To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - Szpera Gripper - zagwostka

Miniac - Pią 19 Kwi, 2013
Temat postu: Szpera Gripper - zagwostka
Czy ktoś z Was rozkminiał temat płytek w LSD Grippera? Tylko w jej wypadku spotkałem się z nierówną ilością płytek po obu stronach. Dziś drążyłem ten temat, ale chyba mam przegrzaną głowę i co chwilę zmienia mi się opinia na temat poprawności tej konstrukcji.



Co myślicie? :>

poziek - Pią 19 Kwi, 2013

Ale w Clio będzie działać ?


:]

GeKo - Pią 19 Kwi, 2013

Zagwostka, to od Gwości? :rotfl:
mi - Sob 20 Kwi, 2013

a to nie ma związku z nierówną długością półosi?
Miniac - Sob 20 Kwi, 2013

Na pewno nie :]

Nikt nie ma zdania? Nikt tutaj tym nie diluje? :>

W czystej teorii to ma sens działać, chodź na pierwszy rzut oka nie powinno.

Piątkowa praktyka potwierdza że lewe koło jest praktycznie 'zespawane' z napędem, a lewe ledwo ledwo przyblokowane - to fakt. Teraz szukam uzasadnienia.

btw. Gripper w mojej opinii to shi^&x ale tutaj bardziej pytanie o samą koncepcje. :]

Anonymous - Sob 20 Kwi, 2013

Ja sie nie znam ale to chyba bez sensu bo rozumiem ze nie spina obu kół tak samo ??
Miniac - Sob 20 Kwi, 2013

Właśnie w tym rzecz. Pierwsze spojrzenie i "kurcze, przecież to nie przyhamowuje po równo lewej i prawej strony"...

.. ale wtedy [expert mode ON]
przecież przy każdej różnicy prędkości kół działają zarówno płytki z prawej i lewej jednocześnie..

[mode OFF]

Ja sprawdzałem zarówno na aucie jak i 'stole' i przy naprzemiennie ustawionych płytkach cały czas strona z mniejszą ilością płytek blokowała jak głupia, a droga dała się forsować ręką.. szok! xD

rundi - Śro 24 Kwi, 2013

Mieliśmy taką szperę w Clio ale uszkodzeniu uległo krótkie przełożenie od Marciniaka i na dzień dzisiejszy prawie nowa szpera leży na półce :(
Ciekawostką w tej szperze było to , że po około 50 km oesowych przestała działać i wymagała wymiany płytek - ponoć one tak w przypadku nowych mają i dopiero po wymianie działają dłużej.

dzik - Śro 24 Kwi, 2013

Bo to szepra do nascar.
M - Śro 24 Kwi, 2013

Rozwiązałem zagadkę - nadmiar płytek względem drugiej strony to zwyczajnie zapas płytek na później :lol2:
Kenet - Śro 24 Kwi, 2013

Moim zdaniem to ta konstrukcja jest zyebana.
Miniac - Śro 24 Kwi, 2013

Moim też, ale to bardziej kwestia czucia i zastanych objawów. W teorii wychodzi mi cały czas, że to nie ma różnicy z której strony ile płytek.. albo właśnie COŚ istotnego pomijam. :/

Znalazłem coś takiego co by jednak potwierdzało teorię eM'a. W sensie "daliśmy więcej płytek, ale żeby było ok to możesz maksymalnie użyć połowy" xD


Kenet - Śro 24 Kwi, 2013

W teorii to wystarczyło by po obu stronach tyle płytek ile jest po stronie gdzie jest ich mniej?
Miniac - Śro 24 Kwi, 2013

Tak jest ok i tak zrobiliśmy i potwierdza to dodany rysunek. Ale na 4powierzchniach to się raczej spięcia na asfalt nie zrealizuje..
krzysiek_ - Śro 24 Kwi, 2013

Z której strony jest więcej płytek, od dłuższej czy krótszej półosi?

P.S. Nie znam się, pytam z czystej ciekawości :jupi:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group