Greg - Sob 04 Maj, 2013 Temat postu: Pozbycie się otworów w nadwoziuNurtuje mnie powyższa kwestia - po wypruciu z wnętrza każdej zbędnej rzeczy jest na wierzchu od cholery otworów konstrukcyjnych, pozostałości po jakichś mocowaniach itp. W samym bagażniku znajdzie się z 10-15 dziur wielkości śruby M8, przy nogach na progach to samo, na tunelu też (otwór 1 i 3cm średnicy po ręcznym), w podłodze są takie duże dziury zaślepione plastikowymi zaślepkami które wypadają i dostaje się woda. Ogólnie zimą było pełno wody z tyłu w miejscu kanapy i miejscami zaczął pojawiać się rudy nalot. Analogicznie pod maską - jest kupa jakichś otworów np. po mocowaniu kompa itp. itd. które nic nie wnoszą (chyba... chyba że mają odprowadzać wodę) a tylko rdzewieją od środka. Chcę się tego pozbyć i uszczelnić nadwozie bo nie chcę patrzeć jak rdzewieje.
Czy te małe otwory można po prostu zaspawać kilkoma spawami? Czy te większe które są np. zaślepione plastikiem warto też zaślepić kawałkiem blachy, obspawać to szczelnnie? Są jakieś przeciwskazania?
Czy np. te takie "kratki wentylacyjne" które są z tyłu pod lampą czemuś służą czy można je zaklajstrować?
Widziałem że niektórzy w profi rajdówkach tego nie robią, nie wiem czy olewają z jakiegoś konkretnego powodu czy im się nie chce. Często dziury są zaklejone powertape (jak u mnie ) i tyle. Ale to i tak rdzewieje.
Help. karoluPL - Sob 04 Maj, 2013
Greg napisał/a:
Czy np. te takie "kratki wentylacyjne" które są z tyłu pod lampą czemuś służą czy można je zaklajstrować?
służą wentylacji, jak sama nazwa wskazuje.
ich bym się nie pozbywał, jezeli chcesz, zeby stale Ci nie parowało w aucie i nie śmierdziało.
a ja wszystkie dziury po wytarganiu wnętrza pozaślepiałem kołeczkami plastikowymi/zaślepkami stosowanymi do montażu tapicerek i boczków w aucie Niemy - Sob 04 Maj, 2013
karoluPL napisał/a:
a ja wszystkie dziury po wytarganiu wnętrza pozaślepiałem kołeczkami plastikowymi/zaślepkami stosowanymi do montażu tapicerek i boczków w aucie
na kleju do szyb, albo innym specyfiku, bez sensu spawać-dużo roboty i większy ciężar Mrozu - Sob 04 Maj, 2013 Geko mógłby zrobić karbonowe zaślepki na klej do szyb GeKo - Sob 04 Maj, 2013 Część otworów na pewno musi zostać, to technologiczne otwory do odprowadzania wody i wilgoci. A Zakleić najlepiej taką taśmą alu z minimalnym podkładem bitumicznym, najlepiej z dwóch stron.koma600 - Sob 04 Maj, 2013 czarna guma sudala z tuby robi robotęGreg - Śro 08 Maj, 2013
karoluPL napisał/a:
Greg napisał/a:
Czy np. te takie "kratki wentylacyjne" które są z tyłu pod lampą czemuś służą czy można je zaklajstrować?
służą wentylacji, jak sama nazwa wskazuje.
ich bym się nie pozbywał, jezeli chcesz, zeby stale Ci nie parowało w aucie i nie śmierdziało.
Tylko nie wiem czy te wentylacja ma sens o tyle, że tam dostaje się błoto, piach i cały syf spod tylnych kół (nie bezpośrednio, ale trafia go trochę). Widziałem że niektórzy to zaklejają (Sebastian od Marka zalepił z tego co z nim rozmawiałem) - nie wiem jak z parowaniem. u mnie tył i tak paruje mimo że mam ogólnie pełno różnych otworów technologicznych, choć niektóre są pozaklejane. Więc nie wiem czy będzie różnica.
GeKo napisał/a:
Część otworów na pewno musi zostać, to technologiczne otwory do odprowadzania wody i wilgoci. A Zakleić najlepiej taką taśmą alu z minimalnym podkładem bitumicznym, najlepiej z dwóch stron.
Które muszą zostać? GeKo - Śro 08 Maj, 2013 Rozbierz jakąś seryjną 106 to będziesz wiedzial które są konieczne Greg - Śro 08 Maj, 2013 Nie wiem co mi to powie Cassis - Śro 08 Maj, 2013 Żeby pozbyć sie otworów proponuję...
Kamill - Czw 09 Maj, 2013 Można zatkać
GeKo - Czw 09 Maj, 2013 Greg, Będziesz widział które są zamknięte a które nie Greg - Czw 09 Maj, 2013
GeKo napisał/a:
Greg, Będziesz widział które są zamknięte a które nie
No ale nie planuje mieć wody we wnętrzu żebym musiał mieć otwarte otwory do jej odpływu. A te zamknięte też na mój rozum nie wnosza niczego praktycznego. ;]jarek-malopolska - Pią 10 Maj, 2013 Słyszałem o akcji, ze ktos/cos własnie tak grubo pozatykał w jakiejs furze to jak yebnał klapa to szyba tylna wypadła Ale nie wiem czy to było głowną przyczyną tego zdarzenia
Greg mam podobne rozkminy -wrecz widze ze co chwile stajemy przed tymi samymi pomysłami/rozkminami
Ja te malutkie otwory (np. w podłodze gdzie było mocowanie seryjnych przewodów hamulcowych, itp) bede "zalewał" - tzn zaspawam to
Im wieksze to własnie jakies kołki na kleju do szyb lub cos podobnego, a na te juz duzo wieksze bede robił jakis zaslepki z Carbonu lub innego tego typu materiału luki - Nie 12 Maj, 2013 a ja bym nie spawał... u u siebie nie będę zaspawywał tylko jakieś kołki zaślepki na keju. raczj nie warto w tych miejscach przegrzewać blachy i wypalać ocynku...