To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - Pozbycie się otworów w nadwoziu

Greg - Sob 04 Maj, 2013
Temat postu: Pozbycie się otworów w nadwoziu
Nurtuje mnie powyższa kwestia - po wypruciu z wnętrza każdej zbędnej rzeczy jest na wierzchu od cholery otworów konstrukcyjnych, pozostałości po jakichś mocowaniach itp. W samym bagażniku znajdzie się z 10-15 dziur wielkości śruby M8, przy nogach na progach to samo, na tunelu też (otwór 1 i 3cm średnicy po ręcznym), w podłodze są takie duże dziury zaślepione plastikowymi zaślepkami które wypadają i dostaje się woda. Ogólnie zimą było pełno wody z tyłu w miejscu kanapy i miejscami zaczął pojawiać się rudy nalot. Analogicznie pod maską - jest kupa jakichś otworów np. po mocowaniu kompa itp. itd. które nic nie wnoszą (chyba... chyba że mają odprowadzać wodę) a tylko rdzewieją od środka. Chcę się tego pozbyć i uszczelnić nadwozie bo nie chcę patrzeć jak rdzewieje.

Czy te małe otwory można po prostu zaspawać kilkoma spawami? Czy te większe które są np. zaślepione plastikiem warto też zaślepić kawałkiem blachy, obspawać to szczelnnie? Są jakieś przeciwskazania?

Czy np. te takie "kratki wentylacyjne" które są z tyłu pod lampą czemuś służą czy można je zaklajstrować? :>

Widziałem że niektórzy w profi rajdówkach tego nie robią, nie wiem czy olewają z jakiegoś konkretnego powodu czy im się nie chce. Często dziury są zaklejone powertape (jak u mnie :D ) i tyle. Ale to i tak rdzewieje.

Help. :]

karoluPL - Sob 04 Maj, 2013

Greg napisał/a:
Czy np. te takie "kratki wentylacyjne" które są z tyłu pod lampą czemuś służą czy można je zaklajstrować?


służą wentylacji, jak sama nazwa wskazuje. :]

ich bym się nie pozbywał, jezeli chcesz, zeby stale Ci nie parowało w aucie i nie śmierdziało.


a ja wszystkie dziury po wytarganiu wnętrza pozaślepiałem kołeczkami plastikowymi/zaślepkami stosowanymi do montażu tapicerek i boczków w aucie :>

Niemy - Sob 04 Maj, 2013

karoluPL napisał/a:
a ja wszystkie dziury po wytarganiu wnętrza pozaślepiałem kołeczkami plastikowymi/zaślepkami stosowanymi do montażu tapicerek i boczków w aucie


na kleju do szyb, albo innym specyfiku, bez sensu spawać-dużo roboty i większy ciężar :)

Mrozu - Sob 04 Maj, 2013

Geko mógłby zrobić karbonowe zaślepki na klej do szyb ;D
GeKo - Sob 04 Maj, 2013

Część otworów na pewno musi zostać, to technologiczne otwory do odprowadzania wody i wilgoci. A Zakleić najlepiej taką taśmą alu z minimalnym podkładem bitumicznym, najlepiej z dwóch stron.
koma600 - Sob 04 Maj, 2013

czarna guma sudala z tuby robi robotę
Greg - Śro 08 Maj, 2013

karoluPL napisał/a:
Greg napisał/a:
Czy np. te takie "kratki wentylacyjne" które są z tyłu pod lampą czemuś służą czy można je zaklajstrować?


służą wentylacji, jak sama nazwa wskazuje. :]

ich bym się nie pozbywał, jezeli chcesz, zeby stale Ci nie parowało w aucie i nie śmierdziało.


Tylko nie wiem czy te wentylacja ma sens o tyle, że tam dostaje się błoto, piach i cały syf spod tylnych kół (nie bezpośrednio, ale trafia go trochę). Widziałem że niektórzy to zaklejają (Sebastian od Marka zalepił z tego co z nim rozmawiałem) - nie wiem jak z parowaniem. u mnie tył i tak paruje mimo że mam ogólnie pełno różnych otworów technologicznych, choć niektóre są pozaklejane. Więc nie wiem czy będzie różnica.

GeKo napisał/a:
Część otworów na pewno musi zostać, to technologiczne otwory do odprowadzania wody i wilgoci. A Zakleić najlepiej taką taśmą alu z minimalnym podkładem bitumicznym, najlepiej z dwóch stron.


Które muszą zostać? :)

GeKo - Śro 08 Maj, 2013

Rozbierz jakąś seryjną 106 to będziesz wiedzial które są konieczne :D
Greg - Śro 08 Maj, 2013

Nie wiem co mi to powie :D
Cassis - Śro 08 Maj, 2013

Żeby pozbyć sie otworów proponuję...

Kamill - Czw 09 Maj, 2013

Można zatkać

GeKo - Czw 09 Maj, 2013

Greg, Będziesz widział które są zamknięte a które nie :)
Greg - Czw 09 Maj, 2013

GeKo napisał/a:
Greg, Będziesz widział które są zamknięte a które nie :)

No ale nie planuje mieć wody we wnętrzu żebym musiał mieć otwarte otwory do jej odpływu. :) A te zamknięte też na mój rozum nie wnosza niczego praktycznego. ;]

jarek-malopolska - Pią 10 Maj, 2013

Słyszałem o akcji, ze ktos/cos własnie tak grubo pozatykał w jakiejs furze to jak yebnał klapa to szyba tylna wypadła :rotfl: Ale nie wiem czy to było głowną przyczyną tego zdarzenia :)
Greg mam podobne rozkminy -wrecz widze ze co chwile stajemy przed tymi samymi pomysłami/rozkminami ;D
Ja te malutkie otwory (np. w podłodze gdzie było mocowanie seryjnych przewodów hamulcowych, itp) bede "zalewał" - tzn zaspawam to ;)
Im wieksze to własnie jakies kołki na kleju do szyb lub cos podobnego, a na te juz duzo wieksze bede robił jakis zaslepki z Carbonu lub innego tego typu materiału ;)

luki - Nie 12 Maj, 2013

a ja bym nie spawał... u u siebie nie będę zaspawywał tylko jakieś kołki zaślepki na keju. raczj nie warto w tych miejscach przegrzewać blachy i wypalać ocynku...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group