buni - Pon 19 Sie, 2013 Temat postu: wydech wyciszeniektos ma jakies doswiadczenia w wygluszaniu wydechu ? u mnie wydech jest dosc "prosty". kolektor 4-1 , dalej kawalek rury i tlumik koncowy przelotoowy
srednica rury to 70mm. efekt to 114db na Poznaniu przy 8600obr ( limit max jest 98 db )
po dzisiejszych poszukiwaniach widze 2 opcje : obie to nowy tlumik z ta roznica ze :
przydalo by sie zejsc z 10-12 DB to juz by bylo calkiem dobrze.
skierowalo by sie koncowke wydechu w strone przeciwna do urzadzenia pomiarowego...i moze by dalo sie w Poznaniu poalatac..
doradzi ktos cos ?GeKo - Pon 19 Sie, 2013 A co mówią przepisy odnośnie głośności na torze?
Liczy się maksymalna głośnośc, czy jak w przepisach drogowych głośność w danym zakresie obrotow.Anonymous - Pon 19 Sie, 2013 Na postoju można mieć 96dB @ 3700-4000rpm mierzone 0,5m nad ziemią ileś tam od rury.
Przy pomiarze dynamicznym ca. 100dB max (bramka na prostej startowej).buni - Pon 19 Sie, 2013 przepisy na tej imprezie mowia ze ma byc nie glosniej niz 98db. czy stoisz czy jedziesz w dowolnym momencie imprezyAnonymous - Pon 19 Sie, 2013
Cytat:
UWAGA! Do treningów na Torze zostaną dopuszczone jedyne samochody, które generują w warunkach pomiarowych (aktualnie! 2/3 maksymalnych obrotów nie mniej niż 3800 obrotów silnika, 1/2 m od wylotu wydechu lub pomiar dynamiczny samochodu poruszającego się) hałas NIE większy niż 96 db!!! - Pomiar sonometrem będzie dokonywany przed rozpoczęciem jazd oraz w ich trakcie (pomiar dynamiczny). Samochody niespełniające powyższego wymogu nie zostaną dopuszczone do jazd.
Nawet 96 a nie 98
tak czy siak kretynizm patrząc na 737 startujące za płotem rasta - Pon 19 Sie, 2013 Ja bym uderzył do Iwana lub Yogiego, oni sporo kombinowali z wydechami bo mieli ten sam problem co ty teraz.buni - Pon 19 Sie, 2013 gadalem z Yogi'm.. tlumiki komorowe / pol komorowe mocno wygluszaja . tylko problemy z oproznianiem sa.. i motor mozna szybko zabic.
koncowki kierowane w rozne strony daja jakies tam efekty. generalnie duzo prob i bledow zanim sie dojdzie do jakiegos rozwiazania Kenet - Pon 19 Sie, 2013 Yogi ma porobione w wydechu takie kratki, najbardziej obrazowo - dzielą wydech tak jakby kroić pizzę na 4 ćwiartki. Siedzi to na końcu rury wydechowej. Podobno taki paten obniża głośność o kilka decybeli. Ktoś mi kiedyś radził żeby nawiercić końcówkę tłumika i pionowo wkładać w otwory gwóźdź 3 calowy. Taki śmieszny patent, ale warto sprawdzić.Anonymous - Pon 19 Sie, 2013
Cytat:
koncowki kierowane w rozne strony daja jakies tam efekty. generalnie duzo prob i bledow zanim sie dojdzie do jakiegos rozwiazania
buni - Pon 19 Sie, 2013 Alex to Twoj sprzet nowy co budujesz po cichu ? rasta - Pon 19 Sie, 2013 Nibieski pewnie idzie tylko na tor, a ten z fot na codzień z klatko na ulicę Miniac - Pon 19 Sie, 2013 Temat postu: Re: wydech wyciszenie
buni napisał/a:
doradzi ktos cos ?
A jaki masz przekrój tłumika - owalny czy okrągły? Owalne są DUŻO cichsze.
Polecić mogę pojedyńczy przelotowy tłumik z Eltec'a. Ja wprawdzie zamawiam tłumik u ich konkurencji z przyczyn wielu, ale trzeba przyznać, że jak przyjeżdża 'wteoriimordędrąca' Honda, to na przelotach Eltec'a jest tak niemożliwie cicho, że sprawdzam czy to aby nie komorowe konstrukcje...
Na 100% można wyciszyć Twojego lotusa jednym tłumikiem zamiast tego co masz.buni - Pon 19 Sie, 2013 do Eltec u tez napisalem maila z prosba o oferte Miniac - Pon 19 Sie, 2013
buni napisał/a:
do Eltec u tez napisalem maila z prosba o oferte
Może coś się pozmieniało, ale raczej się doczekasz takiej na 5-7tys. Trzeba tam podjechać osobiście, tylko tak potrafiłem z Lutomskim coś załatwić.buni - Pon 19 Sie, 2013 debili nie brakuje ... mzoe trzeba bedzie moze cos po ludzku kupic za granica
aktualnie czekam na oferty z ssg , z eltecu i rm motors