Bonczek - Nie 16 Lut, 2014 Temat postu: Zestaw do wypadów na tor bez B+EPany, pojawił mi się taki pomysł na wożenie CRX`a i chciałbym sobie jakoś uporządkować wiedzę.
Volvo 850 / V70 + przyczepa zrobiona na zamówienie i na to CRX - jest szansa skonfigurować taki zestaw, żebym nie musiał robić B+E?
Jeżeli ktoś służy istotnymi uwagami odnośnie Volvo (które lepsze co i jak, żeby było ekonomicznie) oraz producentów takich przyczep lub samych przyczep, lub jakichś uwarunkowaniach prawnych to proszę o radę Kamill - Nie 16 Lut, 2014 http://racetec.pl/laweta-...pod-wyscigowke/budzik - Nie 16 Lut, 2014 Mam 850 kombi 2.5 144 konie wolnossące.
Wbite w dowód 1600kg przyczepa z hamulcem
Masa własna z dowodu - 1420kg Bart - Nie 16 Lut, 2014 Bez BE możesz jeździć zestawem o sumie DMC (holownik+przyczepa) nie większym nić 3500kg (jedyny wyjątek to dostawczak z DMC 3500 i przyczepa lekka [do 750kg]).
Boro sprzedaje superlekkie aluminiowe lawety szwajcarki (koła pod ładownią) jednoosiowe (ok. 300-330kg masy własnej) i dwuosiowe (~400kg), ale kosztują sporą kasę (7500/8900zł netto). Kupując nową przyczepę DMC wybierasz sam, więc można ją dopasować do holownika.
Zmiana DMC w przyczepie już zarejestrowanej jest właściwie awykonalna.
Tańszą (stalową) lawetę jednoosiową można mieć za jakieś 5000-6000zł netto, ale waży jakieś 400kg.
Decyzja - jedna czy dwie osie (lżejsza vs. stabilniejsza) i koła pod ładownią czy po bokach (mnie się lepiej jeździ ze szwajcarkami) to kwestie indywidualne.Kamill - Nie 16 Lut, 2014 A taką co ma buni nie dała by rady z crx-em ? Nawet nie wiem czy on jej od kogoś nie wynajmuje. Wygląda jak przyczepka na quada - jest na takich małych kołach jak od taczki.Bart - Nie 16 Lut, 2014 Linki:
http://otomoto.pl/inny-mi...t-T3578522.html
(za taką samą kasę można mieć tę przyczepę także z DMC 1500)
saxorulez w lawety poszedł? nieźle budzik - Nie 16 Lut, 2014
Bart napisał/a:
budzik napisał/a: Masa własna z dowodu - 1420kg
ważniejsza jest DMC.
DMC Pojazdu mam 1970kg, DMC zespołu pojazdów mam pustą rubryczkę Bart - Nie 16 Lut, 2014 z prawkiem B (i bez viatolla) możesz ciągać przyczepę o DMC nie większej niż 1530kg.budzik - Nie 16 Lut, 2014 Maluch na lajcie , CRX pewnie też bo ile może ważyć, max 1000kg + przyczepa?Vlodarsky - Nie 16 Lut, 2014 Bonczek,
od dawna myślę o tym o co pytasz ! Dobry temat Milordzie !Vlodarsky - Nie 16 Lut, 2014 Załóżmy, że holownik + przyczepa mają wspólnie DMC 3500.
Czy jak mnie kontrolują ile naprawdę waży zestaw to mogą się posługiwać danymi z dowodów rejestracyjnych holownika+lawety+samochodu na lawecie ? Czy muszą zważyć zestaw, żeby stwierdzić czy mogę go ciągnąć ?Bart - Nie 16 Lut, 2014 Jeśli policjant /inspektor nie ma wagi pod ręką to muszą mu wystarczyć dowody. Jeśli mają wagę to pewnie nie omieszkają skorzystać.Bonczek - Nie 16 Lut, 2014 Ok, czyli krótko podsumowując:
Przyczepy:
1) 1 oś / 2 osie
2) aluminiowe / stalowe
3) koła po boku / koła pod platformą (szwajcarka)
Czy ładowność przyczepy musi wynosi minimum tyle co masa własna przewożonego auta i wtedy już jest zgodnie z prawem?
Czy przewożąc samochód, zawsze musimy posiadać od niego komplet dokumentów?
Nie ma ograniczeń dot. długości zestawu?
W końcu pytanie - jak jadę zainstalować hak do auta to później jadę po prostu na przegląd i chłop mi to podbija i to wszystko czy coś jeszcze?
Bart jesteś niepokonany w tych tematach Bart - Nie 16 Lut, 2014 Hak montujesz dowolny nowy/używany, ale musi mieć homologację. Jedziesz na przegląd, płacisz zdaje się 5 dych, potem z kwitkiem od diagnosty do urzędu.
wbrew ludowym legendom jak nie musi mieć demontowanej kuli, nawet gdy jedziesz za granicę. Długości zestawu nie przekroczysz - 18.75m daje spore pole do manewru;)
Nie musisz mieć kompletu dokumentów wiezionej fury, ale jakiś akt własności /dobrą historię lepiej mieć przygotowaną