To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

HydePark - Zestaw do wypadów na tor bez B+E

Bonczek - Nie 16 Lut, 2014
Temat postu: Zestaw do wypadów na tor bez B+E
Pany, pojawił mi się taki pomysł na wożenie CRX`a i chciałbym sobie jakoś uporządkować wiedzę.

Volvo 850 / V70 + przyczepa zrobiona na zamówienie i na to CRX - jest szansa skonfigurować taki zestaw, żebym nie musiał robić B+E?

Jeżeli ktoś służy istotnymi uwagami odnośnie Volvo (które lepsze co i jak, żeby było ekonomicznie) oraz producentów takich przyczep lub samych przyczep, lub jakichś uwarunkowaniach prawnych to proszę o radę ;)

Kamill - Nie 16 Lut, 2014

http://racetec.pl/laweta-...pod-wyscigowke/
budzik - Nie 16 Lut, 2014

Mam 850 kombi 2.5 144 konie wolnossące.
Wbite w dowód 1600kg przyczepa z hamulcem ;)
Masa własna z dowodu - 1420kg :)

Bart - Nie 16 Lut, 2014

Bez BE możesz jeździć zestawem o sumie DMC (holownik+przyczepa) nie większym nić 3500kg (jedyny wyjątek to dostawczak z DMC 3500 i przyczepa lekka [do 750kg]).

Boro sprzedaje superlekkie aluminiowe lawety szwajcarki (koła pod ładownią) jednoosiowe (ok. 300-330kg masy własnej) i dwuosiowe (~400kg), ale kosztują sporą kasę (7500/8900zł netto). Kupując nową przyczepę DMC wybierasz sam, więc można ją dopasować do holownika.
Zmiana DMC w przyczepie już zarejestrowanej jest właściwie awykonalna.

Tańszą (stalową) lawetę jednoosiową można mieć za jakieś 5000-6000zł netto, ale waży jakieś 400kg.

Decyzja - jedna czy dwie osie (lżejsza vs. stabilniejsza) i koła pod ładownią czy po bokach (mnie się lepiej jeździ ze szwajcarkami) to kwestie indywidualne.

Kamill - Nie 16 Lut, 2014

A taką co ma buni nie dała by rady z crx-em ? Nawet nie wiem czy on jej od kogoś nie wynajmuje. Wygląda jak przyczepka na quada - jest na takich małych kołach jak od taczki.
Bart - Nie 16 Lut, 2014

Linki:
http://otomoto.pl/inny-mi...t-T3578522.html
(za taką samą kasę można mieć tę przyczepę także z DMC 1500)

2 osie, alu:
http://allegro.pl/laweta-...3936851996.html

1 oś, alu:
http://otomoto.pl/inny-no...k-T2861443.html
(waga podana w ofercie to trochę wałek - bez najazdów, koła zapasowego etc - w praktyce niewykonalne).


budzik napisał/a:
Masa własna z dowodu - 1420kg :)


ważniejsza jest DMC.

anjas - Nie 16 Lut, 2014

Bart napisał/a:
Boro sprzedaje superlekkie aluminiowe lawety


saxorulez w lawety poszedł? nieźle :)

budzik - Nie 16 Lut, 2014

Bart napisał/a:
budzik napisał/a: Masa własna z dowodu - 1420kg



ważniejsza jest DMC.

DMC Pojazdu mam 1970kg, DMC zespołu pojazdów mam pustą rubryczkę o_O

Bart - Nie 16 Lut, 2014

z prawkiem B (i bez viatolla) możesz ciągać przyczepę o DMC nie większej niż 1530kg.
budzik - Nie 16 Lut, 2014

Maluch na lajcie :rotfl: , CRX pewnie też bo ile może ważyć, max 1000kg + przyczepa?
Vlodarsky - Nie 16 Lut, 2014

Bonczek,
od dawna myślę o tym o co pytasz ! Dobry temat Milordzie !

Vlodarsky - Nie 16 Lut, 2014

Załóżmy, że holownik + przyczepa mają wspólnie DMC 3500.
Czy jak mnie kontrolują ile naprawdę waży zestaw to mogą się posługiwać danymi z dowodów rejestracyjnych holownika+lawety+samochodu na lawecie ? Czy muszą zważyć zestaw, żeby stwierdzić czy mogę go ciągnąć ?

Bart - Nie 16 Lut, 2014

Jeśli policjant /inspektor nie ma wagi pod ręką to muszą mu wystarczyć dowody. Jeśli mają wagę to pewnie nie omieszkają skorzystać.
Bonczek - Nie 16 Lut, 2014

Ok, czyli krótko podsumowując:

1) DMC ciągnika + DMC przyczepy =< 3500kg
2) Masa własna ciągnika >= DMC przyczepy
3) DMC ciągnika >= 1 i 1/3 DMC przyczepy
4) DMC przyczepy wbite w dowód >= DMC używanej przeczepy


Przyczepy:
1) 1 oś / 2 osie
2) aluminiowe / stalowe
3) koła po boku / koła pod platformą (szwajcarka)

Czy ładowność przyczepy musi wynosi minimum tyle co masa własna przewożonego auta i wtedy już jest zgodnie z prawem?
Czy przewożąc samochód, zawsze musimy posiadać od niego komplet dokumentów?
Nie ma ograniczeń dot. długości zestawu?

W końcu pytanie - jak jadę zainstalować hak do auta to później jadę po prostu na przegląd i chłop mi to podbija i to wszystko czy coś jeszcze?

Bart jesteś niepokonany w tych tematach :)

Bart - Nie 16 Lut, 2014

Hak montujesz dowolny nowy/używany, ale musi mieć homologację. Jedziesz na przegląd, płacisz zdaje się 5 dych, potem z kwitkiem od diagnosty do urzędu.
wbrew ludowym legendom jak nie musi mieć demontowanej kuli, nawet gdy jedziesz za granicę. Długości zestawu nie przekroczysz - 18.75m daje spore pole do manewru;)

Nie musisz mieć kompletu dokumentów wiezionej fury, ale jakiś akt własności /dobrą historię lepiej mieć przygotowaną :]



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group