To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - Marka, model a homologacja FIA?

Kuner - Pon 05 Maj, 2014
Temat postu: Marka, model a homologacja FIA?
Słuchajcie, mam pytanie :)
Mój znajomy ma mały dylemat - tak w skrócie:
Powiedzmy że mam BMW 316 Coupe, wsadzam do niego silnik s50, zwrotnice, hamulce i parę innych bajerów z M3. Czy w RSMP w historyku, lub w górach to pójdzie jako M3 zgodne z książką homologacyjna M3? Czy numer VIN ma znaczenie? Czy typ 316i w dowodzie rejestracyjnym nie będzie problemem?

arssss - Pon 05 Maj, 2014

Kuner, Musiałbyś w homo zerknąć czy nie ma tam nic o VIN-ie. W niektórych homo jest uwzględniony fragment VINu i wtedy nie może być inna buda niż taka,która oryginalnie była M3 i w swoim VINie zawiera ten fragment .Przynajmniej ktoś tu tak kiedyś pisał.
Kuner - Pon 05 Maj, 2014

Nic w homo o vinie nie znalazłem. Rozumiem że dla pewności zmienić pojemność w dowodzie rejestracyjnym i będzie spoko :)
GeKo - Pon 05 Maj, 2014

VIN swego czasu tyczył się tylko Evo, chodziło chyba o Eu i us specyfikacje, i nie jestem pewien czy nie chodziło o przebudowy 8 na 9.
Nam Nowak powiedział ze na bk samochód ma być zgodny z książką i nic więcej go nie interesuje.
Swego czasu było sporo pseudo afer ze ktoś ze zwykłego clio zrobił ragnotti a VIN inny.
Od tego roku jest zapis w regulaminie ze auto przedstawione do bk ma być zgodne z tym co w książce. W skrócie możesz zbudować clio ragnotti na budzie 1.2 a zgłaszać jako ragnotti. Stan fizyczny ma się zgadzać z homo. To co w dowodzie nie ma znaczenia. 306 Barana miała pierwsza bude i papiery z 2.0 xsi z 1994r. A homogacyjnie była zbudowana na 306 gti-6 z 1998r i nikt nie robił problemów.
Zawsze możesz jeszcze zasięgnąć wiedzy u źródła czyli p. Nowaka.

CHRZANEK - Wto 20 Maj, 2014

Geko - dobrze prawi.

Aktualnie zostało to nawet doprecyzowane w regulaminach że SAMOCHÓD MA BYĆ ZGODNY Z KSIĄŻKĄ HOMOLOGACYJNĄ, i tyle w temacie.

M3 ma pare ciekawych rzeczy w stosunku do zwykłego 3 - warto przypilnować żeby wszystko było :)

CZUCZU - Śro 11 Cze, 2014

Dodam od siebie że warto poinformowac o tym technicznego na pierwszym badaniu że auto zostało przebudowane zgodnie z homologacją, nie istnieją różnice wizualne i techniczne. Do tego pojemność w dowodzie ma być taka sama jak w homologacji ( sam musiałem teraz z 1800 na 2000 przerobić ). Swego czasu było sporo problemów z cc i sc zrobionymi na sportingi i vin musiał się zgadzać, teraz odpuścili
Święty - Czw 12 Cze, 2014

CZUCZU napisał/a:
Do tego pojemność w dowodzie ma być taka sama jak w homologacji ( sam musiałem teraz z 1800 na 2000 przerobić )


a jak się to załatwia?

Anonymous - Czw 12 Cze, 2014

http://lmgtfy.com/?q=zmia...+rejestracyjnym
Święty - Czw 12 Cze, 2014

Ancymon napisał/a:

:lol2:
a no to poszperaj tam i mi napisz jak się zmienia pojemność i moc w dowodzie.

arssss - Czw 12 Cze, 2014

Najpierw na stacje diagnostyczną robisz przegląd rozszerzony,potem z papierem od diagnosty jedziesz do wydziału komunikacji, tam zmieniają Ci naklejki na rejestracji i daja dowód tymczasowy ,oczywiście płacisz tylko nie pamiętam ile. Potem do ubezpieczalni żeby przeliczyli Ci składki i gotowe. Albo najpierw do ubezpieczalni,a dopiero potem do wydziału komunikacji.
Święty - Czw 12 Cze, 2014

arssss napisał/a:
Najpierw na stacje diagnostyczną robisz przegląd rozszerzony


a to coś innego jak taki coroczny?

wszystko fajnie, ale większość lodzików na stacjach diagnostycznych nie kuma przepisów i chcą jakieś dokumenty silnika, rzeczoznawce itp... znacie jakaś ogarnięta stacje w Krakowie?

arssss - Czw 12 Cze, 2014

no inny niz ten roczny. Poszukaj na racingforum tam ktos wrzucal paragrafy ,drukujesz jedziesz z nimi na stacje pokazujesz i niech to ogarnia. Na rf.pl jest caly topic na ten temat.
Święty - Czw 12 Cze, 2014

czytałem to, już widzę jak to jakiś ziutek rozkmini :D ale cóż... spróbujemy :faja:
CZUCZU - Czw 12 Cze, 2014

U mnie wyglądało tak że koleś się spytał na stacji czy ten silnik występował fabrycznie, jako że był po prostu wpisali papierek na stacji i znim udałem się do wydziału komunikacji. Zrobili wpis w dowód i kartę pojazdu i teraz walczę z pzu bo u nich jest problem bo niby było clio williams ale nie mają go w bazie i czekam na rekalkulacje składki


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group