Techniczne - Geometria - Ułęż + ulica --> RWD
Ekonomista - Śro 04 Cze, 2014 Temat postu: Geometria - Ułęż + ulica --> RWD Mój nowy mechanik słynie z ustawiania manualnie geometrii i powiedział, że może mi ustawić kąty... (????) więc chciałbym skorzystać... Pewnie to nie będzię full zakres regulacji, ale może zawsze coś...
Pacjent:
- e46 compact 316ti
- zawias seria - wersja m -technik
- koła:
* po bułki 225/45/17
* tor 195/45/15 lub 195/50/15
Jak ustawić kompromisowe kąty:
- tor TYLKO ułęż
- ulica, bez dużych prędkości max 140km/h
Priorytet bezpieczeństwo na drodze, bo jednak samochód jeździ więcej po bułki niż Ułęż...
kaziu1985pn - Śro 04 Cze, 2014
Ekonomista, ale różnica opon tor miasto
Bart - Śro 04 Cze, 2014
225/45R17 = 63.43cm średnicy
195/45R15 = 55.65cm średnicy
Fura idzie w dół o prawie 4cm na samych oponach
Kamill - Śro 04 Cze, 2014
Obniżony bez popsucia rollcenter
Bart - Śro 04 Cze, 2014
na zimę wkładaj jakieś opony MT 245/75R16
Ekonomista - Śro 04 Cze, 2014
Faktycznie poszedł w dół mocno... różnica średnic wg Excela to 77,8mm
Jeśli 15 to producent zaleca 195/65/15 - ale byłem na takich na Ułęży, to samochód mi uciekał i bujał...
Czy to zbyt duża różnica? I może mieć jakiś negatywny wpływ?
Bart zime mam 205/55/16 ale pomyślę
Bart - Śro 04 Cze, 2014
Różnica średnicy koła nie większa niż 10cm nie jest odczuwalna, śmiało możesz tak jeździć.
Kamill - Śro 04 Cze, 2014
Cytat: | Priorytet bezpieczeństwo na drodze, bo jednak samochód jeździ więcej po bułki niż Ułęż... |
To zostaw tak jak jest, jedyna regulacjia oprócz zbieżności to i tak kąty pochylenia kół z tyłu. Przy inicjacji zakretu to ci nic nie da, na wyjsciu bezie dupa moze bardziej stabilna, ale przy 1,6 to pewnie jakiś wielkich problemów z tym nie masz.
Jak miał bym coś zmieniać to poszukał bym sposobu żeby zmienić kwsz - caster, a kąty pochylenia zostawić seryjne z przodu. Inicjacja zakrętu będzie kosa, reakcja na kierownice tak samo, hamowanie zostanie Ci seryjne, jedynie kierownica będzie szybciej wracać, no i wspomaganie dostaje po dupie bo kręcąc kołami unosisz przód auta do góry
Żeby to osiągnąć to:
W e36 zmienia się gumy wahaczy na acentryczne (niewiele to pomaga), albo zaklada górne poduszki z m3 ( z tym że one przestawiają też pochylenie koła - camber), więc może górne mocowania regulowane i ustawić jak się chce - z tym że one sa całe metalowe - seryjne masz zatopione w gumie - trochę możesz stracić na komforcie i te rozwiązania z allegro nie zawsze robią takie przebiegi jak wersja oem, bo tam sa odkryte łożyska slizgowe.
Do tego poszukaj najgrubszyvh stabów jakie był w compakcie. Kupisz to pewnie za grosze, a bez zmiany zawieszenia bedzie bardzo duża różnica.
|
|
|