To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - Geometria - Ułęż + ulica --> RWD

Ekonomista - Śro 04 Cze, 2014
Temat postu: Geometria - Ułęż + ulica --> RWD
Mój nowy mechanik słynie z ustawiania manualnie geometrii :) i powiedział, że może mi ustawić kąty... (????) więc chciałbym skorzystać... Pewnie to nie będzię full zakres regulacji, ale może zawsze coś...

Pacjent:
- e46 compact 316ti
- zawias seria - wersja m -technik
- koła:
* po bułki 225/45/17
* tor 195/45/15 lub 195/50/15

Jak ustawić kompromisowe kąty:
- tor TYLKO ułęż
- ulica, bez dużych prędkości max 140km/h

Priorytet bezpieczeństwo na drodze, bo jednak samochód jeździ więcej po bułki niż Ułęż...

kaziu1985pn - Śro 04 Cze, 2014

Ekonomista, ale różnica opon tor miasto :D
Bart - Śro 04 Cze, 2014

225/45R17 = 63.43cm średnicy
195/45R15 = 55.65cm średnicy
o_O o_O o_O

Fura idzie w dół o prawie 4cm na samych oponach ;D

Kamill - Śro 04 Cze, 2014

Obniżony bez popsucia rollcenter ;D
Bart - Śro 04 Cze, 2014

na zimę wkładaj jakieś opony MT 245/75R16 :jupi:
Ekonomista - Śro 04 Cze, 2014

Faktycznie poszedł w dół mocno... różnica średnic wg Excela to 77,8mm

Jeśli 15 to producent zaleca 195/65/15 - ale byłem na takich na Ułęży, to samochód mi uciekał i bujał...

Czy to zbyt duża różnica? I może mieć jakiś negatywny wpływ?


Bart zime mam 205/55/16 ;D ale pomyślę ;-)

Bart - Śro 04 Cze, 2014

Różnica średnicy koła nie większa niż 10cm nie jest odczuwalna, śmiało możesz tak jeździć.
Kamill - Śro 04 Cze, 2014

Cytat:
Priorytet bezpieczeństwo na drodze, bo jednak samochód jeździ więcej po bułki niż Ułęż...

To zostaw tak jak jest, jedyna regulacjia oprócz zbieżności to i tak kąty pochylenia kół z tyłu. Przy inicjacji zakretu to ci nic nie da, na wyjsciu bezie dupa moze bardziej stabilna, ale przy 1,6 to pewnie jakiś wielkich problemów z tym nie masz.

Jak miał bym coś zmieniać to poszukał bym sposobu żeby zmienić kwsz - caster, a kąty pochylenia zostawić seryjne z przodu. Inicjacja zakrętu będzie kosa, reakcja na kierownice tak samo, hamowanie zostanie Ci seryjne, jedynie kierownica będzie szybciej wracać, no i wspomaganie dostaje po dupie bo kręcąc kołami unosisz przód auta do góry ;)

Żeby to osiągnąć to:
W e36 zmienia się gumy wahaczy na acentryczne (niewiele to pomaga), albo zaklada górne poduszki z m3 ( z tym że one przestawiają też pochylenie koła - camber), więc może górne mocowania regulowane i ustawić jak się chce - z tym że one sa całe metalowe - seryjne masz zatopione w gumie - trochę możesz stracić na komforcie i te rozwiązania z allegro nie zawsze robią takie przebiegi jak wersja oem, bo tam sa odkryte łożyska slizgowe.

Do tego poszukaj najgrubszyvh stabów jakie był w compakcie. Kupisz to pewnie za grosze, a bez zmiany zawieszenia bedzie bardzo duża różnica.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group