To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - Wskaźnik boost/ cisnienie oleju/afr

karoluPL - Śro 19 Lis, 2014
Temat postu: Wskaźnik boost/ cisnienie oleju/afr
Panowie, jako, ze pożegnałem sie z miśkiem, a kupiłem zaraze typu 2.0tfsi z silnikiem który sie rozpadł poprzedniej właścicielce, wolałbym mieć oko czasem na chociaż niektóre parametry, pomijając fakt, ze w tym silniku trzeba sprawdzać olej co 10km :rotfl:

Do rzeczy- potrzebuje jednego wskaźnika ( nie chce robić szopki na słupku, tylko jeden wrzucić w nawiew powietrza jak poniżej) który pokaże na raz cisnienie doładowania i ciśnienie oleju. ewentualnie afr/cisnienie oleju(lub da znak o jego braku zanim lampa alladyna sie zapali). propozycja od http://www.p3cars.com/ byłaby idealna, gdyby nie kosmiczna cena. Ktoś coś taniej słyszał, wie, pomoże ?



Barejka - Śro 19 Lis, 2014

może jakiś elekronik zrobi to lepiej ? na 106club does którego nie lubie robił kiedyś Cos takiego. mi zlutowal launch control kosztem 50zl, ale robił takie komputerki z wyświetlaczem który pokazywał boost, ciśnienie I temperature oleju, ciśnienie paliwa, egt afr, obroty dosłownie mógł pokazać każdy parametr. można było sobie ustawić wartości max po przekroczeniu których piszczał jakoś, kosztowało to z 200zl
Kenet - Śro 19 Lis, 2014

To są podobno najlepsze jakościowo wskaźniki, ale ceny srogie:

http://www.spa-uk.co.uk/Category/Digital%20Gauges

Miniac - Śro 19 Lis, 2014

To co Kenet wkleił bardzo dobre jest (pomijając, że optycznie będzie kicz), ale w przypadku VAGa to możesz to wszystko co mieć na telefonie w uchwycie gdy w OBD wpięty nadajnik bluetooth.
toivias - Śro 19 Lis, 2014

Miniac napisał/a:
w przypadku VAGa to możesz to wszystko co mieć na telefonie w uchwycie gdy w OBD wpięty nadajnik bluetooth.

Dokładnie - Kup sobie interfejs elm327 BT i zainstaluj na telefonie torque pro; w 50zł się powinieneś zamknąć :)
Jedyny dyskomfort, że za każdym razem musisz go uruchomić w telefonie.

karoluPL - Czw 20 Lis, 2014

toivias napisał/a:
Jedyny dyskomfort, że za każdym razem musisz go uruchomić w telefonie.


no właśnie- pomysł świetny tylko jedno małe ale- z moim lenistwem musze mieć coś na stałe, nie wymagające podłączenia peryferyjnych urządzeń.
Chociaz mimo wszystko mysle, że i to sobie kupie, ale zwykłego jednego zegarka tez nadal będę poszukiwał..

GeKo - Nie 23 Lis, 2014

Może takie coś http://www.polarteam.net/...s-advanced.html
karoluPL - Nie 23 Lis, 2014

GeKo, to było by coś, ale..
Cytat:
Sorry, but this product not support AUDI vehicles.


:/

wcześniej tez znalazłem coś takiego http://www.fis-control.de/index_en.html
ale też nie działa w a3/s3 8p.


chyba na razie wrzuce tylko jeden zegar od cisnienia oleju w nawiew i na tym poprzestanę dopóki nie przeboleje ceny tego z p3cars.

jakby ktoś miał jeszcze jakiś świeży pomysł- dawajcie, póki co jestem na etapie składania nowego silnika :]

Barejka - Śro 26 Lis, 2014

a moze cos takiego, natrafilem przypadkiem, ale jeszcze nie zglebilem tematu :>
http://www.plxdevices.com...=MULTDM100OBDII
https://www.youtube.com/watch?v=4KUthtJ_xAk

kamil - Śro 26 Lis, 2014

karwa, to już wolałbym mieć tel podłączony do EBD :rotfl:
karoluPL - Czw 27 Lis, 2014

Barejka, o niezłe! i tańsze od p3, pomysle nad tym, moze to ogarnę, jak fundusze pozwolą, bo póki co nadal nie moge sie uporać ze złożeniem silnika do kupy, bo brakuje czasu :)


poszedł pomuk. jakby ktos jeszcze miał cos ciekawego, to chętnie zobaczę :)

karoluPL - Pon 08 Gru, 2014

Dobra panowie, sytuacja jest ch#owa, bo tak jak sie obawiałem, po złożeniu silnika przed odmę raz niespodziewanie zabrakło cisnienia oleju i na szczescie ogarnąłem to na tyle szybko, ze silnik nie zdążył się zatrzeć. Stąd też w tym tygodniu musze jakiś wskaźnik dorwać i założyć, chociażby od samego cisnienia oleju.

stąd też lista sie zawęża- jeden wskaźnik, ciśnienie oleju, do 62-64mm średnicy, cyfrowy/na silniczku krokowym + najlepiej jakiś programowalny punkt alarmowy (kontrolką, pikaniem)


Ktoś mi powie, czy to w ogóle działa ?
http://allegro.pl/wskazni...4874573145.html
ktoś w ogole wie czy te DEPO, autogauge (czyli własciwie to co dostepne w pl od ręki) działają ?




Ewentualnie jest taki, który pokazuje wiele rzeczy na raz
http://allegro.pl/zegar-w...4832758230.html
( z tym, że jest mozliwosc kupienia boost + wskazywanie na lcd cisnienia oleju, temperatury + woltomierz) ale taki mały wyswietlacz mnie nie urządza- wole cos co bedzie pikało albo migało, gdy tego ciśnienia oleju nie będzie ( a nie tak jak we wskaźnikach audi, po 20sekundach braku cisnienia oleju dopiero zapali kontrolkę..)

temat pilny, więc licze na znawców hothecz

qbus - Pon 08 Gru, 2014

Np w przypadku vdo czujniki sa rozne i np. cisnienie oleju mozemy miec razem z sygnalem powiadamiajacym o niskim cisneniu. Sam czujnik ok 400 brutto.

Nie wiem czy da sie spasowac to do innego zegara. Sprzedalem z 2-3 sety cisnienia oleju, temp oleju i ladowania (volt) klienci poki co byli zadowoleni.

Kenet - Pon 08 Gru, 2014

karoluPL napisał/a:
bo tak jak sie obawiałem, po złożeniu silnika przed odmę raz niespodziewanie zabrakło cisnienia oleju


A może zamiast zegara najpierw trzebaby naprawić silnik?

Gdyby jednak nie, to ja miałem autogauge steppermotor czy jak to się tam pisało - takie na silniczkach krokowych. Zegary działały jak złe, ale czujniki leciały co pół roku.

karoluPL - Pon 08 Gru, 2014

Kenet, silnik jest bajeczka, złożony od postaw, ale zdarzają się fuckup'y, tym razem po 600km zawiódł dekiel (niby pierdoła ?) a w nim zestaw odm do odpowietrzenia skrzyni korbowej, który robił takie podciśnienie w silniku, ze potrafiło zgubić ciśnienie oleju. A że miałem taki dekiel w firmie po poprzednim moturze to już auto jeździ od nowa.

Ogólnie to na logike powinno auto jeździć, bo słupek jest po 30tyś km, a reszta wszystko jest nowe, od caluśkiego rozrządu, wałków, pompy oleju i zestawu wałków balansujących, ale że to jest 2.0tfsi, to jako mechanior średnio mi sie chce w to wierzyć, czy coś nie jebnie(tak jak wyżej).

Tym razem mi sie udało ze usłyszałem klekotanie hydrauliki i zgasiłem silnik- następnym razem moge nie dosłyszeć i zajebać motor zanim minie to magiczne 20sekund a fis zacznie migac lampą alladyna :]
dlatego tez wole mieć jakieś pikadło, które zacznie sie drzeć poniżej powiedzmy 1,2bara ciśnienia.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group