Techniczne - Odłączenie ABS w Clio Sport
Marek23 - Pon 30 Paź, 2006 Temat postu: Odłączenie ABS w Clio Sport Jak poradzić sobie z ABS w CLio Sport? Korektor siły hamowania jest elektroniczny, więc jeśli wypnę bezpiecznik to cały system może zwariować i tył będzie chwytał bloki.
Jedną z możliwości to wywalenie caałego ABSu(podobno fajnie to sprzedam ) i założenie z tyłu na belce mechanicznego korektora siły hamowania ze zwykłego Clio,itd...
Zastanawiam się czy nie ma może jakiegoś softu czy coś, żeby aż tyle nie grzebać.
A może od razu jakiś sportowy korektor co bym sobie rozdiał siły hamowania mógł regulować...
I przy okazji, ESP na stałe wyłączyć też doradźcie. Bo wciskanie guzika mnie nie kręci...
dzik - Pon 30 Paź, 2006
Z esp nie marudz
Co do absu to gdzies na forach wyczytalem ze najlepsza opcja jest odpiecie bezpiczenika. Na szczescie w sporcie nie rozpieprza to elektroniki. Odpiecie czujnika abs zabija abs ale samochod hamuje gorzej.
Zacznij od bezpiecznika.
Przerobka ukladu na ominiecie pompy abs i wstawienie regulatora podobno jest zajebiste.
Ja tego nie zrobie bo moj samochod trafia tez czasami w inne rece a wtedy abs/esp/asr sie przydaja. A w zime musze przyznac ze asr to dobra rzecz.
Ogolnie w sporcie jest kilka ciekawych udogodnien ktore sa pomyslane o sporcie, np nie ma brzeczyka nie zapietych pasow itd.
strick - Pon 30 Paź, 2006
dzik napisał/a: | np nie ma brzeczyka nie zapietych pasow |
Mnie to właśnie najbardziej denerwuje w Clio! Dobrze ze w sporcie tego nie ma!
Marek23 - Pon 30 Paź, 2006
Czyli idę od razu w wstawienie regulatora, itd... Hamulce musze mieć igły, więc jeśli po odpięciu auto gorzej hamuje, to ta opcja nie wchodzi w rachubę. Ogólnie zauroczyłem się w Sporcie, ale żeby to była miłość, to muszę w nim zmienić parę rzeczy,hehe...
k-mart - Pon 30 Paź, 2006
dzik napisał/a: | najlepsza opcja jest odpiecie bezpiczenika |
dobra opcja, uwielbiam ja szczegolnie przy renaurach w wypozyczalniach samochodow. Wyjmujemy bezpiecznik i jezdzimy bez nabijania km
dzik - Pon 30 Paź, 2006
Marek23 napisał/a: | Czyli idę od razu w wstawienie regulatora, itd... Hamulce musze mieć igły, więc jeśli po odpięciu auto gorzej hamuje, to ta opcja nie wchodzi w rachubę. Ogólnie zauroczyłem się w Sporcie, ale żeby to była miłość, to muszę w nim zmienić parę rzeczy,hehe... |
Jeszcze raz: hamuje gorzej przy odpietym czujniku a nie bezpieczniku. Nie wiem jak przy bezpieczniku. Sprawdz
Ja nie sprawdze bo mam odpiety czujnik, ale to akurat nie byl efekt zamierzony.
Seryjne clio rs ma bardzo dobre hamulce, w wielu testach sie nimi zachwycali. Zachwycalo sie tez czterech co mnie w dupe pojechalo.
Jeden mnie rozwalil:
"k*&$% jechalem 20m z tylu, jak ten debil wyskoczyl to hamowalem wczesniej od pana. Pan sie zatrzymal w miejscu, jak to mozliwe?"
P.S. Fragment testu z zagrananicy 0-100-0
"The cars were tested in five groups - Hot Hatches, Performance Bargains, £50,000 Supercars, Ultimate Production Cars and Readers' Cars - and included every type of fast car from the 137 bhp Peugeot 206 GTi to a Nissan Skyline with I,000bhp!"
Dalej czytamy:
"Not only was the Clio 172 confirmed as the top performing car in the hot hatch group, but it proved the safest of all 28 cars on test as it decelerated from 100mph to 0mph in only 3.99 seconds - beating cars including Ferrari 360 Modena, Lamborghini Diablo GT, Caterham Superlight R500 at 450kg, and Porsche 911 Turbo.
The Clio's combination of disc brakes front and rear with an anti-lock system and electronic brake distribution means that maximum braking effort is individually regulated to each wheel. This system, combined with the Clio's light kerbweight of 1,035 Kg, enables it to slow quicker than just about anything else on the road."
|
|
|