Marek23 - Pon 30 Paź, 2006 Temat postu: Wydech Clio SportŻeby był porządek i przejrzysta kopalnia wiedzy dla naszych potomnych, zakładam drugi temat.
Jaki wydech, kompletny od kolektora? Będe grzebał komputer na pewno. Chcę mieć katalizator, bo bez później jaja się robią... Co mnie również najlepiej cenowo wyjdzie?
Reanult Sport N-kowy. Tylko, że sportowy kat do tego drogi...
Supersprint, kompletny z katem chyba by taniej wyszedł i też pewno coś mocy doda...
Jakiś liczonych na oko wydechów nie chce...
Dzięki i pozdrodzik - Pon 30 Paź, 2006 N-ka i supersprint kosztuja troche.
Z mojego doswiadczenia wynika ze najlabszym elementem ukladanki jest seryjny kat. Na przelotowym wydechu z seryjnym katem moc mam 168KM czyli prawie tyle co seria, bez kata bylo 186 i wiecej ale malo stabilne. Takze sportowy kat jest rozwiazaniem.
Co z reszta, trudno powiedziec. Zacznij moze od wymiany kata (500-800PLN).
Z dlubaniem w kompie sie nie napalaj, nie poznalem nikogo kto to potrafi. A lubia sciamniac i brac kase. Jedynie w ttc Daniel mi za mala kase zmienil kilka parametrow i nie sciamnial ze mape da sie zrobic. To ze ruszyl ECU wiem na pewno po... zapachu spalin podczas hamowania.Marek23 - Pon 30 Paź, 2006 Auto kupuje na długo i najwyżej zainwestuje w dobry wydech. Sportowe katy to jakiś konkretnych firm? Słyszałem, że seryjnego kompa nie potrafią dłubać, ale można kupić sportowy komp z Reanult Sport, tak mówi Saxorulez...
Dlatego też chcę mieć kat, żeby mi moc nie skakała... Dzięki.strick - Pon 30 Paź, 2006 Widze ze juz zaczynasz inwestować w auto, czyżby jakiś przypływ kasy? Loko - Pon 30 Paź, 2006 A czemu moc skacze jak nie ma kata w wydechu?FreeMan - Pon 30 Paź, 2006
Loko napisał/a:
A czemu moc skacze jak nie ma kata w wydechu?
poniewaz komp czytam dane z sony przed katem i za katem i jak dane sa takie same to glupiej.
Jak juz mowilem dzikowi, ja tez przymieram sie wlasnie do takich modow, aby najpierw wycisnac moc drzemiaca w samochodzie. Mam kogos ale w W-wie, kto buduje n-ki z clio i serwisuje je.
Na pierwzy etap robie dolot powietrza, sportowy kat i komp renault sport. (moje zrodlo twierdzi ze komp renaul sport nie widzi drugiej sondy - nie wiem czy tak jest faktycznie)dzik - Pon 30 Paź, 2006
FreeMan napisał/a:
Na pierwzy etap robie dolot powietrza, sportowy kat i komp renault sport. (moje zrodlo twierdzi ze komp renaul sport nie widzi drugiej sondy - nie wiem czy tak jest faktycznie)
To zacznij od kompa. Wsadz kompa, odepnij druga sonde i wtedy sie okaze. Pojedz na hamownie i 10 pomiarow, jesli rowne to nie bierze.
Albo dla pewnosci przeloz druga sonde przed kata zeby byly takie odczyty jak bez kata Anonymous - Wto 31 Paź, 2006 u nas w klubie jest sport i bedzie wlasnie grzebany przez zime... ECU ma byc z Clio Cup jak i przepustnica na linke rowniez z Clio Cup (koszt kpl. w ASO to ok 2000pln).pcs - Wto 31 Paź, 2006 przeciez clio cup sie nie rozni kompem od zwyklego, chyba ze mowa o clio, ktore jezdzi w wyscigowym pucharze "clio cup". Clio cup to sie roznilo ciezarem (nie mialo klimy, absu i skorzanej tapicerki).
co do programu:
w ph1 jest ten plus ze nie ma elektronicznej przepustnicy, drugiej sondy i esp ale kompa i tak lepiej nie ruszac bo sam wraca do pierwotnych ustawien. Osobiscie widze 3 rozwiazania: komp z renault sport + walek wydechowy z renault sport, chip z zachodu np. superchips wgrany u mielcarka, Stand Alone (rozwiazanie zastosowane w chyba najlepiej zmodyfikowanej N-ce ph1 z 2b rally, ale siedzi tam tez inna przepustnica, listwa wtryskowa, wydech ....)
co do wydechu:
tez nie ma latwo: supersprint jest bardzo drogi i jest kilka rodzajow, OMP tez jest kilka rodzajow i tez raczej drogo i glosno. U mnie akurat kat to nie problem, jezdze bez niego juz 1,5 roku (rura od kolektora do srodkowego tlumika), chcialem kiedys dorobic srodkowy i koncowy ale przeraza mnie halas (patrz Dzik). Dodatkowo wszytkie "firmowe" maja wyprowadzone koncowki pod zderzakiem a ja chce miec tak jak w oryginale po dieslowsku.
Moja rada jest taka: zrob najpierw zawias (amory, gumy, poduszki silnika i skrzyni), heble, rozporki .... potem zas za jednym zamachem, dobrane do siebie dolot, wydech, przepustnice, walki, komp.FreeMan - Wto 31 Paź, 2006
ARTX napisał/a:
u nas w klubie jest sport i bedzie wlasnie grzebany przez zime... ECU ma byc z Clio Cup jak i przepustnica na linke rowniez z Clio Cup (koszt kpl. w ASO to ok 2000pln).
ten komplet jest juz niedostepny w renault sport. Nie produkuja juz rzeczy do sporta II. Maja tylko to co pozostalo na pulkach.
Przerabialem ten temat.
[ Dodano: Wto 31 Paź, 2006 ]
dzik napisał/a:
FreeMan napisał/a:
Na pierwzy etap robie dolot powietrza, sportowy kat i komp renault sport. (moje zrodlo twierdzi ze komp renaul sport nie widzi drugiej sondy - nie wiem czy tak jest faktycznie)
To zacznij od kompa. Wsadz kompa, odepnij druga sonde i wtedy sie okaze. Pojedz na hamownie i 10 pomiarow, jesli rowne to nie bierze.
Albo dla pewnosci przeloz druga sonde przed kata zeby byly takie odczyty jak bez kata
napewno tak zrobie , ale latwiej byloby miec ta pewnosc nie kupujac kompa, bo jak okaze sie ze jednak czyta (i bierze pod uwage) odczyty drugiej sondy to po co mi on ?dzik - Wto 31 Paź, 2006
FreeMan napisał/a:
napewno tak zrobie , ale latwiej byloby miec ta pewnosc nie kupujac kompa, bo jak okaze sie ze jednak czyta (i bierze pod uwage) odczyty drugiej sondy to po co mi on ?
Uzytkownicy w UK ktorzy nalogowo wsadzaja ten ECU do seryjnych sportow mowiaz o szybszej reakcji na gaz, lepszych osiagach itp. Co prawda nie widzialem wynikow z hamowni, ale podobno warto. W dodatku rev limiter na 7800 co sie przyda jesli dlubniesz walki itd.Bad-i - Wto 31 Paź, 2006 tak jak napisal Dziku - nie dlub swojego ECU tylko zainwestuj w Sport - taki komp mozna spokojnie dostac we Francjisaxorulez - Wto 31 Paź, 2006 Marek23 - jak napisał freeman przepustnicy na lince już nie ma w Renault Sport od ponad roku, nie ma też wałka wydechowego i ich poprostu już nie będzie.
Polecam taki setup - komp z renault sport - do tego wałki N - kowe np. CatCams
Co do wydechu to Renault Sport nie przewiduej kolektora
Na powyższym setupie Adam Kozak jeżdzący w Ralllycrosie z wydechem Renault SPort i katem Renault Sport - do producenta którego mam namiary bezpośrednie uzyskał 197KM - 210KM - moce rózne ponieważ panowie dotykali sie do kompótera różni.
Wydech Renaulr Sport elegancko jak w dieslu chowa sie za zderzakiem - ale jest głośny, chociaż spełnia normy hałasuk-mart - Wto 31 Paź, 2006
saxorulez napisał/a:
197KM - 210KM
hmm, to nie za duzo jak na walki + komp + wydech, moim zdaniem
pucharowki torowe maja na serii silniku, kompie + wydechu z renault sport 200-210KMsaxorulez - Wto 31 Paź, 2006 hm.. bo to polska jest panie.