Jaco707 - Czw 02 Lis, 2006 Temat postu: Dziwny stuk w zawieszeniuMam problem z dziwnym stukiem. Jest to takie pojedyńcze stuknięcie z przodu z lewej strony, które nie występuje zawsze, ale niekiedy. Pojawia się czasem przy kręceniu w miejscu kierownicą, lub w czasie jazdy podczas skręcania. Przedwczoraj u Adamanta wymieniłem tuleje wahaczy, podpory wahaczy, drążek stabilizatora, oraz łożysko mc phersona (podejrzewaliśmy, że to przez zużyte łożysko mcphersona przeskakuje sprężyna), ale dziwny stuk nadal wystepuje. Adam powiedział, żebym podjechał jeszcze do niego i obejrzy jeszcze raz tą kolumne mcphersona, ale może macie jakieś inne sugestie co może być uszkodzone?Michał - Czw 02 Lis, 2006 ile zaplaciles za wszystko ?? wez mi pw wyslijps - Czw 02 Lis, 2006 u mnie jest identyczna przypadłość. Jeżdżę z tym od dłuższego czasu, więc chętnie się dowiem co to.
Ktoś kiedys powiedział mi, że to może byc maglownica, ale jak wyraźnie słyszysz, że to przy któryms kole, to raczej nie maglownica.Jaco707 - Czw 02 Lis, 2006
psvts napisał/a:
Ktoś kiedys powiedział mi, że to może byc maglownica, ale jak wyraźnie słyszysz, że to przy któryms kole, to raczej nie maglownica.
U mnie ewidentnie słychać ten dźwięk przy samej lewej kolumnie mcphersona, a nie z maglownicy.
A może to końcówka drążka kierowniczego?Vlodarsky - Czw 02 Lis, 2006 Panowie miałem to samo...
Wymieniłem przeguby gumowe wahaczy (wszystkie) sworznie mam igiełki, łączniki igiełki...
stukało dalej
więc zacząłem szukać. Stuk taki wywoływał u mnie zacisk. Wyrobił się prowadnicach-ijeżeli u Ciebie też się okaże to samo to albo będziesz musiał wymienic albo sworznie które chodzą w tych prowadnicach a jeżeli to nie sworznie a zacisk to albo wymieniasz zacisk albo możesz sobie wtłoczyć tuleje z brązu która Ci jeszcze długo posłuży... ew. może to być rozwalone łożysko na kolumnie...Jaco707 - Czw 02 Lis, 2006 Łożysko w kolumnie właśnie zostało wymienione.Loko - Czw 02 Lis, 2006 Ja mam tak samo, jak auto stoi na nierówności i kreci się w miejscu kierownicą prawie do konca, to czuć ze coś sie zachacza w pewnym momenci i jak puszcza to strzela i jest "puk" , jak się jedzie to też czasami jest puk.pcs - Czw 02 Lis, 2006 Mialem tak samo w clio (lewy przod), Dziku mowil ze polos a ktos inny ze magiel. Potem na badaniu technicznym wyszlo ze lewy przod slabo hamuje. Prowadnica zacisku byla krzywa i zacisk przy hamowaniu robil ruchy w rozne strony ale nie w ta co powinna, w klocku drooogim klocku prawie sie oderwala okladzina od mocowania. Mechanior naprostowal prowadnica (na kowadle chyba ) i zacisk chodzi elegancko teraz a pukanie "polosi" ustalo calkowice.
Podsumowujac poperam Vlodarskiego, sprawdz provadnice zacisku ham. !Loko - Czw 02 Lis, 2006 Ooo to bardzo mozliwe, bo u mnie też lewy przód hamuje słabiej, na tyle słąbiej że każde mocniejsze hamowanie robie bokiem.Jaco707 - Czw 02 Lis, 2006 Ale czy zacisk może powodować stukanie, kiedy auto stoi w miejscu, a skręca się tylko kołami?Loko - Czw 02 Lis, 2006 Mam nadzieje ze po wymianie zacisków bedzie ok
[ Dodano: Czw 02 Lis, 2006 ]
Własnie, dobre pytanie powyzej? bo jak by to miało być zeby zacisk strzelał na postoju?saxorulez - Czw 02 Lis, 2006 hehe.. też tak mam
z lewej.. Loko - Czw 02 Lis, 2006 O kurwa wszyscy maja stuki! mam i ja! Stuki w zawieszeniu każdy z nas ma
Dobra no to jak ktoś już rozwiąże ten problem to niech się podzieli co i jak Grzesiek VTS - Czw 02 Lis, 2006 ja mam to samo :564:
pomału sie przyzwyczaja do tego :573:Anonymous - Czw 02 Lis, 2006 u mnie okazało się ze odkręcił się cały wachacz. przykręciłem i przestało walić-ale to było b.głośne stukanie.
jak stoje i skręcam kierą i np. cofam to jest takie puk. coś jakby się przestawiało.
jak jade po minimalnych nawet nierównościach to słychać takie puk puk takie delikatne-otworzyłem maske i zacząłem uginać przedni zawias naciskając na amorki ręką i czyć jak zawias sie ugina to coś przeskakuje-myślę ze jest to albo łożysko w mc person ewen sam awortyzator.dodam ze wszystkie połączenia metalowo-gumowe są ok
jak miałem 106xsi to faktycznie zacisk sie rozruchał i przy ruszanie,skręcaniu,hamowaniu itp non stop było puk puk.