To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

HydePark - Getrag Pracuje nad AWD !

Anonymous - Pon 20 Lis, 2006
Temat postu: Getrag Pracuje nad AWD !
Last year Getrag showed off it’s all-wheel drive MINI prototype at several industry only events throughout the world. There they not only demonstrated the car first hand, but delivered test data that demonstrated the benefits of the Getrag AWD system known as Twinster. The system has been designed for use on a number of different platforms and theoretically for a number of different automotive manufacturers. These presentations were mainly meant to sell the system to OEM manufacturers. However what makes this so fascinating for MINI owners is the fact that Getrag exclusively used a MINI Cooper S for all of their drivetrain testing.

MotoringFile has recently obtained this test data (in the form of a PDF presentation) that was passed out at one of these events. While the presentation uses industry jargon that may be a bit over the head of some of our readers, it does give us an overall impression of the performance that the AWD Twinster MINI is capable of. Interestingly they not only compare the Twinster to the normal front wheel drive MINI but to several other AWD configurations as well. There’s even a rear wheel drive version that is referenced!




The presentation starts out with a simple question. Why a MINI for demonstration purposes. Here’s Getrags answer:

FWD with East-West Engine
Cooper S stands for Freudeam Fahren (Fun to drive)
More power than suitable for FWD ( >160 HP )
No AWD available
Package VERY tight = 4WD Version is challenging
Benchmark for Vehicle Dynamics
Objective comparison of different driveline configurations in one vehicle
Influence on traction
Influence on vehicle dynamics
How much improvement does each system deliver?
Perhaps unsurprisingly, the winner was the Twinster AWD setup. Here’s their conclusion:

The TWINSTER showed the best performance of all tested systems:
Best cornering performance by Active Yaw function
when cornering
lowest steering angle
highest Lateral Acceleration
best handling performance
noticeable reduction of steer in understeering under acceleration while cornering
Best Traction performance by:
using dynamical weight increase on the primarily driven axle during acceleration
on split-µ the system acts like a combination of axle locking differential and hang on coupling
So for those that have been wanting to know the ins and outs of the Getrag AWD system, here’s your chance. You can download the entire presentation in PDF format below:

[ Getrag AWD Study ] .8 MB

Of course none of this officially means that (A) we will eventually see an AWD MINI or (B) this will be the system that is used. But all that said, BMW has partnered with Getrag for years when it comes to the drivetrain area of it’s cars. Further, this system is well engineered and very much performance oriented, both prerequisites for BMW and MINI.

http://www.motoringfile.c...e_mini_in-depth

Anonymous - Pon 20 Lis, 2006

tlusta sprawa!

mini w drifcie!

Michał - Pon 20 Lis, 2006

hehehehe

przetłumaczone :D

W zeszłym roku *Getrag* pokazywał od tego ’*s* cała przejażdżka koła *MINI* prototyp przy kilku przemyśle tylko wydarzenia (wypadek) w całym świecie. Tam one nie tylko zademonstrowali (wziął udział w demonstracji) samochód (samochodowy; wagon) pierwszy (najpierw) wręczać (ręka), ale dostarczany próbne dane co (żeby; który) zademonstrował (wziął udział w demonstracji) korzyści *Getrag* *AWD* system jak (ponieważ) *Twinster*. system był dla użycia na liczbie (ilość) różnych platform i teoretycznie dla liczby (ilość) różnych samochodowych producentów. Te przedstawienia głównie były zakładane sprzedawać system *OEM* producenci. Jednak co wyrabia ten (to) tak (więc) zachwycający dla *MINI* właściciele jest faktem co *Getrag* wyjątkowo używał *MINI* *Cooper* *S* dla wszystkiego ich *drivetrain* próbujący (próbowanie). *MotoringFile* niedawno dostał tych próbnych danych (w kształcie (formularz) *PDF* przedstawienie ) który był mijany (przecięty) poza przy jedzimy z tych wydarzeń (wypadek). Podczas gdy przedstawienie używa żargon przemysłu który może (maj; majowy) jest trochę nad przewodniczącym pewnej ilości naszych czytelników, to robi dają amerykański ogólne wrażenie wykonania co (żeby; który) *AWD* *Twinster* *MINI* jest zdolny do. Z zainteresowaniem one nie tylko porównują *Twinster* do normalny (normatyw) front (przedni; na czele) koło przejażdżka *MINI* ale do kilku innego *AWD* konfiguracje także. Tam ’*s* nawet tyłowa przejażdżka koła wersji która jest zaopatrywana w odsyłacze! starty (początki) przedstawienia poza z prostym pytaniem (zagadnienie). Dlaczego *MINI* dla celi demonstracji. Tutaj ’*s* *Getrags* odpowiadać (odpowiedź; odpowiadać): *FWD* z Wschodni (wschód) zachód (zachodni) Silnik (maszynowy) *Cooper* *S* stoi (pozycja; podpórka; osiąga; trzyma się) dla *Freudeam* *Fahren* (Zabawa posuwać się (kierować; doprowadzać; przejażdżka) ) Większa ilość (bardziej; więcej) możność (siła; dostarczać energii elektrycznej) niż odpowiedni dla *FWD* ( >160 FIRMA HEWLETT ) Żadnego *AWD* dostępny Pakunek BARDZO zwarty (ciasno) = *4WD* Wersja rzuca wyzwanie (kwestionujący) Test wzorowy (baza) dla Środka lokomocji Dynamiczny Cel (obiektywny) porównanie różnego *driveline* konfiguracje w jedzimy Wpływie środka lokomocji na *traction* Wpływ na środek lokomocji dynamiczny Ile udoskonalenie robi każdy system dostarczają? Prawdopodobnie *unsurprisingly*, zwyciężca był *Twinster* *AWD* ustawienie. Tutaj ’*s* ich wniosek: *TWINSTER* pokazywał lepsze wykonanie cały wypróbowany systemy: Lepszy *cornering* wykonanie przez Aktywną funkcję Zboczenia kiedy *cornering* najniższe kierowanie kątowego najwyższego Bocznego Przyśpieszania lepsze opracowanie wykonania dostrzegalne skrócenie kierują w *understeering* pod przyśpieszaniem podczas gdy *cornering* Lepszy *Traction* wykonanie przez: używający (używanie; przyzwyczajający się) *dynamical* ciężar (waga; obciążać) powiększać (powiększenie; powiększać; powiększać) na najpierw posuwany (skierowany; doprowadzony) *axle* podczas przyśpieszania na rozbijanym µ system uczynki (działa) lubić (jak; podobny do; podobnie do tego; upodobanie do) kombinacja *axle* zamykający (zamknięcie) różniczkowy (różniczka) i wieszają (wisieć) na połączeniu Tak (więc) dla tamtych który potrzebował (chcący) poznawać *ins* i *outs* *Getrag* *AWD* system, tutaj ’*s* wasz wypadek (wypadkowy). Wy możecie wyładowywać całe przedstawienie w *PDF* format poniżej: [ *Getrag* *AWD* Badanie (gabinet) ] .8 *MB* Oczywiście nikt ten (to) oficjalnie oznacza (zamierza) co (żeby; który) () ewentualnie będziemy widzieć *AWD* *MINI* albo (*B*) to będzie systemem który jest używany. Ale cały co (żeby; który) , *BMW* zrobił partnerem z *Getrag* w ciągu kilku lat kiedy to przybywa do *drivetrain* przestrzeń tego ’*s* samochody (wagon). Dalej (dalszy; popierać), ten system dobrze jest zaprojektowany i bardzo wykonanie zorientowany, obydwa warunki wstępne dla *BMW* i *MINI*.

Loko - Pon 20 Lis, 2006

Dobre tłumaczenie :D Chyba sam je robiłeś :D :D
Anonymous - Pon 20 Lis, 2006

Michał napisał/a:
Jednak co wyrabia ten (to) tak (więc) zachwycający dla *MINI*
uuuuuuueeeeeeeehehehe :D

[ Dodano: Pon 20 Lis, 2006 ]
w silniku siedzi takie cos co wyrabia ten dzwiek! coz to ono niewyrabia w tym mini! :D

szymlorek - Pon 20 Lis, 2006

Michał napisał/a:
wykonanie przez Aktywną funkcję Zboczenia


niezłe opcje dorzucili teraz do miniaka :D

Anonymous - Pon 20 Lis, 2006

hehe szymlor sie rozkreca!!! DOBRZE!!! dzisiaj jest zabawniejszy od Anjasa(!!) :D
anjas - Wto 21 Lis, 2006

JIMEK napisał/a:
dzisiaj jest zabawniejszy od Anjasa(!!) :D


nie możliwe :D

a tłumaczenie jest mistrzem! też lubię te tranlatory ;)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group