Techniczne - Brera 3.2 v6 AWD
Anonymous - Pią 24 Lis, 2006 Temat postu: Brera 3.2 v6 AWD Brera w technicznych? dziwne... powinno byc pewnie w dziale 'sercowym' albo chociaz w filmach i zdjeciach. ale ale,
interesuje mnie wlasnie duzo technicznych info. jak dziala naped, jakies rozlozenie masy, nawet osiagi jakies dokladniejsze, niuanse i nowinki (hehe). cala teoria ktora sie przeklada na praktyke. Czy ktos chce 'pomóc' ?
zeby bylo trudniej dodam ze linki z pierwszej strony wynikow hasla 'brera 3.2' w googlu juz przejrzalem. najbardziej mi sie kiedys podobalo jak nasz ojciec dyrektor ksiadz proboszcz kiedys wyskoczyl z danymi bmw szostki jak test drivowalem z4 coupe 3.0. ale sie oczywiscie nie podzielil zrodlem, tylko zarobil pochwe.
jesli znajdzie sie smialek, to z gory dzieki! buziolaski.
[ Dodano: Pią 24 Lis, 2006 ]
aha, i czemu jest taka wolna? w sensie jaki jest najwiekszy tego powod. Waga? straty napedu? przeniesienie?
Jakarti - Pią 24 Lis, 2006
wiesz Jimus - zawsze moge poprosic znajomego ojca (dealera - wiec napewno mozna by sie od niego cos tam dowiedziec.. a i pewnie jakies prospekty ma) zeby mi pozwolil na jazde probna.. moglbys popatrzec..
mowie powaznie.
ALFA ROMEO - Natolin
[ Dodano: Pią 24 Lis, 2006 ]
jak bede mial czas to sie moze nawet pofatyguje
Anonymous - Pią 24 Lis, 2006
Jakarti napisał/a: | jazde probna | akurat interesuje mi papier bo jest zimny i wyrachowany. Tak jak Hanibal. Albo Michał. :566:
saxorulez - Pią 24 Lis, 2006
Jimek,
3.2 V6 tylko dla dzwięku warto brać
2.2 JTS jest nie wiele wolniejszy a sporo tańszy i prowadzi sie też bardzo dobrze...
Przyczyna - moim zdnaiem waga 1650kg z silnikiem 3.2 z czego bardzo duża część przypada na przód. Napęd 4x4 też dokłada swoje do tej masy. Silnik jest wytworem GM i jest robiony w Australii... odcinka -ka - ka -ka -ka -ka jest na 7000rpm
Silnik 2.2. brzmi naprawdę fajnie - zasadniczo jak wszystkie TWIN SPARKi Alfy. Silnik jest bardziej żywy a samochód lzejszy, 185KM na jednej osi też potrafi sprawic sporo przyjemnosci.
Z osiągami mocno odstaje od konkurencji (335i Coupe oraz CLK 320) nawet z silnikiem 3.2 także nie wiem czy warto dopłacać do czegoś co nie zmieni sytuacji ze jest to poprostu piekne auto zaprojektowane przez Piniego.
Odnośnie napędu:
w normalnych warunkach jest w stosunku 43% przód 57% tył.. oczywiscie zależnie od uślizgu kół może być do 28% przód i 72% tył.. ogólnie bardziej jak RWD powinno zachowywać sie w zakrętach.
Wszystko ogarnia TORSEN-C
http://www.torsen.com/products/T-3.htm
Anonymous - Pią 24 Lis, 2006
saxorulez napisał/a: | zaprojektowane przez Piniego. | bertone saxorulez napisał/a: | Silnik 2.2. brzmi naprawdę fajnie - zasadniczo jak wszystkie TWIN SPARKi Alfy. Silnik jest bardziej żywy a samochód lzejszy, 185KM na jednej osi też potrafi sprawic sporo przyjemnosci. | no ale sorry ciezkie 8 do setki to jest wstyd w takim aucie! poza tym tylko 4 lapy. ew rwd. fwd tylko do dobrego hothatcha nigdzie indziej. saxorulez napisał/a: | Wszystko ogarnia TORSEN-C | no wlasnie chociaz to jest dobre... w sumie wszystko to wiedzialem bo czytalem duzo, mialem nadzieje ze cos ktos bedzie wiedzial jakies novinki ale itak thx. juz masz duzo tych pochw wiec jedna wiecej roznicy nie robi. liczy sie effort.
szkoda ze alfa nie ma jezdzacej konkurencji. Bo w porownaniu z AR, 350z to wulgarny drechol (co prawda fajnie driftujacy), tt jest troche kieszonkowy szwab po solarium (super quattro) ewentualnie z4 coupe 3.0. Znam bo jezdzilem. Ale chyba za troche pomiedzy agresywnym wygladem a jazda fajna ale nieestety jakos bez ach och. I za maly! Alfa jest zajebistym komfortowym dupowozem z klasa. Chyba. Szczerze mowiac mialem sie dzisiaj przejechac ale ja nie moglem jak oni mogli a potem jacys adziennikarze wzieli...
Mi chodzi o auto i komfortowe i eleganckie, ktore jak trzeba to sie odepchnie nawet. nie koniecznie duze ale dla wysokiego. I przede wszystkim ciekawe,
[ Dodano: Pią 24 Lis, 2006 ]
no dobra jest taki odpychajacy sie dupowoz ale to troche inna klasa $$$ oczywiscie CAYMAN
saxorulez - Pią 24 Lis, 2006
JIMEK napisał/a: | saxorulez napisał/a:
zaprojektowane przez Piniego.
bertone |
Giorgetto Giugiaro
cytowałem za:
http://www.alfaromeo.com....9&id=46&yr=2005
Rudello - Sob 25 Lis, 2006
Jimek ty DUPO!!!! Umówiłes sie na jazde i nic nie powiedziałeś!!!
a kto cie woził jak prawka nie miałeS!!!???(dla nie wtajemniczonych, Jimek wytłumacz) ty niekolezński przyjacielu! (dla nie wtajemniczonych, Jimek wytłumacz)
LOF
Anonymous - Sob 25 Lis, 2006
saxorulez napisał/a: | JIMEK napisał/a:
saxorulez napisał/a:
zaprojektowane przez Piniego.
bertone
Giorgetto Giugiaro | no wlasnie mi sie pojebalo, ale nie tylko mi :DDDDDD ale z nas kretyni :DDDDDD jest trzech ktorzy mogli to zrobic i zesmy ich wszystkich wskazali.
@brygada RR nie umowilem sie bo widzialem ze cos kreca wiec nic nie bylo na 100%. I nie bede nic tlumaczyl.
Jakarti - Sob 25 Lis, 2006
JIMEK napisał/a: | Giugiaro |
na Grande Punto jest znaczeczek Giugiaro.
Anonymous - Sob 25 Lis, 2006
fajne porownanie jest tutaj, do wyniku sie nie ustosunkowuje bo nie jezdzilem nissanem a w alfie tylko do tej pory siedzialem. Ale bardzo ladnie napisane http://auto.gazeta.pl/auto/1,71361,3637215.html
ps. jezdzilem dzisiaj nowa tt 3.2 q ale o tym gdzie indziej.
[ Dodano: Sob 06 Sty, 2007 ]
__________________________________________________________
__________________________________________________________
No i jezdzilem dzisiaj... troche to zajelo ale wczesniej nie mialem czasu....
Mimo ze wiem ze to nie jest i nie ma byc auto stricte sportowe to itak 'fajniej' mi sie nim jezdzilo niz nowa tt 3.2 q i moze nawet podobnie do z4 3.0. Napewno Brera jest wyraznym autem, bo np tt niby sportowe, niby wygodne na codzien - ale nie czuc i nie widac tej mocy ani wygodnie nie jest... A Z4 nie czuc mocy ale widac. Wiesz ze przyszpiesza i to ladnie. Natomiast brakuje tego czegos, jest troche za malo ostre... A Brera?
Ma byc komfortowa, ladna i sluzyc do troche szybszego przemieszczania sie niz sredni uzytkownik drogi i tak rzeczywiscie jest. Pieknie ciagnie od dolu, mozesz noga polozona na pedale gazu tupac w rytm muzyki a nie poczujesz zadnego szarpniecia tylko mile bujanie Brzmienie 3.2 v6 ladne, nie ryczy a spiewa, nie przeszkadza. Naped - slisko dzisiaj bylo - pieknie. a Q4? Nie ma to jak torsen a nie jakies haldexy (tt)
Do tego wnetrze daje ci poczucie ze jest inna pora roku i jestes w innym miejscu na ziemi, wszystko bardzo estetyczne i przede wszystkim JAKIES. Dach to szyba skyview, wskazniki (w tym dodatkowe) maja zero na dole, materialy jak wloska moda.
Dla mnie ocena subiektywna - Piateczka z malym plusikiem. Na codzien - wygodne, estetyczne ciche podrozowanie, relaks i pozytywne wibracje nie zaleznie od naszego mokrego i sliskiego raczej klimatu (q4).
W skrocie: sztuka uzytkowa! serio. Male dzielo sztuki na ktore chcesz patrzec, a mozesz tez przejechac nim z punktu A do punktu B....
|
|
|