Ktoś coś wie na ten temat ... ?dzik - Śro 31 Sty, 2007 Blazenstwo, to nie dziala.
Wymysl amerykanow.
Taki wiatraczek zeby wpompowac do silnika powietrza na 10koni musialby byc duzo wiekszy i zabieralby wiecej niz te 10KM obciazeniem.
Tutaj chodzi o sprawnosc.M - Śro 31 Sty, 2007 Ja to sie dziwie ze powazne firmy sprzedaja takie produkty.
Moze i takie siurbo cos daje ale przy 1000obrotow chyba... potem jest restryktorem dolotu takie badziewie.
300$ w podstawowej wersji dżizas.
Chinczycy wypordukowali za 3$ + duża marża + markietink.Loko - Śro 31 Sty, 2007 przyrosty tez nie są jakies spektakularne piszą ze daje to 5 procent czyli jakieś 7 koni w przypadku pługa, ale na bank troche zawyżyli tą wartość więc będzie z 3 % czyli jakieś 4 konie za 900 zł plus montaż tego ustrojstwa, za który mało też na pewno nie krzykną M - Śro 31 Sty, 2007
Loko napisał/a:
przyrosty tez nie są jakies spektakularne piszą ze daje to 5 procent czyli jakieś 7 koni w przypadku pługa, ale na bank troche zawyżyli tą wartość więc będzie z 3 % czyli jakieś 4 konie za 900 zł plus montaż tego ustrojstwa, za który mało też na pewno nie krzykną
WIesz ze jest nawet 3%? W całym zakresie?
Loko jak masz empiryczne doświadczenie z tym urządzeniem to prosze oświeć nas bo swoim oczom nie wierze
No offence oczywiscie...w formie zartu zadalem pytanie ale chcialbym zobaczyc to na napierze co daje ten wentylator samochodowy Loko - Śro 31 Sty, 2007 Ale kto tu pisze o całym zakresie :570: , jeśli podają ze wzrost jest 5 % to na pewno im o maksymalny , nie spotkałem się jeszcze zeby ktoś podawał przyrost mocy w całym zakresie, zawsze rzuca się watościami maksymalnymi, bo to łądniej wyglada.
Doświadczeń z tym czymś nie mam zadnych i nie chce miećstrick - Śro 31 Sty, 2007 Może szybciej Ci rozgrzewa silnik, a pożniej jeszcze bardziej go chłodzi itp KonradMK - Śro 31 Sty, 2007 czytałem kiedyś opis jak koleś zrobił sobie takie turbo za 1/10 ceny po prostu kupując taki wiatraczek o identycznych parametrach. zrobił dolot, wsadził śmigło, zakręcił i pourywały się łopatki ciąg powietrza w dolocie NA był dużo silniejszy niż wydajność tego śmigiełka.206 Gti - Śro 31 Sty, 2007 Panowie jak tego nie chce kupic pytam poprostu o zdanie ... nie przepadam za takimi wynalaskami ..w stylu "turbinka kowalskiego" strick - Śro 31 Sty, 2007
206 Gti napisał/a:
turbinka kowalskiego"
To podobno w malaczu działało anjas - Śro 31 Sty, 2007
strick napisał/a:
206 Gti napisał/a:
turbinka kowalskiego"
To podobno w malaczu działało
Ale zamysł był taki, żeby malacz mniej palił a nie miał lepsze osiągi... Podobno nawet działało.strick - Śro 31 Sty, 2007
Ale zamysł był taki, żeby malacz mniej palił a nie miał lepsze osiągi... Podobno nawet działało.
No ale wyszło inaczej i lepiej anjas - Śro 31 Sty, 2007
strick napisał/a:
No ale wyszło inaczej i lepiej
wydaje mi się, że jednak nie wyszło inaczejAnonymous - Czw 01 Lut, 2007
dzik napisał/a:
Taki wiatraczek zeby wpompowac do silnika powietrza na 10koni musialby byc duzo wiekszy i zabieralby wiecej niz te 10KM obciazeniem.
Tutaj chodzi o sprawnosc.
wiekszy to on byc nie musi, problem z samym silnikiem; mialo by to szanse dzialac przy uzyciu silnika bezszczotkowego o mocy 2-3kW i rzeczywiscie byly by przyrosty rzedu 5-10%; problem w tym ze taki silnik musial by krecic przynajmniej jakies 30 tys obrotow no i skads musial by dostawac te 2-3KW (ponad 200A z instalacji zamochodu); co pozostaje do rozwiazania to budowa wirnika - widzial ktos plastikowe lopatki w turbo?;D
pozdrwiam
Arturmi - Czw 01 Lut, 2007 może nie powiem nic odkrywczego, ale to elektryczne coś to śmiech na sali
turbinka kowalskiego w maluchu działała - znaczy działał cały korpus, śmigiełko wewnątrz tylko przeszkadzało, ale dzięki zwiększeniu odległości między gaźnikiem a komorami spalania - jakieś zyski były.