To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

MotorSport - A grupa N grupa i dupa...

Vlodarsky - Czw 15 Mar, 2007
Temat postu: A grupa N grupa i dupa...
Niech ktoś mądry wytłumaczy znaczenie A grupa , N grupa itd...Jestem laikiem w tym temacie :) (Wiem wiem... znowu pytania a'ala Dżakarti ale poprawie się jak mi to wszystko ładnie opiszecie :) )
saxorulez - Czw 15 Mar, 2007

N - grupa to (w zależnosci od samochodu) znikome modyfikacje silnika (najczęsciej wydech nie cały, czasami można splanować głowice) seryjna skrzynia (ale dopuszczone krótsze przełożenie) musisz zachować seryjny rozstaw kół i osi. Hamulce seryjne (rozmiar) to tak bardzo po krótce

A-grupa to róbta co chceta w silniku , zawieszeniu i skrzyni - oczywiscie są jakeis ograniczenia - np. silnikia NA muszą pozostać NA :) , średnice wydechu są ograniczone itd... ale praktycznie każda modyfikacja jest dopuszczalna.

Naprzykłądzie Saxo:

N- grupa 130-140KM
A- grupa +150KM do jakichś okolić 200KM
S1600 - +200KM

Vlodarsky - Czw 15 Mar, 2007

Wbijam pomógł za rozjaśnienie w mojej głowie na ten temat. Dzięki
Jakarti - Czw 15 Mar, 2007

Vlodarsky napisał/a:
znowu pytania a'ala Dżakarti


warzysz sobie, warzysz :D nastanie Lublin i bedziesz musial wypic :) (chyba, ze spotkamy sie wczesniej) :564:

Vlodarsky - Czw 15 Mar, 2007

Jakarti napisał/a:
warzysz sobie, warzysz nastanie Lublin i bedziesz musial wypic (chyba, ze spotkamy sie wczesniej)


Nie mogę się Lublina doczekać... Jade typowo seryjnym autem i mam nadzieje, że wypadne dobrze (kilka miejsc przed Dżaka the yellow demon) i już koniec z moimi Dżakowymi pytaniami :P

Jakarti - Czw 15 Mar, 2007

Cytat:
Nie mogę się Lublina doczekać... Jade typowo seryjnym autem i mam nadzieje, że wypadne dobrze (kilka miejsc przed Dżaka the yellow demon) i już koniec z moimi Dżakowymi pytaniami :P


nie mialem na mysli toru bo i tak nie ogarniam ale jak Cie dorwe :D to tej nocy nie zapomnisz :D

Anonymous - Czw 15 Mar, 2007

A-gr to nie do konca robta co chceta ale poprostu wieksze pole do popisu.mzna wiecej bebechow seryjnych zamienic gadzetami stricte rajdowymi.robta co chceta to H grupa.
Anonymous - Czw 15 Mar, 2007

Kliknij tutaj. Masz wszystkie informacje dotyczące dozwolonych modyfikacji w samochodach produkcyjnych (gr. N) i samochodów turystycznych (gr.A).
Poszczególne modyfikacje danego auta określa HOMOLOGACJA, w której są wymienione wszystkie elementy, które można zmienic, lub wymienic. Działa to też na zasadzie - co nie jest dozwolone jest zabronione.

Bardzo ogólnie:

gr. N - samochody budowane z gotowych aut z linii produkcyjnej.

- przykład: Budujac Subaru Imprezę STI N12 (gr.N) kupujemy gotowy samochód i doposażamy go w klatkę, elementy bezpieczeństwa, zawieszenia, kłową skrzynie itp...

gr. A - samochody budowane z samych nadwozi zakupionych w fabryce.

- przykład: Budujac Citroena C2 Super 1600 dostajemy samo nadwozie z klatką, odciazone i doposażamy elementy przewidziane tylko dla gr.A / S1600. Np: inne błotniki, zderzaki, sposób zamocowania zawieszenia, samo zawieszenie, mocowanie pedałów, sterowanie skrzynią (sekwencyjne), osprzęt silnika itd. Często , gęsto samochody takie maja naprawde niewiele wspólnego z seryjnym odpowiednikiem.

Oczywiscie zdarza sie że ktos buduje A-grupę z gotowego samochdu np. Astra GSI, ale wynika to z braku gotowych nadwozi i oszczednosci. Czesto bywa ze samochód zgłoszony w A jest praktycznie eNką ale ma wieksze hamulce (gr.A) , układ wydechowy (gr.A) i dolotowy (gr.A) itp....

To tak pokrótce.

P.S.

Kliknij POMÓGŁ ;)

Anonymous - Czw 15 Mar, 2007

podpinajac sie pod teat ciekawe czemu ja nie moge dac pomogl
?? :/

Niemy - Czw 15 Mar, 2007

mozesz dac pomogl w temacie przez siebie zalozonym
106 - Czw 15 Mar, 2007

zowa napisał/a:
podpinajac sie pod teat ciekawe czemu ja nie moge dac pomogl
?? :/
bo nie jestes autorem tego tematu.....

[ Dodano: Czw 15 Mar, 2007 ]
wiem wiem ... spoznilem sie :D

Bad-i - Czw 15 Mar, 2007

106 - spozniles sie :D
Vlodarsky - Pią 16 Mar, 2007

dobra to już wszystko wiem. Wiedziałem czym się mogą te grupy różnić ale nie dokładnie gdzie co wolno. Dzięki. Kliknąłem też drugie pomógł.
dzik - Pią 16 Mar, 2007

Najszybsza w historii byla grupa B. To byla chyba najbardziej "liberalna" grupa w historii.
Lekkie i potwornie mocne samochody.
http://www.stormloader.com/groupb/

Pozniej opisywana: "too fast to race".

Loko - Pią 16 Mar, 2007

Był prosty powód czemu tak nazywali te auta, nikt, po prostu niekt nie potrafił tego do końca ogarnać i wykorzystac pełni możliwosci.

Z ciekawostek w któymś tam roku postawili B grupowego peugeota 205 na torze formuły 1 i on pogonił ówczesny bolid!!!! Wykręcił lepszy czas.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group