To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - S16/Gti/VTS TU5J4 - srednica wydechu..

Anonymous - Pią 30 Mar, 2007
Temat postu: S16/Gti/VTS TU5J4 - srednica wydechu..
Poszukalem tu, poszukalem tam i..

Fachowcy mowia, ze celujac w 160+ BHP nalezy miec wydech na 2,25 cala - ale przyroda zna przypadki kiedy udalo sie osiagnac taki wynik na wydechu 2 calowym.
Nie mniej jednak wlasciciel owego auta mowi, ze czuc, ze wydech jest zbyt waski.

Fachowcy mowia tez, ze celujac w ponad 200+ BHP nalezy miec wydech zrobiony na 2,5 cala.

Supersprinty i inne gotowe wydechy maja AFAIK 2 cale.
Seryjny wydech ma 50mm srednicy zewnetrznej..

Jesli zastosujemy analogie do Hondowskiego D16 to wypadaloby wydech zrobic na 2,25.
Ale... No wlasnie..

Na ile cali robic wydech.. 2,5 odpada.

W gre wchodzi tylk 2" i 2,25" cala.

Jaka srednice wybrac ?

Uzasadnienia mile widziane.

:D

saxorulez - Pią 30 Mar, 2007

przy pojemności 1.6 wydech o średnicy 2" da redę do +/- 170KM na co mogę Ci przedstawić wykresy jeśli chcesz, ale są to auta już nadłubane tzn. maja wałki, doloty (czasami 4 przepustnice) mocniejsze pompy paliwa, zrobione głowice i wysoki stopień sprężania - mówię oczywiscie o rodzinie TU5J4

auta mające 170+ mają wydechy 2,25" lub 2,5" ale z tego co wiem na 2,5" to już tylko do upalania auto pozostaje bo jest poprostu za głośno.

Jest jeszcze kwestia czy to ma być silnik NA czy Tubrbo - jeśli mówisz o tych +200KM
bo w NA raczej tego nie osiągniesz bez 15000PLN ale moze tyle masz :D
Jeśli turbo to tam może byc 2,5" bo turbina wycisza układ..

EDIT:
przeczytałem że 2,5" odpada

Jeśli celujesz w 160KM to 2" stykną w zupełności
jełśi masz szanse mieć blizej 180KM to 2,25"
mówie o NA

Sądze że przy 154KM założenie wydechu o średnicy 2,5" wpłynie w niewielkim stopniu na wartośc mocy i momentu
Przykładem tego jest Prezesiak który założył szerszy układ do B18 i nie osiągnął oczekiwanych przyrostów.

nox - Pią 30 Mar, 2007

saxorulez napisał/a:
przy pojemności 1.6 wydech o średnicy 2" da redę do +/- 170KM


niekoniecznie... chyba ze mówimy o typowo ulicznych autach , jako race to 1.6 mają nawet przy mniejszych mocach średnice wydechów są na poziomie 2.25mm a nawet dochodza do 2,5mm , trzeba pamiętac ze wazna jest przepustowość wydecho która jest równiez zależna od średnicy i odwrotnie.


a sprawa turbo bo tak jak piszesz moze byc 2,5mm a DP 3,0mm a jak idziesz w jakiś max boost to od początkku do końca moze iśc nawet 3,0mm :)

saxorulez - Pią 30 Mar, 2007

nox napisał/a:
niekoniecznie... chyba ze mówimy o typowo ulicznych autach


ja o takich mówie, w wyścigach /rajdach nie istotne są normy hałasu ale ważna jest walka o każdy koń. Tylko że róznica pomiedzy 2,25 a 2,5 to mogą być 2/3KM a sporo wiecej hałasu.. saze ze nie poczujesz już tej róznicy przy 170KM tak znacząco jak przy 120KM

Anonymous - Pią 30 Mar, 2007

saxorulez napisał/a:
nox napisał/a:
niekoniecznie... chyba ze mówimy o typowo ulicznych autach


ja o takich mówie, w wyścigach /rajdach nie istotne są normy hałasu ale ważna jest walka o każdy koń. Tylko że róznica pomiedzy 2,25 a 2,5 to mogą być 2/3KM a sporo wiecej hałasu.. saze ze nie poczujesz już tej róznicy przy 170KM tak znacząco jak przy 120KM


Ostatnio Komisja Techniczna na MP bywa upierdliwa i nie pasuje im wszystko co ma wiecej jak 102 db ,wiec byłbym ostrożny w wydeszkiem w rajdówkach.

saxorulez - Pią 30 Mar, 2007

lagadula napisał/a:
Ostatnio Komisja Techniczna na MP bywa upierdliwa i nie pasuje im wszystko co ma wiecej jak 102 db ,wiec byłbym ostrożny w wydeszkiem w rajdówkach.


Jasne jasne.. ja nie mówię że nie ma ograniczeń.. ale np. na ulicy dopuszcza się trochę cichsze ukłądy niż w rajdach to mam na myśli.

Anonymous - Pią 30 Mar, 2007

A te wydechy Magnexa etc. - jakie one daja przyrosty i jak ksztaltuja sie cenowo ?

Wciaz nie wiem czy 2" czy 2,25 - zblizam sie do momentu w ktorym rzuce moneta.

Wiekszosc osob z ktorymi rozmawialem mowi 2,25.... Ale patrza tez w kierunku 2" wiec.. nie wiadomo :P

Anonymous - Pią 30 Mar, 2007

saxorulez napisał/a:
lagadula napisał/a:
Ostatnio Komisja Techniczna na MP bywa upierdliwa i nie pasuje im wszystko co ma wiecej jak 102 db ,wiec byłbym ostrożny w wydeszkiem w rajdówkach.


Jasne jasne.. ja nie mówię że nie ma ograniczeń.. ale np. na ulicy dopuszcza się trochę cichsze ukłądy niż w rajdach to mam na myśli.


98db to jest norma i niezależnie czy rajd czy ulica. Po prostu czasami stosuje sie +/- 5db. Wiadomo, taki ukłon....

grzech - Pią 30 Mar, 2007

ja celuje w okolice 160 i wybor wydechu konsultowalem z warszawskim guru od francuzow (Adamant), pytalem go czy 2'' magnex czy 2,25 ashley i bez zastanowienia odpart ze nagnex 2'' ( liczy sie nie tylko srednica ale rowniez wykonanie).

[ Dodano: Pią 30 Mar, 2007 ]
saxorulez napisał/a:

jeśli mówisz o tych +200KM
bo w NA raczej tego nie osiągniesz bez 15000PLN ale moze tyle masz :D


15 M to tez moim zdaniem malo na 200+

[ Dodano: Pią 30 Mar, 2007 ]
moje "okolice 160" to jakies 12 M tak liczac szybko na kolanie

Anonymous - Śro 04 Kwi, 2007

lagadula napisał/a:
98db to jest norma i niezależnie czy rajd czy ulica. Po prostu czasami stosuje sie +/- 5db. Wiadomo, taki ukłon....


akurat norma to 93dB :D :D :D

wiem to az za dobrze z autopsji

106 - Śro 04 Kwi, 2007

Kedzior napisał/a:
akurat norma to 93dB :D :D :D

kedzior jest jak napisal lagadula.... 98dB przy 3500 - taka norma jest
w rajdach.... /reg rsp pzm punkt 7.7/

qbus - Śro 04 Kwi, 2007

w rajdach... w ruchu ulicznym czyli tez w kjsach sa 93 dB przy 3.5 tys obrotow.
106 - Śro 04 Kwi, 2007

qbus dawaj na to jakis papier :]

jak pisalem pkt 7.7 http://www.pzm.pl/regulam...SP_PZM_2007.pdf

qbus - Śro 04 Kwi, 2007

Cytat:
Należy również pamiętać, że także w konstrukcjach turystyczno- -sportowych obowiązują normy głośności, które wynoszą odpowiednio: motocykle do 125 cm3 - 94 decybeli (dB), powyżej 125 cm3 - 96 dB, samochody z zapłonem iskrowym - 93 dB, z zapłonem samoczynnym - 96 dB.


ehs... nie moge nigdzie znalezc przepisow szczegolowych ktore maja te normy okreslac ale odsylam do jednego z ostatnich magazynow wrc w ktorym jest artykul nt glkosnosci, ostatni albo przedostatni. 93 dB tolerancja +/- 5 dB w rajdach od ktorej jak mowil gadula jest nastepna tolerancja.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group