Techniczne - S16/Gti/VTS TU5J4 - srednica wydechu..
Anonymous - Pią 30 Mar, 2007 Temat postu: S16/Gti/VTS TU5J4 - srednica wydechu.. Poszukalem tu, poszukalem tam i..
Fachowcy mowia, ze celujac w 160+ BHP nalezy miec wydech na 2,25 cala - ale przyroda zna przypadki kiedy udalo sie osiagnac taki wynik na wydechu 2 calowym.
Nie mniej jednak wlasciciel owego auta mowi, ze czuc, ze wydech jest zbyt waski.
Fachowcy mowia tez, ze celujac w ponad 200+ BHP nalezy miec wydech zrobiony na 2,5 cala.
Supersprinty i inne gotowe wydechy maja AFAIK 2 cale.
Seryjny wydech ma 50mm srednicy zewnetrznej..
Jesli zastosujemy analogie do Hondowskiego D16 to wypadaloby wydech zrobic na 2,25.
Ale... No wlasnie..
Na ile cali robic wydech.. 2,5 odpada.
W gre wchodzi tylk 2" i 2,25" cala.
Jaka srednice wybrac ?
Uzasadnienia mile widziane.
saxorulez - Pią 30 Mar, 2007
przy pojemności 1.6 wydech o średnicy 2" da redę do +/- 170KM na co mogę Ci przedstawić wykresy jeśli chcesz, ale są to auta już nadłubane tzn. maja wałki, doloty (czasami 4 przepustnice) mocniejsze pompy paliwa, zrobione głowice i wysoki stopień sprężania - mówię oczywiscie o rodzinie TU5J4
auta mające 170+ mają wydechy 2,25" lub 2,5" ale z tego co wiem na 2,5" to już tylko do upalania auto pozostaje bo jest poprostu za głośno.
Jest jeszcze kwestia czy to ma być silnik NA czy Tubrbo - jeśli mówisz o tych +200KM
bo w NA raczej tego nie osiągniesz bez 15000PLN ale moze tyle masz
Jeśli turbo to tam może byc 2,5" bo turbina wycisza układ..
EDIT:
przeczytałem że 2,5" odpada
Jeśli celujesz w 160KM to 2" stykną w zupełności
jełśi masz szanse mieć blizej 180KM to 2,25"
mówie o NA
Sądze że przy 154KM założenie wydechu o średnicy 2,5" wpłynie w niewielkim stopniu na wartośc mocy i momentu
Przykładem tego jest Prezesiak który założył szerszy układ do B18 i nie osiągnął oczekiwanych przyrostów.
nox - Pią 30 Mar, 2007
saxorulez napisał/a: | przy pojemności 1.6 wydech o średnicy 2" da redę do +/- 170KM |
niekoniecznie... chyba ze mówimy o typowo ulicznych autach , jako race to 1.6 mają nawet przy mniejszych mocach średnice wydechów są na poziomie 2.25mm a nawet dochodza do 2,5mm , trzeba pamiętac ze wazna jest przepustowość wydecho która jest równiez zależna od średnicy i odwrotnie.
a sprawa turbo bo tak jak piszesz moze byc 2,5mm a DP 3,0mm a jak idziesz w jakiś max boost to od początkku do końca moze iśc nawet 3,0mm
saxorulez - Pią 30 Mar, 2007
nox napisał/a: | niekoniecznie... chyba ze mówimy o typowo ulicznych autach |
ja o takich mówie, w wyścigach /rajdach nie istotne są normy hałasu ale ważna jest walka o każdy koń. Tylko że róznica pomiedzy 2,25 a 2,5 to mogą być 2/3KM a sporo wiecej hałasu.. saze ze nie poczujesz już tej róznicy przy 170KM tak znacząco jak przy 120KM
Anonymous - Pią 30 Mar, 2007
saxorulez napisał/a: | nox napisał/a: | niekoniecznie... chyba ze mówimy o typowo ulicznych autach |
ja o takich mówie, w wyścigach /rajdach nie istotne są normy hałasu ale ważna jest walka o każdy koń. Tylko że róznica pomiedzy 2,25 a 2,5 to mogą być 2/3KM a sporo wiecej hałasu.. saze ze nie poczujesz już tej róznicy przy 170KM tak znacząco jak przy 120KM |
Ostatnio Komisja Techniczna na MP bywa upierdliwa i nie pasuje im wszystko co ma wiecej jak 102 db ,wiec byłbym ostrożny w wydeszkiem w rajdówkach.
saxorulez - Pią 30 Mar, 2007
lagadula napisał/a: | Ostatnio Komisja Techniczna na MP bywa upierdliwa i nie pasuje im wszystko co ma wiecej jak 102 db ,wiec byłbym ostrożny w wydeszkiem w rajdówkach. |
Jasne jasne.. ja nie mówię że nie ma ograniczeń.. ale np. na ulicy dopuszcza się trochę cichsze ukłądy niż w rajdach to mam na myśli.
Anonymous - Pią 30 Mar, 2007
A te wydechy Magnexa etc. - jakie one daja przyrosty i jak ksztaltuja sie cenowo ?
Wciaz nie wiem czy 2" czy 2,25 - zblizam sie do momentu w ktorym rzuce moneta.
Wiekszosc osob z ktorymi rozmawialem mowi 2,25.... Ale patrza tez w kierunku 2" wiec.. nie wiadomo
Anonymous - Pią 30 Mar, 2007
saxorulez napisał/a: | lagadula napisał/a: | Ostatnio Komisja Techniczna na MP bywa upierdliwa i nie pasuje im wszystko co ma wiecej jak 102 db ,wiec byłbym ostrożny w wydeszkiem w rajdówkach. |
Jasne jasne.. ja nie mówię że nie ma ograniczeń.. ale np. na ulicy dopuszcza się trochę cichsze ukłądy niż w rajdach to mam na myśli. |
98db to jest norma i niezależnie czy rajd czy ulica. Po prostu czasami stosuje sie +/- 5db. Wiadomo, taki ukłon....
grzech - Pią 30 Mar, 2007
ja celuje w okolice 160 i wybor wydechu konsultowalem z warszawskim guru od francuzow (Adamant), pytalem go czy 2'' magnex czy 2,25 ashley i bez zastanowienia odpart ze nagnex 2'' ( liczy sie nie tylko srednica ale rowniez wykonanie).
[ Dodano: Pią 30 Mar, 2007 ]
saxorulez napisał/a: |
jeśli mówisz o tych +200KM
bo w NA raczej tego nie osiągniesz bez 15000PLN ale moze tyle masz
|
15 M to tez moim zdaniem malo na 200+
[ Dodano: Pią 30 Mar, 2007 ]
moje "okolice 160" to jakies 12 M tak liczac szybko na kolanie
Anonymous - Śro 04 Kwi, 2007
lagadula napisał/a: | 98db to jest norma i niezależnie czy rajd czy ulica. Po prostu czasami stosuje sie +/- 5db. Wiadomo, taki ukłon.... |
akurat norma to 93dB
wiem to az za dobrze z autopsji
106 - Śro 04 Kwi, 2007
Kedzior napisał/a: | akurat norma to 93dB :D :D :D |
kedzior jest jak napisal lagadula.... 98dB przy 3500 - taka norma jest
w rajdach.... /reg rsp pzm punkt 7.7/
qbus - Śro 04 Kwi, 2007
w rajdach... w ruchu ulicznym czyli tez w kjsach sa 93 dB przy 3.5 tys obrotow.
106 - Śro 04 Kwi, 2007
qbus dawaj na to jakis papier :]
jak pisalem pkt 7.7 http://www.pzm.pl/regulam...SP_PZM_2007.pdf
qbus - Śro 04 Kwi, 2007
Cytat: | Należy również pamiętać, że także w konstrukcjach turystyczno- -sportowych obowiązują normy głośności, które wynoszą odpowiednio: motocykle do 125 cm3 - 94 decybeli (dB), powyżej 125 cm3 - 96 dB, samochody z zapłonem iskrowym - 93 dB, z zapłonem samoczynnym - 96 dB. |
ehs... nie moge nigdzie znalezc przepisow szczegolowych ktore maja te normy okreslac ale odsylam do jednego z ostatnich magazynow wrc w ktorym jest artykul nt glkosnosci, ostatni albo przedostatni. 93 dB tolerancja +/- 5 dB w rajdach od ktorej jak mowil gadula jest nastepna tolerancja.
|
|
|