To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - Kondzio pyta... rozrząd

KonradMK - Czw 05 Kwi, 2007
Temat postu: Kondzio pyta... rozrząd
1. pasek rozrządu obraca się ze zmienną prędkością a klinowy ze stałą?
2. pompa wodna jest napędzana paskiem rozrządu czy klinowym?
3. pasek rozrządu (sam) można wymienić w godzinę?

saxorulez - Czw 05 Kwi, 2007

1. zmienna
2. 95% rozrządu
3. zalezy od samochodu

Vlodarsky - Czw 05 Kwi, 2007

KonradMK napisał/a:
1. pasek rozrządu obraca się ze zmienną prędkością a klinowy ze stałą?
2. pompa wodna jest napędzana paskiem rozrządu czy klinowym?
3. pasek rozrządu (sam) można wymienić w godzinę?


1. obydwa paski są napędzane wałem korbowym a więc ze wzrostem obrotów pasek kręci się szybciej
2. Zazwyczaj pompa jest tak umiejscowiona, że jest napędzana rozrządem ale np u Dzika w Reno 5 jest paskiem...
3. Pasek rozrządu w Uno 1,0 Fire można wymienić w pół godziny :) w C5 V6 w 4 godziny

dzik - Czw 05 Kwi, 2007
Temat postu: Re: Kondzio pyta... rozrząd
KonradMK napisał/a:
1. pasek rozrządu obraca się ze zmienną prędkością a klinowy ze stałą?
2. pompa wodna jest napędzana paskiem rozrządu czy klinowym?
3. pasek rozrządu (sam) można wymienić w godzinę?


1. Zmienna
2. Roznie, coraz czesciej rozrzadu, ale nie ma reguly
3. Zalezy od samochodu, w clio 2.0 nie polecam, w renault ogolnie trzeba wiedziec jak bo nie ma znakow na kolkach i bedzie klopot

Vlodarsky - Czw 05 Kwi, 2007

dzik napisał/a:
1. Stala


mówimy o tym samym ?

dzik - Czw 05 Kwi, 2007

Vlodarsky napisał/a:
dzik napisał/a:
1. Stala


mówimy o tym samym ?


Fuck, myslalem o czym innym, oczywiscie ze zmienna.

KonradMK - Czw 05 Kwi, 2007

dzięki za pomoc panowie
Vlodarsky - Czw 05 Kwi, 2007

wiesz chyba jesteś rozkojażony <przytul>
k-mart - Czw 05 Kwi, 2007

wymienial juz ktos z Was u siebie sam rozrzad?? Na jednym walku okej, ale jak juz sa dwa to sie boje ze cos zle ustawie i silnik do wyrzucenia :/
Tylko raz pomagalem staremu wymienic rozrzad w silniku V8. Czekanie na odpalenie wydawalo mi sie wieczne :D

KonradMK - Czw 05 Kwi, 2007

u siebie bym nie próbował ale jak kumplowi silnik nie odpalał to całą gromadą wybebeszaliśmy rozrząd. generalnie wyglądało to tak:
http://darkxs.fotosik.pl/albumy/6639.html

polecam zdjęcie 41 - świeca po uderzeniu tłokiem

Jakarti - Czw 05 Kwi, 2007

k-mart napisał/a:
wymienial juz ktos z Was u siebie sam rozrzad?? Na jednym walku okej, ale jak juz sa dwa to sie boje ze cos zle ustawie i silnik do wyrzucenia :/
Tylko raz pomagalem staremu wymienic rozrzad w silniku V8. Czekanie na odpalenie wydawalo mi sie wieczne :D


widzialem jak sie wymienia 16v na dwoch walkach. nie jest to trudne - trzeba miec tylko odpowiednie krzywki do ustawienia walkow i juz.. pomijajac rozkrecenie polowy przodu, zdjecie kola.. itd..

KonradMK - Czw 05 Kwi, 2007

leszcze z megane klubu nie wierzą że można to szybko zrobić...
k-mart - Czw 05 Kwi, 2007

mi brakuje odwagi by podjac sie samemu wymiany rozrzadu, boje sie, ze bardziej zepsuje niz naprawie :D
Ale w sumie by umiec cos naprawic, trzeba najpierw pare rzeczy zepsuc :D Takie mam podejscie do spraw technicznych :)

dzik - Czw 05 Kwi, 2007

KonradMK napisał/a:

polecam zdjęcie 41 - świeca po uderzeniu tłokiem


Ale nawet kompletne zepsucie rozrzadu nie spowoduje ze tlok sie spotka ze swieca a jedynie z zaworami w silnikach kolizyjnych.

W renowkach cala tajemnica to zblokowanie walu i walkow po drugiej stronie silnika. Sa zeslepki, pod nimi walki na to zaklada sie specjalny przyrzad lub zamiennik i mozna bezstresowo zdejmowac pasek.

Jakarti - Czw 05 Kwi, 2007

to jest tak - jak ktos Ci opowie i bedziesz mial wszystkie czesci to nie powinno byc w problemu.. widzialem jak to bylo robione w HGT i hmm... gdybym wiedzial co jest co i co mam odkrecic to moze by sie udalo.. z tym, ze ustawienie zabkow w rozrzadzie jest najtrudniejsze bo niby jest tolerancja jednego czy poltora ale zawsze lepiej jak jest "idealnie"


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group