Anonymous - Pią 13 Kwi, 2007 Temat postu: TU5J4 - Kucie w N/AKolejna teoria z ktora sie spotkalem - powyzej 160 koni wypada dac kute tloki.
Nie mam sily szukac na stronach o saxofonach - ale to teoria tylko z 106rallye.co.uk czy tez na
innych zagranicznych forach znajda sie jej wyznawcy ?106 - Pią 13 Kwi, 2007 ja na tej stronie widzialem pare zeswapowanych 106 z silnikami od vtsa
z moca 160 - 165 robionych na seryjnych tlokach wiec nie wiem skad
takie wnioski...
hymmm choc w sumie to zalezy co rozumiesz przez "powyzej"? :D 180+?grzech - Pią 13 Kwi, 2007 konsultowalem to z naszym forumowym guru i jesli nie wsadzasz turbo to nie ma sensu, bardziej istotny jest ksztalt tlokow, to znaczy wypukle, wiadomo bardziej doprezaja.
btw. widze ze przymierzasz sie do budowy mocnego tu5j4, moge pomoc bo wszystko wskazuje na to ze po moim remoncie bede mial kilka gratow do obchniecia (troche zle zaplanowalem przebudowe silnika i chyba bede mial nietkore graty x2), np. glowica TU4JP5 - ta z 206, wieksze kanaly i zawory, wypukle tloki, to z tych ciekawszych rzeczy, ale pewno cos jeszcze sie znajdzie. Co mi zostanie bede dokladnie wiedzial na poczatku nastepnego tygodnia (mam nadzieje) - moze tez bede mogl cos doradzic, na tyle na ile zdarzylem troche liznac ten temat.106 - Pią 13 Kwi, 2007
grzech napisał/a:
glowica TU4JP5 - ta z 206
TU5JP4Anonymous - Pią 13 Kwi, 2007
grzech napisał/a:
wypukle tloki
Ja wywnioskowałem opierając się na postach z tego forum,że TU5JP4 ma frez na tłokach pod zawory,ale być może się mylę,pierwszy raz słyszę określenie "wypukłe tłoki".saxorulez - Pią 13 Kwi, 2007
p106rallye napisał/a:
Ja wywnioskowałem opierając się na postach z tego forum,że TU5JP4 ma frez na tłokach pod zawory,ale być może się mylę,pierwszy raz słyszę określenie "wypukłe tłoki".
frez pod zawory i to bardzo mały jest w Saxo VTS czyli TU5J4 i stopień sprężania wynosi 10,4:1
natomiast TU5JP4 ma tłoki o wypukłym kształcie - bardziej doprężające - i seryjny stopień sprężania to 11:1 jeśli sie nie mylę.
Co do zakuwania - doł wytrzymuje bez problemu okolice 200KM ale aby w NA mieć mocno +160KM musisz wsadzić tłoki zwiekszajace kompresję na mocno ponad 12:1 a takie to tylko customowe - kute tłoki. Korby i wał pozostaja seryjne.Anonymous - Sob 14 Kwi, 2007 Thx. Widze, ze opinie sa podzielone.grzech - Sob 14 Kwi, 2007
Ref napisał/a:
Thx. Widze, ze opinie sa podzielone.
Ref, dlaczego podzielone ? ja z tego tematu wnioskuje ze do okolic 160 pociagniesz na seryjnych tlokach z vtsa (oczywiscie okolice 160 to bardzo szerokie pojecie bo na ostateczna moc ma wplyw bardzo wiele czynnikow - popatrz np. na wykresy z hamowni wrzucone przez Lukasza - tloki to tylko jeden z wielu elementow), nastepny etap to tloki "troche" wypukle seria z innego modelu np. JP4, a jesli interesuje cie jeszcze wieksza moc to musisz miec tloki na max wypukle i takich juz w seri nie znajdziesz dlatego zamawiasz customowe tak jak Lukasz napisal a takie tloki to najlatwiej znajdziesz kute i nie dlatego ze kute sa Ci potrzebne tylko ze raczej jak ktos robi customowe tloki to robi je od razu kute -przynajmniej mi nie udalo sie znalezc customowych tlokow nie kutych, ale przyznaje sie ze szukalem moze tydzien max.
[ Dodano: Sob 14 Kwi, 2007 ]
co do kutych tlokow: na poczatku napinalem sie na nie tez ze wzgledu na mase (sa lzejsze od seryjnych i to podobno znaczaco) i wydawalo mi sie ze jako ze sa elementem ruchomym to znaczacy spadek masy bedzie mial tez wplyw na osiagi, ale podobno to nie jest tak do konca,wiec ostatecznie je skreslilem
Ref, a Ty na ile kucy chcesz przygotowac auto, bo wiesz fajnie jest miec np 200 KM i nawet jesli znajdziesz kase na mody to nie wiem czy bierzesz pod uwage to ile kasy wydasz na przeglady/remonty silnika co 1000 km, no i oczywiscie wszedzie auto na lawecie bo inaczej bedziesz mial silnik do remontu jeszcze zamin dojedziesz do startu. Nie mowiac juz o tym ze bedziesz potrzebowal skrzynie pewnie za kosmiczne pieniadze , polosie grube po 5tysi, jakis ciekawy zawias (czyli 20 tysi) - wiec nie wiem czy warto jesli nie planujesz powaznych startow.Michał - Sob 14 Kwi, 2007 widze że oprócz Łukasza mamy drugiego magika od saxo . Grzechu - nic nie zrozumiałem co napisałeś Anonymous - Sob 14 Kwi, 2007 Zdania sa podzielone bo "fachowcy" zza kanalu pisza, ze powyzej 160 koni potrzebne sa kute tloki, powyzej 180 koni kuty wal.
Ile w tym prawdy jest.. troche napewno, ale - jesli dojde kiedys do takich mocy to "wyjdzie w praniu" czy byly potrzebne czy nie.
106 ma jezdzic po normalnych ulicach, czasami jakis wypad na tor.
Moc.. milo byloby dojsc w okolice 160+ koni na pewnym etapie.
A poki co to jedynie pytam - bo kto pyta nie bladzi i lepiej wiedziec wiecej
Na pierwszy ogien idzie juz niedlugo zawias, pozniej kompletny wydech + dolot, pozniej bede myslal, ale najpewniej hamulce.grzech - Sob 14 Kwi, 2007
Michał napisał/a:
widze że oprócz Łukasza mamy drugiego magika od saxo . Grzechu - nic nie zrozumiałem co napisałeś
Michal, dzieki za mile slowa, ale do "magika od saxo" to mi jeszcze duzo brakuje
[ Dodano: Sob 14 Kwi, 2007 ]
Ref napisał/a:
Zdania sa podzielone bo "fachowcy" zza kanalu pisza, ze powyzej 160 koni potrzebne sa kute tloki, powyzej 180 koni kuty wal.
Ile w tym prawdy jest.. troche napewno, ale - jesli dojde kiedys do takich mocy to "wyjdzie w praniu" czy byly potrzebne czy nie.
106 ma jezdzic po normalnych ulicach, czasami jakis wypad na tor.
Moc.. milo byloby dojsc w okolice 160+ koni na pewnym etapie.
A poki co to jedynie pytam - bo kto pyta nie bladzi i lepiej wiedziec wiecej
Na pierwszy ogien idzie juz niedlugo zawias, pozniej kompletny wydech + dolot, pozniej bede myslal, ale najpewniej hamulce.
Lukasz wrzucil wykres hamowni 171 konnego saxo bez kutych tlokow, wiec chyba da sie.
Jasne, pytaj od tego jest forum ja tez ciagle pytam
Co do modow, to na forum juz jest pewna utarta sciezka, zawias glownie b6, hamulce 266, wydech Magnex, ciekaw jestem czy bedziesz wchodzil w podobne mody czy probowal czegos zupelnie innego, fajnie by bylo jakby ktos zaczal testowac inne setupy - ja mam za mala wiedze wiec ide sladami innych Anonymous - Sob 14 Kwi, 2007 Sciezka napewno bedzie inna. saxorulez - Sob 14 Kwi, 2007
Ref napisał/a:
Zdania sa podzielone bo "fachowcy" zza kanalu pisza, ze powyzej 160 koni potrzebne sa kute tloki, powyzej 180 koni kuty wal.
Ile w tym prawdy jest.. troche napewno, ale - jesli dojde kiedys do takich mocy to "wyjdzie w praniu" czy byly potrzebne czy nie.
to kucie wymaga z tego o czym piasłem ja i Grzesiek,
są auta turbo które mają ponad 160KM bez kucia dołu
kompresor bez problemu robi 160KM bez kucia dołu na lekkim cisnieniu...
W tej chwili neimam wykresu ale znam dwa auta z serii TU w Grecji któr mają +170KM bez kucia zadnego!!!!
to akurat było zakute w celu dowalenia kompresji... ale ta firam robi to samo bez zakuwania
Takze wszystko zależy od wałków (a dokłanie ich bardzo precyzyjnego ustaweienia), zwiększenia kompresji do granic przyzwoitości, sttopnia modyfikacji głowicy (najlepiej JP4), można poszerzyć przepustnicę i spolerować albo podać od 2.2 benzyna będzie wieksza , dolot wiadomo plus układ wydechowy cały. Do tego albo zajebisty człowiek od strojeina seryjnego ECU albo jakis Standalone.. świnki odradzam Aha na taka moc już potrzeba regulatora cisnieina paliwa na 3 lub 3,5 bara i układ wydechowy +2" - of course można podać 4 przepustnice z suzuki gGSX-CTCT (czyli coś tam coś tam - nei znam się na motorach) tak naprawdę mozna zrobić nawet plus 200KM w NA bo są na takie rzeczy gotowe wałki.. tylko wtedy już trzeba isc w mechaniczne popychacze (sądze ze nawet jak chcemy mieć +170KM to juz mechanika jest obowiazkowa) i mieć kłową skrzynie bo seria tego nie wytrzyma - chyab że zapodasz skrzynke BE z 206 2.0 i dobierzesz przełożenia nie zapominajac o szperze.Anonymous - Sob 14 Kwi, 2007 Moze nie na temat - ale Ad. wydechow Magnexa - robili wydechy dla peugeot sport... saxorulez - Sob 14 Kwi, 2007 robia tez dla Jaguara.. dla Astona i np. do Modeli ST Forda - mówie o produktach stockowych