To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - regulator cisnienia paliwa

k-mart - Czw 19 Kwi, 2007
Temat postu: regulator cisnienia paliwa
Jak to dokladnie dziala?? Czy w kazdym samochodzie montuje sie go miedzy pompe benzynowa a silnik??
Mam mozliwosc kupna takiego regulatora w niewysokiej cenie i chcialbym wiedziec czy jest sens montowania takiego czegos w seryjnym samochodzie.

dzik - Czw 19 Kwi, 2007

Kazdy samochod ma seryjnie.
Znajduje sie za listwa paliwowa, upuszcza nadmiar do baku.
Masz na mysli chyba REGULOWANY regulator cisnienia, bo te seryjne reguluja na okreslone cisnienie (ok 3 bar) a regulowanym mozesz je podniesc/zmniejszyc.

Jest to sposob na
- zwiekszenie wydajnosci wtryskiwaczy w rozsadnym zakresie
- zwiekszenie dawki paliwa, ale po calosci, poprostu komputer bedzie lal wiecej niz planowal

k-mart - Czw 19 Kwi, 2007

dzik napisał/a:
Masz na mysli chyba REGULOWANY regulator cisnienia

dokladnie.
A czy warto takie cos nabyc??

saxorulez - Czw 19 Kwi, 2007

do serii nie
dzik - Czw 19 Kwi, 2007

Tez sie zgadzam, nic to nie da.
k-mart - Pią 20 Kwi, 2007

okaj, dzieki! :) I tak kupie, moze kiedys sie do czegos przyda :D
dzik - Pią 20 Kwi, 2007

Jak mozesz dwa i tanio to wez. Mi sie przyda :)
Anonymous - Nie 22 Kwi, 2007

jakie sa minimalne modyfikacje przy ktorych mozna lub nalezy zalozyc taki regulator, czyli zwiekszyc cisnienie paliwa?
saxorulez - Nie 22 Kwi, 2007

ciężko mówić o minimalnych bo zależy to od samochodu i seryjengo regulatora jak jest założony. W przypadku silnika TU5J4 (ten z Saxo) seryjna pompa starcza śmaiło do 160KM
czyli przyrost 25%

nox - Nie 22 Kwi, 2007

myśle ze zalezy jakiego rodzaju przeprowadzasz modyfikacje , kiedys jakiś typek na SR.pl się tym bawił i przy serii dawało to juz jakieś przyrosty . I przy kolejnych modach poprostu dostroił ciśnienie do wymaganych potrzeb i było dobrze:)
dzik - Nie 22 Kwi, 2007

Panowie, to jest sposob na podkrecenie wtryskiwaczy. Najlepiej to jesli seryjny uklad zasilania nie wystarcza zamienienic wtryski na wieksze.

Niektorzy zastepuja strojenie wymyslym regulatorem....

P.S. Tak w ramach wyjasnien bo lekka glupote oczywsice strzelilem. Najczesciej regulator zmienia cisnienie w zaleznosci od cisnienia w kolektorze. Tzn wzrost o 1bar to paliwa wiecej o 1bar. Dlatego ze wtryskiwacz dziala na zasadzie roznicy cisnien. Gdyby spadlo cisnienie w kolektorze to ten sam czas wtrysku dostarczy wiecej paliwa.

saxorulez - Nie 22 Kwi, 2007

a czy są wtryski np. tylko 10% lepsze od serii?
i ile takie wtryski kosztują??

dzik - Nie 22 Kwi, 2007

Wielkosci sa rozne, ceny tez.
Zaleznie wszystko jaki rodzaj wtryskiwaczy jest w danym samochodzie.

Wtryski od clio nie podpasuja np do mojej 5-tki.

Jesli chodzi o nowe to przyklad:
http://www.rceng.com/prices.htm

Oczywiscie taniej podpasowac od innego samochodu.
Masz 1.6 na 99% 2.0 z tej samej rodziny ma wieksze wtryski. Trzeba sie tylko upewnic czy producent dla polepszenia humoru dlubiacych nie zastosowal innych mocowan itp.

saxorulez - Pon 23 Kwi, 2007

akurat.. wtryski z Saxo ładuja więcej wachy niz te z 2.0 w picasso i te w C2 VTS

pytałem z czystej ciekawości

dzik - Pon 23 Kwi, 2007

Tak na szybko co w katalogu znalazlem, niestety nie mam symboli silnikow.
Twoje to 226 jak pisales kiedys, dosc duzo, w 1.6 zazwyczaj sa w okolicach 130-160
jakies 2.0 citroena ma 240ccm
ale 2.0 turbo na bank ma wieksze jeszcze.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group