To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

HydePark - Silnikowe Oscary roku 2007 rozdane !

GOKART - Śro 09 Maj, 2007
Temat postu: Silnikowe Oscary roku 2007 rozdane !
Dzisiaj w Stuttgarcie, na targach Engine Expo ogłoszono wyniki konkursu International Engine of the Year 2007.

Jury złożone z sześćdziesięciu dziennikarzy z 30 krajów (w tym gronie po raz kolejny zabrakło przedstawiciela Polski, chociaż znalazł się np. Czech i Węgier) wyłoniło zwycięzców w 11 kategoriach.

Odnotować należy olbrzymi sukces BMW, którego jednostki napędowe triumfowały aż w siedmiu kategoriach, w tym tej najważniej, czyli silnika roku. Największe uznanie wśród jurorów zdobył pierwszy od ponad 30 lat doładowany silnik spod znaku wirującego śmigła, czyli 3.0 twinturbo. Zdobył on tytuł Silnika Roku 2007, Nowego Silnika Roku 2007 oraz najlepszego silnika w kategorii 2.5 - 3.0!

Największą niespodzianką jest jednak totalny odwrót silników Diesla. We wszystkich 11 kategoriach tryumfowały tylko i wyłącznie jednostki benzynowe, z doładowaniem i bez, a także pracujące w układzie hybrydowym. Wygląda więc na to, że nadchodzi koniec ery Diesli, które zostaną wyparte przez bardziej elastyczne, czystsze i szybsze doładowane silniki benzynowe. Jedyną przewagą jednostek wysokoprężnych pozostanie zaś (jak dawniej) niższe zużycie paliwa i nisko położony moment obrotowy, przez co silniki te stosuje się powszechnie w samochodach ciężarowych.

Wyniki plebiscytu International Engine of the Year

Międzynarodowy silnik roku 2007

BMW 3.0 Twin-Turbo (335i)

Nowy silnik roku 2007

BMW 3.0 Twin-Turbo (335i)

Najbardziej ekonomiczny

Toyota 1.5 l Hybrid Synergy Drive (Prius)

O wysokich osiągach

BMW 5.0 V10 (M5, M6)

O pojemności poniżej 1 l

Toyota 1.0 (aygo, yaris, peugeot 107, citroën C1)

O pojemności 1 - 1.4 l

Volkswagen 1.4 TSI Twincharger (golf, touran, jetta)

O pojemności 1.4 - 1.8 l

BMW-PSA 1.6 Turbo (mini, peugeot 207)

O pojemności 1.8 - 2 l

Volkswagen 2.0 Turbo (golf GTI, audi A3, A6, seat leon FR, skoda octavia RS)

O pojemności 2 - 2.5 l

BMW 2.5 (325, 525, X3, Z4)

O pojemności 2.5 - 3 l

BMW 3.0 Twin-Turbo (335i)

O pojemności 3 - 4 l

Porsche 3.6 Turbo (911)

O pojemności ponad 4 l

BMW 5.0 V10 (M5, M6)

źródło INTERIA

Michał - Czw 10 Maj, 2007

dziwnie
same beemki ( co rozumiem ) ale nie ma hondy

saxorulez - Czw 10 Maj, 2007

ładnie BMW pojechało wszystkich....
Anonymous - Czw 10 Maj, 2007

Czyżby znowu trzy paski z napisem addidas w natarciu :P ;)
gaugan - Czw 10 Maj, 2007

BEM dla mnie zawsze robil najlepsze silniki.

w 1991 moj ojciec kupil E30 324td(D24WA). nic nie moglo sie wtedy rownac z tym dieslem. po prostu szok jak to pieknie chodzilo

co nie zmienia faktu, ze dzisiaj wolalbym C klase nowa niz 3

pzdr

Anonymous - Czw 10 Maj, 2007

gaugan napisał/a:
BEM dla mnie zawsze robil najlepsze silniki.


I jeszcze Toyota (przynajmniej do pewnego momentu ) :)

GOKART - Czw 10 Maj, 2007

Michał napisał/a:

dziwnie
same beemki ( co rozumiem ) ale nie ma hondy

ale czy Honda wypuściła coś fajnego w tym roku w sensie silników ?
Dla mnie zabrakło tu jeszcze klasy Diesel w której bawarczycy ze swoim 3.0 D bitrurbo /286KM 580 NM) też pewnie zgarnęliby wyróznienie

saxorulez - Czw 10 Maj, 2007

W gruncie rzeczy nowe silniki i-vtec sa zajebiste...
szzególnie jeśli chodzi o rozwiazania w dziedzinie ekonomi i zarazem zachowania przyzwoitych osiagów.

M - Czw 10 Maj, 2007

Heheh konkursy konkursiki, taka dziecinada.
Ja się pytam kto juz w latach 90-tych robil wielkoseryjne bezawaryjne silnik ktore mialy w NA 100-110koni z litra ?

Proste. Dziękuje bardzo.


Gowno mnie obchodzi ze BMW zrobilo silnik 850koni w dieslu co pali 3litry na setke, albo ze vw wsadzilo pietnascie kompresorow osiem turbosprezarek w jakiejs ostrej wydumce i wydusilo ... 121 koni z litra - ŁAŁ!!!

po prostu ktos musial dostac te nagrody wiec akurat dali tym i tamtym.

Rynek motoryzacyjny wszedł w fazę grubego Elvisa, po co te wszystkie normy spalin,bezpieczenstwo i inne gowna....

Michał - Czw 10 Maj, 2007

oj macius macius :D
wez przestań. To że nie ma hondy to nie znaczy że swiat sie zawalił
a honda robiła dobre silniki, moze w tym roku poporstu nic ciekawego nie pokazała ?

M - Czw 10 Maj, 2007

Nie rozumiesz mnie :)
Ja sie nie obrazam ze tam nie ma hondy :) Po prostu wala mnie te testy...
i w ogole tam hondy nie szukalem, ja wiem co jest dobre :)
HOWGH

Michał - Czw 10 Maj, 2007

:564:
wicked !!

GOKART - Czw 10 Maj, 2007

eM napisał/a:
Heheh konkursy konkursiki, taka dziecinada.
Ja się pytam kto juz w latach 90-tych robil wielkoseryjne bezawaryjne silnik ktore mialy w NA 100-110koni z litra ?
Proste. Dziękuje bardzo.

o jezusmaria, obejżyj sobie jeszcze raz ten filmik cała prawda o Hondziarzach...
wszyscy wiemy że V-TAk jest najlepszy ;) :P
Jeżeli gówno Cię to obchodzi to po co się ten wywód he he ;)
Może nie dla wszystkich firm priorytetem było uzyskanie maksymalnej mocy z litra pojemności ale może liczyła się także długa żywotność silnika.
Nie ma się co podniecać, to jest tylko wybór najlepszego silnika roku 2007 a nie najlepszego silnika ever a w tym roku może nic rewolucyjnego samuraje nie pokazali.
Nie ma się o co spinać ale uważam że te bawarskie silniki zasłóżyły na wyróżnienie

M - Czw 10 Maj, 2007

hmm dalej nie zrozumiales mnie...
wedlug mnie wszystko fajne juz bylo... a tearz to jest robienie fiutka z banana.

GOKART - Czw 10 Maj, 2007

zrozumiałem ale nie pojąłem ;)
w kinematografi i muzyce też wszystko już było co nie znaczy że nowe adaptacje starych kawałków nie mogą być fajne :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group