Techniczne - skrzynia BE w saxo
grzech - Pią 11 Maj, 2007 Temat postu: skrzynia BE w saxo znacie jakiegos magika ktory potrafi to zrobic ?
saxorulez - Sob 12 Maj, 2007
a wiesz wogole co trzeba zrobic?
temat juz byl przerabiany... to ma byc BE5 czy BE6?
grzech - Sob 12 Maj, 2007
wiem ze jest masa roboty, ale co i jak dokladnie to jeszcze nie, dlatego pytam o magika
Ktos juz na tym jezdzi skoro temat byl przerabiany ?
Chce sie zorientowac jak duze przerobki trzeba robic i jaki moze byc tego koszt, zeby po prostu ocenic czy warto. Wiem np. ze trzeba wymieniac polosie np pugsport albo customowe, a to juz jest nie maly koszt.
No i jesli ktos na tym jezdzi to czy rzeczywiscie sa takie pancerne. Skrzynie MA sa dosc delikatne i jesli jest lepsze rozwiazanie to warto to sprawdzic
Michał - Sob 12 Maj, 2007
co to sa za skrzynie BE5 - BE6 - MA ??
106 - Sob 12 Maj, 2007
a jak z waga takiej skrzyni? to samo co MA?
grzech - Sob 12 Maj, 2007
niestety nie , jest ciezsza, podobno nawet trzeba sprzezyny na twardsze zmieniac, to sa wlasnie informacje ktore gdzies tam wyczytalem i chcialbym potwierdzic u jakiegos magika.
saxorulez - Sob 12 Maj, 2007
BE nie pasuje do bloku TU, ale wiadomo wszystko da sie obejsc.
Okazuje sie ze w Berlingo/Partnerze wystepowaly silniki z serii TU ze skrzynia BE i nalezy znalezc taki motor zdemontowac z niego specjalna tuleje laczaca blok TU ze skrzynia BE. Chyba w dieslu 1.9 byla tez taka tuleja lacza i pasowala wlasnie do bloku TU i skrzyni BE
Next step to kwestia czy skrzynia 5 czy 6 biegow ta druga jest wieksza inie wiem czy pasuja do niej półosie Pugsport... Jeszcze wszystkie ciegna trzeba wymienic.
Nie pamietam jak tam jest ze sprzeglem czy nie jest hydrauliczne (w MA jest na lince)
I to chyba tyle - półosie, tuleja, ciegna no i inne mocowanie ma ta skrzynia.
PS. Zmniejsza promien skretu!
grzech - Sob 12 Maj, 2007
ale na francuskich forach z ogloszeniami z czesciami rajdowymi jest chyba wiecej skrzyn BE do saxo niz MA, wiec chyba jest to nieglupie rozwiazanie.
saxorulez - Sob 12 Maj, 2007
jasne ze jest nie glupie bo wytrzymuje trudy rajdow. Jana twoim miejscu zeszperowal bym MA i osral temat.
Za duzo dlubania i jakiejs dziwnej roboty.. Jesli budujesie silnik do amaorskiej zabawy a zdaje sie ze taki masz plan lepiej nie utrudniac sobie zycia. W tej chwili czesci do MA sa tak tanie ze mozesz kupic za 500PLN w dobrym stanie taka skrzynie i miec komplet synchronizatorw i kol na zapas.
Michał - skrzynie MA to takie jak masz w saxo.. BE wystepowaly z silnikami 2.0 i byly 5 i 6 biegowe.
Michał - Sob 12 Maj, 2007
dzieki łukasz
Anonymous - Sob 12 Maj, 2007
W 307 z silnikiem TU(TU5JP4) tez jest skrzynia BE-oto przykład takiej skrzyni do sprzedania na allegro.Skrzynia ta ma prawdopodobnie(nie jestem pewien) przełozenie główne 15/74(4,933) czyli dosyć krótkie,ale nie wiem jakie są przełożenia poszczególnych biegów.
saxorulez - Sob 12 Maj, 2007
O wiec jeszcze ciekawiej.. nie wiedziałem ze w 307 chodziły te skrzynie.
ALe juz widać ze bez tuleji nie podejdzie.
|
|
|