To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - hydrauliczny reczny

Anonymous - Wto 19 Cze, 2007
Temat postu: hydrauliczny reczny
Hej

Mamy problem w samochodzie kumpla tj clio 1.8 rsi, wyglada to tak:
2 pompki ze skody, konstukcja ktora to trzyma we wnetrzu - dlugosc dzwigni okolo 50cm
przewody z reduktora wchodza do pompek a nastepnie ida na poszczegolne kola. Problem polega na tym ze nie idzie zaciac tylnych kol. kiedys bylo tak ze byla krotsza dzwignia i zacinalo jedno kolo wiec po przedluzeniu powinna byc wieksza sila i powinno zaciac a tu nic. Uklad byl wielokrotnie odpowietrzany i juz totalnie nie mamy pojecia co to moze byc.
Jesli macie jakies pomysly to napiszcie

pozdraiwam
tommi

k-mart - Wto 19 Cze, 2007

generalnie w clio I o tarczach z tylu nie da sie zblokowac tylnych kol.
Chyba ze pedzisz pelna k...a na winkiel, zarzucasz i rwiesz dzwignie.

Marek23 - Wto 19 Cze, 2007

Mi ręczny w clio nie działa. Ale Freemanowi ręka chwyta, nie wiem jakim cudem, pisz do niego. Niby inne clio, ale zawsze coś. Coś mu tam Omlet zrobił.
Anonymous - Śro 20 Cze, 2007

hmmm w takim razie trzeba bedzei jeszcze jakos pokombinowac i wymienic przewody a jak sie nie uda do wypieprzyc to z auta


pozdrawiam
tommi

Bad-i - Śro 20 Cze, 2007

no fakt faktem ze clio I trudno rzucic dwoma kolami, ale dobrze wykonany hydraulik daje rade bez problemow.
zawodnik - Czw 28 Paź, 2010

panowie jak to jest z hydrolapa w pugu 106 1.6 rallye robil ktos? pochwalicie sie fotkami i wykonanie i oczywiscie co mowi homologacja moze ktos ma takawa?
Młody Papież - Czw 28 Paź, 2010

hydrauliczny ręczny ejst dla frajerów
zawodnik - Czw 28 Paź, 2010

Młody Papież napisał/a:
hydrauliczny ręczny ejst dla frajerów


odpowiem ci w twoim jezyku-chce zrobic lape dla szpanu i zabicia wolnego czasu.

Młody Papież - Pią 29 Paź, 2010

^_^
CHRZANEK - Pią 29 Paź, 2010

zawodnik napisał/a:
panowie jak to jest z hydrolapa w pugu 106 1.6 rallye robil ktos? pochwalicie sie fotkami i wykonanie i oczywiscie co mowi homologacja moze ktos ma takawa?


Jezeli to ma być do Sportu przez duże S to pozostaje Ci tylko opcja z karty homologacyjnej z zachowaniem układu krzyżowego itd, itp,

Jezeli chcesz to zrobic "dla szpanu" to proponuje przerobic układ hamulcowy z sekcji krzyżowej na sekcje przód/tył, na wyjściu z pompy hamulcowej zaślepić jedno wyjście i na tył puścić jeden przewód, i zastosowac gotowa "breche" np taką:

http://moto.allegro.pl/hy...1255289150.html

Na allegro sa i tańsze, ale ta już jest z pompą.

Jezeli chcesz zrobic hydrauliczną łapę z zachowaniem oryginalnego układu hamulcowego to musisz mieć rękaw na dwóch pompach: po jednej na każda sekcję.

Z tego co wiem to przed pompą ręcznego należy zamontować zawór jednostronnego działania - po to żeby zwiekszenie ciśnienia w układzie przez uruchomienie "brechy" nie wpływało na zmiane ciśnienia płynu hamulcowego w pozostałej części obwodu hamulcowego (mówiąć po ludzku - żeby nie szła "cofka" do przodu)

Siła hamowania kół tylnych zalezy od wielu rzeczy:

-Długość dzwigni
-Wydajnośc pompy
-Konstrukcja hamulców na tylnej osi.
-Jakość klocków/tarcz

Tak od siebie to polecam montaż korektora siły hamowania np takiego:

http://moto.allegro.pl/ko...1280060425.html

Może od tego trzeba było zacząć ???

Jaco - Pią 29 Paź, 2010

zawodnik napisał/a:
co mowi homologacja moze ktos ma takawa?



W homologacji do Rallye z tego co pamiętam to chyba nie ma wzmianki o hydrauliku, ale muszę to sprawdzić jeszcze..

zawodnik - Pią 29 Paź, 2010

Jaco, a mozesz mi ta homologacje podeslac?
CHRZANEK - Pią 29 Paź, 2010

Jak przeglądałem HOMO 106 s16 (ta której właścicielem jest Bad-i) to reczny hydrauliczny był w A grupie w VO.

Homologacji Rallye nigdy nie przegladałem to i nie wiem co w niej jest :)

Meehow - Pią 29 Paź, 2010

CHRZANEK napisał/a:


Jezeli chcesz zrobic hydrauliczną łapę z zachowaniem oryginalnego układu hamulcowego to musisz mieć rękaw na dwóch pompach: po jednej na każda sekcję.


W tej opcji można użyć jednej pompy i trzech trójników - jeden do rozdziału na lewe/prawe koło i dwa żeby wpiąć się w oryginalne przewody idące do tylnych zacisków. Ale wtedy raczej też potrzeba dwa zawory jednokierunkowe.

Jaco - Pią 29 Paź, 2010

CHRZANEK napisał/a:
Jak przeglądałem HOMO 106 s16 (ta której właścicielem jest Bad-i) to reczny hydrauliczny był w A grupie w VO.

Homologacji Rallye nigdy nie przegladałem to i nie wiem co w niej jest :)




Właśnie się zagłębiłem w homolo. Rallye i Hydrauliczny jest dostępny w A w VO. ( czyli podobnie jak w S16)Oczywiście jest foto więc ręczny z allegro nie przejdzie :)


Jeśli chodzi o homologację to na forum jest gdzieś link do PDF`a, ale nie mogę go odszukać, jak coś do napisz mi na PW maila i podeślę.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group