Techniczne - Klatka - jak ? co ? czemu tak ? ahaaa... rozumiem
Vlodarsky - Pon 02 Lip, 2007 Temat postu: Klatka - jak ? co ? czemu tak ? ahaaa... rozumiemNo więc dawno nie zadawałem pytań...
Interesuje mnie jak to jest z klatką ?
Jak się ją buduje. Czy są jakieś zasady. Z jakiego materiału rurki, jakiej grubości, czy to się robi według jakiegoś schematu ? Jak się robi do sportu to trzeba pewnie mieć atesty i inne duperele. Proszę o trochę objaśnień bo nie mam o tym zielonego pojęcia a mnie to interesuje.Anonymous - Pon 02 Lip, 2007 przyłączam sie do pytania Vlodarsky'ego interesuje mnie klatka do Renault 5 .Anonymous - Pon 02 Lip, 2007 Jeśli chodzi o sport to musi ona być zgodna z załącznikiem J.Można sobie ją z tego co mi wiadomo ,jak się ma technologie(profesjonalną giętarke), wykonać samemu.Tzn wykonana musi być z rur bezszwowych o odpowiedniej grubości(tych parametrów nie znam).Giętarka nie może robić na zgięciach charakterystycznej harmonijki tylko wszystko na gładko. Klatka musi być przyspawana i przykręcona dodatkowo śrubami do nadwozia.To tyle co ,wiem z autopsji.qbus - Pon 02 Lip, 2007 Wszystko odnosnie klatki jest podane w zalaczniku J (www.pzm.pl) + ew. stopki, tudziez mocowania sa w homologacji danego samochodu.
Jezeli wszystko jest wykonane tak jak zyczy sobie tego zalacznik J to klatka automatycznie moze byc stosowana w wyscigach/rajdach, homologacja klatki nie jest wymagana.106 - Pon 02 Lip, 2007 zostalo juz prawie wszystko lub duzo napisane...
dodam od siebie ze w sporcie znajdziesz tez klatki nie zgodne z zal J
/ciensze palaki, mocowanie do nadwozie przez spawanie a nie skrecanie,
wykoanie z CrMo/ ale maja one wtedy wlasne certyfikaty - homologacje.
w tym przypadku klatka musi posiadac nabity numer lub w przypadku
klatek sparco naklejke i do tego papier z tym samym numerem co na
klatce.
jak bedziesz robil sam zwroc uwage na spawy - jakosc, estatyke,
dospawanie w miejscach niedostpenych... i na koniec nie zaluj kasy...
jesli ma ona chronic zycie /tfu tfu tfu/ przesadnie nie oszczedzaj :)Anonymous - Pon 02 Lip, 2007
p106rallye napisał/a:
Jeśli chodzi o sport to musi ona być zgodna z załącznikiem J.Można sobie ją z tego co mi wiadomo ,jak się ma technologie(profesjonalną giętarke), wykonać samemu.Tzn wykonana musi być z rur bezszwowych o odpowiedniej grubości(tych parametrów nie znam).Giętarka nie może robić na zgięciach charakterystycznej harmonijki tylko wszystko na gładko. Klatka musi być przyspawana i przykręcona dodatkowo śrubami do nadwozia.To tyle co ,wiem z autopsji.
jezeli chodzi o klatke to w wwa POLECAM pawła trele - cena przystepna - wykonanie FULL PROFI - bede u niego robil do siebie CHRZANEK - Wto 03 Lip, 2007 Ja również polecam Pawla Trele.
Ma duże doswiadczenie, dostep do odpowiedniego materialu i naprawde przystępne ceny.
Naprawde sporo jego klatek jezdzi w rajdach, wyscigach oraz rallycrosie a to chyba najlepsza rekomendacja.mi - Wto 03 Lip, 2007 a jak to z cenami wyglada (orientacyjnie chociaż...)? Ma możliwość zrobienia cr-mo?CHRZANEK - Wto 03 Lip, 2007 Cr-mo to w polsce chyba tylko w IRECO robią - koszt ogromny, mniej wiecej zwykla klatka x3.
Za podstawową regul;aminową klatke powinieneś zaplacić 1300-1400pln.
Do 2000pln to już klateczka z krzyzami w drzwiach itp.
Tyle że jak wstawiasz klatkę to od razu obspawaj nadwozie - bo to też b. ważnemi - Wto 03 Lip, 2007 buda już obspawana, ja bym chciał coś lekkiego, raczej bez krzyży...CHRZANEK - Wto 03 Lip, 2007 No to jak wspomnialem pakiet minimum. Wg mnie to będzie jakieś 27-28Kg
Poproś Marcela to da Ci nr do Pawla Treli i sobie porozmawiacie o sprawach finansowychmi - Wto 03 Lip, 2007 nie ma gwałtu, na razie pytam orientacyjnie, jak przyjdzie co do czego - zadziałam intensywniej Vlodarsky - Wto 03 Lip, 2007 Taki temat był potrzebny w tym dziale Bad-i - Wto 03 Lip, 2007 to moja klatka w trakcie budowy:
jedyne czego nie mozesz odpuscic do zastrzalow - na tym nie oszczedzajCHRZANEK - Wto 03 Lip, 2007 Bad-i co masz na myśli mówiąc "zastrzaów" ???
A gdzie Ty robileś klate ???Widze wzorowana na oryginale