Techniczne - czy warto za 3000PLN zrobic wersje GT u chojnackiego??
Anonymous - Czw 23 Sie, 2007 Temat postu: czy warto za 3000PLN zrobic wersje GT u chojnackiego??jacek powiedział mi że moge się spodizewac około 8-10% przyrostu i kosztowac mnie to będzie 3kzł.
oznaczało by to że zrobiło by mi się ze 175KM około 190-193KM
ciekawe czy rzeczywiście tyle może z wysilonego silnika wykrzesac??
może ktoś ma jakąś konkretną wiedzę na temat wersji GT wysilonych silników??
może chondziarze bawili się w tego typu modyfikacje w v-tecach??Anonymous - Pią 24 Sie, 2007 ja to sie juz gubie .... raz pisze czy bez ingerencji w konie mechaniczne i nitonometry mozna cos poprawic, drugi raz czy robic GT u chonajckiego .... WTF
dłubanie silinka n/a to kosztowny temat, wydaje mi sie ze chojinacki wie co mowi i jest to realny przyrost w Hondzie np robisz kolektor, wydech, dobry dolot i masz 10% moze zacznij od tego - jak nie masz a potem mysl o głowicy, wałku .... wazne jest zeby tego typu modyfikacje poprzec "przeprogramowaniem" ECU - moze kolega eM ci pomoze...
jezeli chodzi o zywotnosc - wydech , kolektor , dolot i ecu w minimalny lub zaden sposob nie wplywa na zywotnosc, ale ostrzejszy wałek i planowanie głowicy ma napewno jakis wplyw - jaki ciezko powiedziec mi osobiscie, ale jak bedzie to zrobione z głowa i uzytkowane nic sie powaznego stac nie powinno jak nie masz 500 000 tys km przejechane ufGOKART - Pią 24 Sie, 2007 Sosna - nie warto. Miałem wcześniej Audi coupe w budzie B4 z silnikiem 2.3 pięć garów 2 zawory na cylinder 133 KM i 200 NM w serii ... Silnik żadna rakieta, wcale nie wysilony więc pomysł miałem żeby go troszku podkręcić u Chojnackiego. Nie wiem czy to wina samej konstrukcji silnika ale wersja GT to pic na wodę fotomontaż... Praktycznie niewielka różnica w mocy, lepiej się wkrecał na obroty i zdecydowanie lepiej brzmiał... to wszystko. A przecież rezerwy mocy i ewentualne przyrosty po obróbce powinny być większę w silniku 8 V aniżeli 16 V. Po prostu za takie pieniądze nie ma opcji żeby w głowicy silnika N/A coś konkretnie nadłubać aby to wyraźnie lepiej jeździło... przy obróbce Chojnackiego głowica jest tylko liźnięta,jakaś polerka kanałów i takie tam. Zapytaj się ile wezmą za konkretne mody w głowicy z większymi gniazadami , zaworami , powiększonymi kanałami o przyrostach <20 KM - myśle że zaśpiewają minimum 10 kPLN.
Za 3000 pln nie spodziewaj się że rewelacji, ot taki delikatny lifting.
Trwałośći związanej z modyfikacją bym się nie bał gdyż to tylko poprawianie niedoróbek fabryki niż rzeczywiste zmiany w konstrukcji.
Poproszę pomógł Anonymous - Pią 24 Sie, 2007
Marcel 08 napisał/a:
ja to sie juz gubie .... raz pisze czy bez ingerencji w konie mechaniczne i nitonometry mozna cos poprawic, drugi raz czy robic GT u chonajckiego .... WTF
no po to są dwa topici żeby rozróżnic temat koła zamachowego i lekkich felg od mechanicznych modów
mam chrapke na obie rzeczy...oczywiście zależy wszystko od relacjiprzyrost/cenaAnonymous - Pią 24 Sie, 2007 jak chcesz miec przyrost mocy - GWARANTOWANY przyrost mocy to proponuje pomyslec o TURBO.
koszt prostej instalacji na tańszych czesciak to ok 7k i spokojnie bedziesz miał minimum +50KM gdzie nigdy takiego wyniku nie osiagniesz za ta kwote nawet nie wiem czy za 7k bedziesz w stanie wyciagnac z n/a polowe tego powyzszego wyniku !!Anonymous - Pią 24 Sie, 2007
GOKART napisał/a:
Sosna - nie warto. Miałem wcześniej Audi coupe w budzie B4 z silnikiem 2.3 pięć garów 2 zawory na cylinder 133 KM i 200 NM w serii ... Silnik żadna rakieta, wcale nie wysilony więc pomysł miałem żeby go troszku podkręcić u Chojnackiego. Nie wiem czy to wina samej konstrukcji silnika ale wersja GT to pic na wodę fotomontaż... Praktycznie niewielka różnica w mocy, lepiej się wkrecał na obroty i zdecydowanie lepiej brzmiał... to wszystko. A przecież rezerwy mocy i ewentualne przyrosty po obróbce powinny być większę w silniku 8 V aniżeli 16 V. Po prostu za takie pieniądze nie ma opcji żeby w głowicy silnika N/A coś konkretnie nadłubać aby to wyraźnie lepiej jeździło... przy obróbce Chojnackiego głowica jest tylko liźnięta,jakaś polerka kanałów i takie tam. Zapytaj się ile wezmą za konkretne mody w głowicy z większymi gniazadami , zaworami , powiększonymi kanałami o przyrostach <20 KM - myśle że zaśpiewają minimum 10 kPLN.
Za 3000 pln nie spodziewaj się że rewelacji, ot taki delikatny lifting.
Trwałośći związanej z modyfikacją bym się nie bał gdyż to tylko poprawianie niedoróbek fabryki niż rzeczywiste zmiany w konstrukcji.
Poproszę pomógł
pomógł dam jeśli rzeczywiście się twoja teoria sprawdzi
pokaż wykresy z hamowni tej audioli...wykresy na stronce chojnacki.com.pl w dziale testy masz ich ze 100 przed i po modach różnych aut i w większości przypadków sprawdza się teoria o +8-10% mocy i momentu oraz zjechanie w dół o pare stówek obrótów
ja nie chce wypieprzac 10kpln bo 3pln są w mojej subiektywnej ocenie warte 15KM czy 15NM a nie więcej
muszę zadzownic jeszcze raz do chojnackiego i jeśli gośc da migwarancje że znajdzie chociaż +8% mocy i momentu to robię to, bo w moim przypadku te 8% oznacza 1 właśnie 15KM!!!
inna sprawa jest taka że jak ci gośc zrobił +8% ze 133KM czyli około 10KM no to nie kłamał...tylko napisz jak było w praktyce gokartAnonymous - Pią 24 Sie, 2007 ale taki przyrost jak juz ci pisałem powinienes osiagnac po wykonaniu najprostszych modyfikacji w n/a czyli :
- kolektor wydechowy - dedykowany do auta lub wykonany na zamówienie - ok 1000zł
- układ wydechowy - z kwasówki - ok 1000zł
- porzadnie wykonany uklad dolotowy - ok 400zł
- modyfikacja ECU - ok 600zł
potem mozesz pomyslec o modykikacji głowicy - takie moje zdanie jak juz chcesz isc w n/aAnonymous - Pią 24 Sie, 2007
Marcel 08 napisał/a:
ale taki przyrost jak juz ci pisałem powinienes osiagnac po wykonaniu najprostszych modyfikacji w n/a czyli :
- kolektor wydechowy - dedykowany do auta lub wykonany na zamówienie - ok 1000zł
- układ wydechowy - z kwasówki - ok 1000zł
- porzadnie wykonany uklad dolotowy - ok 400zł
- modyfikacja ECU - ok 600zł
potem mozesz pomyslec o modykikacji głowicy - takie moje zdanie jak juz chcesz isc w n/a
wydech obliczany u węglarskiego kosztuje z 2 do 2,5kpln...dolot nie wiem ale sie dowiem...inna sprawa że dolot i wydech to pewnie max optymistycznie +10KM
modyfikacje ECU w celice 2.0 GT kosztują 2kpln a przysrosty to +6KM i +3NMLoko - Pią 24 Sie, 2007 Troche to optymistycznei brzmi z tymi przyrostami, jakoś nie wierze w takie firmy typu chojnacki, godula, v-tech itd. mają znaną marke i dlatego kasują sporo wiekszą kase niż trzeba, podjeżewam ze tak głowice da sie zrobić za 1000 zł.
No i przyrost to Ci na 100 % mogą zagwarantować, inaczej ustawią hamownie przy drugim pomiarze i beżiesz miał przyrost jaki chciałeś M - Sob 25 Sie, 2007 Mysle ze niech pan Chojnacki zajmie sie maluchami i polonezami a japonskie silniki zostawi w spokoju.Anonymous - Sob 25 Sie, 2007 mysle, ze pan chojnacki wie o silnikach duzo wiecej niz wszyscy tu razem wzieci, wiec z powyzsza opinia proponuje sie wstrzymac... z panem jackiem wystarczy pogadac, to wtedy sprawa wersji gt sie wyjasni. nie wszystkie auta reaguja tak samo. jedno, czego na pewno nalezy sie spodziewac - poprawa elastycznosci na srednich otwarciach przepustnicy, takim samochodem zupelnie inaczej sie jezdzi (wiem co mowie). jesli ktos oczekuje cudow i pieknych przyrostow, to do zrobionej glowicy i spasowanych kolektorow proponuje dorzucic strojenie. wtedy efekt bedzie znacznie lepszy.
Marcel 08 napisał/a:
- kolektor wydechowy - dedykowany do auta lub wykonany na zamówienie - ok 1000zł
- układ wydechowy - z kwasówki - ok 1000zł
- porzadnie wykonany uklad dolotowy - ok 400zł
- modyfikacja ECU - ok 600zł
nie wiem skad wziales te ceny, ale nie sa one realne. w zasadzie zadna z nich nie jest realna. no, moze poza dolotem...Loko - Nie 26 Sie, 2007 Nie zmienia to sprawy, ze pan chojnacki bierze zdecydowanie za duze pieniazki za cos co inny mechanik, ktory moze to nawet lepiej zrobic bieze 1/3 ceny. wyrobiona marka jest zawsze drozsza a nie koniecznie lepsza i z tym ie trzeba pogodzic.M - Nie 26 Sie, 2007
!markos napisał/a:
mysle, ze pan chojnacki wie o silnikach duzo wiecej niz wszyscy tu razem wzieci
A ty skad masz takie info? Znasz nas? Nie? To czemu tak piszesz? Anonymous - Nie 26 Sie, 2007
!markos napisał/a:
]nie wiem skad wziales te ceny, ale nie sa one realne. w zasadzie zadna z nich nie jest realna. no, moze poza dolotem...
sa realne - nie trzeba kupowac wszystkiego co ma tłoczony napis logo firmy a zrobic u Pana "kazia" i tez bedzie działac ....
poza tym markos jezeli wiesz/myslisz,ze Pan CH ma pojecie to skad wiesz/mozesz myslec ze niektore osoby z HH nie maja pojecie na dany temat .... a pogadac mozesz sobie np z panem eM n/t ECU swojego japonczyka i powie ci duzo wiecej niz wiesz lub chcialbys wiedziec ... poza tym temat modyfikacji ecu juz był juz poruszany wiec po co sie powtarzasz Anonymous - Nie 26 Sie, 2007
Loko napisał/a:
Nie zmienia to sprawy, ze pan chojnacki bierze zdecydowanie za duze pieniazki za cos co inny mechanik, ktory moze to nawet lepiej zrobic bieze 1/3 ceny
temu nie zaprzeczam. zdaje sie, ze nawet o tym nie wspominalem?
eM napisał/a:
A ty skad masz takie info? Znasz nas? Nie? To czemu tak piszesz?
czy ktorys z was wlacznie ze mna moze pochwalic sie tyloma latami doswiadczen zebranych przy budowie i modyfikacjach silnikow? chyba nie. a nawet nie chyba, tylko na pewno. i wlasnie dlatego tak pisze. to, ze pan jacek jest fachowcem "starej daty" i to, ze nie zna sie na pisaniu map przez crome nie znaczy wcale, ze wiesz wiecej od niego...
Marcel 08 napisał/a:
nie trzeba kupowac wszystkiego co ma tłoczony napis logo firmy a zrobic u Pana "kazia"
ktory pan kazio robi wydech z kwasowki za 1000pln? kolektor za 1000pln? :zdziw: