To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - Belunia beleczka

Michał - Czw 06 Wrz, 2007
Temat postu: Belunia beleczka
Mam pytanie.
Czemu sie stosuje belke skrętną ?
Czemu wszyscy na nią narzekają, a w sporcie ( saxo :D ) tak swietnie sie sprawdza ?
Czemu w 21 wieku, montują belunie w najnowszym civie a nie zawias wielowachaczowy ?
Czemu wszyscy podchodzą do beluni w sposób spokojny, mimo ze jest bardzo awaryjna ?
czemu czemu czemu czemu ....

Bad-i - Czw 06 Wrz, 2007

może pójdziemy do Hong Kong Housu i obgadamy temat


:D

KonradMK - Czw 06 Wrz, 2007

no właśnie, czemu? zawieszenie focusa jest zajebiste! czemu nie ma takiego we wszystkich autach?
pcs - Czw 06 Wrz, 2007

w saxo jest awaryjna... , w clio nie slyszalem o problemie z nia
k-mart - Czw 06 Wrz, 2007

Sluszalem o tym ze w saksofonach i 106 lubia sie psuc.
W clio I oraz R5 masz taka sama konstrukcje (oczywiscie belka jest inna), ale w nich belek sie nie wymienia, obojetne jaki masz przebieg.
Wiec sam nie wiem na czym to polega.
:566:

saxorulez - Czw 06 Wrz, 2007

Polega to na innej konstrukcji belki. Nie wierze że w Clio i R5 belka jest jak "perpetum mobile" musi sie w neij cos wymieinać. Z tego co wiem belka w Clio ma kształt litery H jest zaadoptowana z Megany i jest to zupełnie inne rozwiązanie niż w Saxo. Clio nie ma łożysk igiełkowych które stanowią jedyny problem w Saxo - to przez to sie psuja belki.

Belka ma kilka zalet:
większy bagażnik
niższy środek ciężkości - niższe zawieszenie
daje utrzymanie dla kilkunastu firm naprawiających belki


Najlepsze belki robił VW w modelu Polo i Renault w Lagunie II - tam wymienia sie tylko tuleje i jeżdzi i jeżdzi.

Michał - Czw 06 Wrz, 2007

tylko dla tego sie stosuje belki ?
ze jest większy bagarek ?
heh .....

saxorulez - Czw 06 Wrz, 2007

no i jest prostsza konstrukcyjnie :)
Anonymous - Czw 06 Wrz, 2007

W 306 zasada na belke jest prosta, co 6-7 lat lub 100tys km wymiania sie lozyska z uszczelniaczami i niema problemow. DO tego mozna zrobic tak zwane smarowanie belki, czyli kalamitki i wpycha sie w srodek pelno smaru. Bo problemem belek w 306 xsarze czy ZX bo to tosamo jest dostajaca sie do srodka woda i wtedy koroduja lozyska i czopy. Robi sie syf w srodu i wtedy jest balagan. Jak przestrzega sie tej prostej zasady napraw to koszty sa male 70zl lozyska na strone + robocizna. Ja sam zrobilem w obydlu swoich pugach belki i wszystko jest zarabiscie.
CHRZANEK - Czw 06 Wrz, 2007

saxorulez napisał/a:
no i jest prostsza konstrukcyjnie


Na pewno tańsza ;)

Belka sie nie psuje sama ;) Jak ktoś nie dba to ma zepsutą ;)
A ja teraz będe mial jedną na zapas :D :D :D

Loko - Czw 06 Wrz, 2007
Temat postu: Re: Belunia beleczka
Michał napisał/a:
Mam pytanie.
Czemu sie stosuje belke skrętną ?
Czemu wszyscy na nią narzekają, a w sporcie ( saxo :D ) tak swietnie sie sprawdza ?
Czemu w 21 wieku, montują belunie w najnowszym civie a nie zawias wielowachaczowy ?
Czemu wszyscy podchodzą do beluni w sposób spokojny, mimo ze jest bardzo awaryjna ?
czemu czemu czemu czemu ....


Belke stosuja panowie z kalkulatorkami dla których nie liczy sie jak auto jezdzi tylko ile kosztuje i ile na tym zarobia.
W sporcie belka nie sprawdza sie swietnie, najwiekszym minusem saxo/106 jest wlasnie skaczaca dupa, jak byl puchar 106 to wlasnie bylo wymieniane jako najwieksza wada.

CHRZANEK - Czw 06 Wrz, 2007

Cytat:
W sporcie belka nie sprawdza sie swietnie, najwiekszym minusem saxo/106 jest wlasnie skaczaca dupa, jak byl puchar 106 to wlasnie bylo wymieniane jako najwieksza wada.


Mysle że problemem nie bylo zastosowanie belki skrętnej, tylko drążków skrętnych jako element resorujacy (w miejsce klasycznych sprężyn śrubowych).

Jest wiele aut z belka skrętną, ale na sprężynach (wlaśnie przed chwilą przeczytalem że C2 ma sprężyny !!! ) które jako tako da sie zestroić również w rajdach

Loko - Czw 06 Wrz, 2007

No tak da sie jakos zestroi, dobrze to ujales :) , ale wielowachacz zawsze bedzie lepszy.
CHRZANEK - Czw 06 Wrz, 2007

Michał napisał/a:
Czemu w 21 wieku, montują belunie w najnowszym civie a nie zawias wielowachaczowy ?

Ale na to pytanie Michala sam bym chcial poznać odpowiedź...
To jak krok wstecz - choć honda twierdzi że zawias jest tak samo dobry (???)

pcs - Czw 06 Wrz, 2007

no wielowahacz na pewno bedzie komfortowszy, z ciekawych przykladow z zycia to pospolity fiat bravo/brava ma z tylu belke, a luksusowsza alfa 145/6 ma wielowahacz ico ciekawe z tylu ten sam co z przodu u siebie i z przodu w bravie. Nowy kompletny ponoc 260zl, wiec tansze niz belka.

Ciekawostka tez golfami/a3/tt/octavia bo one maja belki w standardzie (wlascicielom audi to sie czasem nie miesci w glowie) a jedynie wersje 4x4 maja wahacze, bo musza.

No a ostatnia ciekawostke ktos juz powiedzial - ze nowy civ po xx latach przeszedl na belke (ciekawe czy typeR tez ma belke?)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group