To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - Zestawy przepustnic

Dariano - Śro 22 Lut, 2006
Temat postu: Zestawy przepustnic
Nowości firmy Jenvey
Firma Jenvey której jesteśmy dystrybutorem w Polsce wprowadziła do sprzedaży
zestawy przepustnic do popularnych modeli samochodów. Dla posiadaczy samochodów
Honda dostępne są zestawy do silnika 1.6 i 1.8 VTEC z dwoma rodzajami
przepustnic – dwie podwójne i cztery pojedyncze. Do silnika K20
stosowanego w
silniku Civic Type-R dostępny jest zestaw z czterema gardzielami pojedynczymi o
średnicy 50 mm. Do silnika stosowanego w Peugoetach i Citroenach z silnikami
1.6 16v o kodzie TU5 można nabyć kit o średnicy 46 mm a do silnika 2.0 16v o
średnicy 50 mm. Zestaw dostępny jest też do nowego silnika Citroena C2 o
pojemności 1.6 16v który używany jest przez wersję S1600. Kolejny zestaw
przeznaczony jest do silnika 2.0 16v z Renaulta Clio 2. Według producenta
zestaw ten podnosi moc o 22KM a moment o 26Nm bez zmiany elektroniki i innych
modyfikacji.

Ogolnie to nie za bardzo sie znam na mechanice i nie moglem sie powstrzymac od pytania w jaki sposob przeustnica podnosi moc i moment obrotowy czy moze mi ktos to wyjasnic w skrocie ??

Anonymous - Śro 22 Lut, 2006

Przepustnica zajmuje sie wpuszczeniem powietrza. A w skrócie: im więcej powietrza i paliwa się upchnie w cylindrze, tym większa moc. Ale mieszanka powinna być w odpowiednim stosunku (po to się mierzy AFR), więc jakiś tam wzrost mocy jest możliwy przy dodaniu większej ilości powietrza (byle nie za dużej, bo rośnie temperatura i można zrobić kuku silnikowi), ale raczej nie aż tak dużo jak panowie piszą...
PiTT - Śro 22 Lut, 2006

Też dostałem tego maila z Tomsona
M - Śro 22 Lut, 2006

Chodzi o współczynnik wypełnienia. Dla takich układów ten współczynnik jest the best na gorze obrotów, za to potrafi skaszanić dół. Czym wyższe obroty tym krótszy dolot. Dlatego czesto slyszymy ze auta do sportu na "dole" chodza jakos brzydko nierowno.
Peter - Śro 22 Lut, 2006

kozackie takie cos.ciekawe wi fil
ps - Śro 22 Lut, 2006

Peter napisał/a:
kozackie takie cos.ciekawe wi fil


sporo

M - Śro 22 Lut, 2006

psvts napisał/a:
Peter napisał/a:
kozackie takie cos.ciekawe wi fil


sporo

Zawsze mozna samemu podłubać:
http://www.homemadeturbo.com/tech_projects/itb/

Dariano - Śro 22 Lut, 2006

Dzieki za info juz czuje sie madrzejszy :P :P :D :D
dzik - Śro 22 Lut, 2006

Zajebista sprawa ale zazwyczaj najtaniej jest zrobic samemu.
Niestety ja mam elektroniczna przepustnice wiec nie tak latwo :/

Ciekawe jak a podniesc o 26Nm, juz mam 222 co jest sporo jak na 2.0 NA.

saxorulez - Sob 25 Lut, 2006

taki zestaw to stosuje sie z mega ostrymi wałkami.. w przypadku saxo to musi być powyzej 280 stopni a ja na moich juz odczuwam utrate na dole.. z takimi przepustnicami jest kozak ale jakoś od 5000 do 9000 popnizej dzieje się nic.


Saxofon z ITB, wałkami plus zrobiona głowica, nowy dół, kute tłoki o nowym kształcie z ncaięciami na zawory, wydechem (bez kata) i wystrojony unichipem robi 190KM

Niemy - Sob 25 Lut, 2006

saxorulez napisał/a:

Saxofon z ITB, wałkami plus zrobiona głowica, nowy dół, kute tłoki o nowym kształcie z ncaięciami na zawory, wydechem (bez kata) i wystrojony unichipem robi 190KM


uuuu to grubo...

pozatym to czytalem ostatnio ze firma Tomson wprowadzila do sprzedazy kute tloki do pug/citr TU5

Anonymous - Pon 27 Lut, 2006

no to zaden wynik jak na tyle modyfikacji. B16 z walkami z B18, dolotem i wydechem wysterowany freewarowym programem tez mial 190 koni :) a gdzie tu jeszcze doprężać tłokami i zakładać ostre wałki z ITB ;)
saxorulez - Pon 27 Lut, 2006

hola hola ile ma B16 wyjściowo 160KM i vtec.. a Saxo ma 120KM i nie ma Vteca. Przyrost 70KM to już nie najgorsza sprawa... poza tym Saxo S1600 ma około 230KM i da się dojść do takich wartości tylko ze to auto nie nadaje sie uż na ulicę:

a) awaryjność
b) brak kultury pracy

Ja sądze że 160 Konne saxo jest w stanie pozamiatać nie jednym zmodowanym B16...
W saxo jest więcej momentu w całym zakresie obrotów

Anonymous - Pią 03 Mar, 2006

230 konne B16 w dalszym ciągu nadaje się na ulicę, bo nie jest dużo bardziej awaryjne, a i kulturą pracy nie grzeszy :)
dzik - Pią 03 Mar, 2006

saxorulez napisał/a:

Ja sądze że 160 Konne saxo jest w stanie pozamiatać nie jednym zmodowanym B16...
W saxo jest więcej momentu w całym zakresie obrotów


Moment na silniku nic nie znaczy.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group