Dariano - Śro 22 Lut, 2006 Temat postu: Zestawy przepustnicNowości firmy Jenvey
Firma Jenvey której jesteśmy dystrybutorem w Polsce wprowadziła do sprzedaży
zestawy przepustnic do popularnych modeli samochodów. Dla posiadaczy samochodów
Honda dostępne są zestawy do silnika 1.6 i 1.8 VTEC z dwoma rodzajami
przepustnic – dwie podwójne i cztery pojedyncze. Do silnika K20
stosowanego w
silniku Civic Type-R dostępny jest zestaw z czterema gardzielami pojedynczymi o
średnicy 50 mm. Do silnika stosowanego w Peugoetach i Citroenach z silnikami
1.6 16v o kodzie TU5 można nabyć kit o średnicy 46 mm a do silnika 2.0 16v o
średnicy 50 mm. Zestaw dostępny jest też do nowego silnika Citroena C2 o
pojemności 1.6 16v który używany jest przez wersję S1600. Kolejny zestaw
przeznaczony jest do silnika 2.0 16v z Renaulta Clio 2. Według producenta
zestaw ten podnosi moc o 22KM a moment o 26Nm bez zmiany elektroniki i innych
modyfikacji.
Ogolnie to nie za bardzo sie znam na mechanice i nie moglem sie powstrzymac od pytania w jaki sposob przeustnica podnosi moc i moment obrotowy czy moze mi ktos to wyjasnic w skrocie ??Anonymous - Śro 22 Lut, 2006 Przepustnica zajmuje sie wpuszczeniem powietrza. A w skrócie: im więcej powietrza i paliwa się upchnie w cylindrze, tym większa moc. Ale mieszanka powinna być w odpowiednim stosunku (po to się mierzy AFR), więc jakiś tam wzrost mocy jest możliwy przy dodaniu większej ilości powietrza (byle nie za dużej, bo rośnie temperatura i można zrobić kuku silnikowi), ale raczej nie aż tak dużo jak panowie piszą...PiTT - Śro 22 Lut, 2006 Też dostałem tego maila z TomsonaM - Śro 22 Lut, 2006 Chodzi o współczynnik wypełnienia. Dla takich układów ten współczynnik jest the best na gorze obrotów, za to potrafi skaszanić dół. Czym wyższe obroty tym krótszy dolot. Dlatego czesto slyszymy ze auta do sportu na "dole" chodza jakos brzydko nierowno.Peter - Śro 22 Lut, 2006 kozackie takie cos.ciekawe wi filps - Śro 22 Lut, 2006
Zawsze mozna samemu podłubać:
http://www.homemadeturbo.com/tech_projects/itb/Dariano - Śro 22 Lut, 2006 Dzieki za info juz czuje sie madrzejszy dzik - Śro 22 Lut, 2006 Zajebista sprawa ale zazwyczaj najtaniej jest zrobic samemu.
Niestety ja mam elektroniczna przepustnice wiec nie tak latwo
Ciekawe jak a podniesc o 26Nm, juz mam 222 co jest sporo jak na 2.0 NA.saxorulez - Sob 25 Lut, 2006 taki zestaw to stosuje sie z mega ostrymi wałkami.. w przypadku saxo to musi być powyzej 280 stopni a ja na moich juz odczuwam utrate na dole.. z takimi przepustnicami jest kozak ale jakoś od 5000 do 9000 popnizej dzieje się nic.
Saxofon z ITB, wałkami plus zrobiona głowica, nowy dół, kute tłoki o nowym kształcie z ncaięciami na zawory, wydechem (bez kata) i wystrojony unichipem robi 190KMNiemy - Sob 25 Lut, 2006
saxorulez napisał/a:
Saxofon z ITB, wałkami plus zrobiona głowica, nowy dół, kute tłoki o nowym kształcie z ncaięciami na zawory, wydechem (bez kata) i wystrojony unichipem robi 190KM
uuuu to grubo...
pozatym to czytalem ostatnio ze firma Tomson wprowadzila do sprzedazy kute tloki do pug/citr TU5Anonymous - Pon 27 Lut, 2006 no to zaden wynik jak na tyle modyfikacji. B16 z walkami z B18, dolotem i wydechem wysterowany freewarowym programem tez mial 190 koni a gdzie tu jeszcze doprężać tłokami i zakładać ostre wałki z ITB saxorulez - Pon 27 Lut, 2006 hola hola ile ma B16 wyjściowo 160KM i vtec.. a Saxo ma 120KM i nie ma Vteca. Przyrost 70KM to już nie najgorsza sprawa... poza tym Saxo S1600 ma około 230KM i da się dojść do takich wartości tylko ze to auto nie nadaje sie uż na ulicę:
a) awaryjność
b) brak kultury pracy
Ja sądze że 160 Konne saxo jest w stanie pozamiatać nie jednym zmodowanym B16...
W saxo jest więcej momentu w całym zakresie obrotówAnonymous - Pią 03 Mar, 2006 230 konne B16 w dalszym ciągu nadaje się na ulicę, bo nie jest dużo bardziej awaryjne, a i kulturą pracy nie grzeszy dzik - Pią 03 Mar, 2006
saxorulez napisał/a:
Ja sądze że 160 Konne saxo jest w stanie pozamiatać nie jednym zmodowanym B16...
W saxo jest więcej momentu w całym zakresie obrotów