Techniczne - jak ja lubie te zimne geste powietrze
Anonymous - Nie 16 Wrz, 2007 Temat postu: jak ja lubie te zimne geste powietrzekiedy ma sie wrazenie ze mocy pod maska przybywa i silnik lepiej sie wkreca
a jak wasze odczucia?Misiek_lbn - Nie 16 Wrz, 2007 wieczorami a i owszem
chociaż jak nie lubie szybko jeździć Anonymous - Nie 16 Wrz, 2007 no to chlopaki jestescie bardzo wrazliwi jak czujecie takie róznice w swoich potworach
musze sobie zrobic dolot moze tez poczuje :556:
hehehehehhehehehehehe buehehehhehehe Loko - Nie 16 Wrz, 2007 Ja nigdy nie czuje takich różnic, to zbyt małe zmiany żebym je poczuł.
Tak samo z oponami jeżdze na jakichś tam i ktoś np pyta jak trzymają, no to cholera nie mam pojęcia bo jeżdze na nich cały czas i jestem przyzwyczajony ze jest jak jest, co innego przesiadka po bezpośrednio z jednej na drugą opone to już coś tam można powiedzieć która lepiej trzyma, ale też nie zawsze.Anonymous - Pon 17 Wrz, 2007 a ja w yarisie czuje lepsza reakcje na gaz i szybsza reakcje silnika jak jest zimne dobre arktyczne powietrze widac yts nie byly projektowane na polske tylko na kolo podbiegunowe hehehehM - Pon 17 Wrz, 2007 Zdecydowanie ma wpływ.
W zeszlą zimę bawiłem sie dolotem - zrobiłem pod to pierwszego iceboxa czyli dolot zaciagajacy zimne powietrze + program = było duużo szybciej.
Intake air temperature vs. power
Engine power is related to air intake temperature. There is a well known formulae for calculating the effect of raised temperature on power output.
Intake Temperature Power Loss Example Power Output
20oC 0% 200bhp
40oC 3.5% 193bhp
60oC 7% 186bhp
80oC 10% 180bhp
100oC 13% 174bhpAnonymous - Pon 17 Wrz, 2007 zgadzam sie tak samo ma cisnienie i wilgotnosc powietrza wplyw na moc,
ale u nas najwieksze znaczenie ma temperatura, dlatego ludziki nie lubia robic pomiarow na hamowni podczas lata
jest taki rajd , nie pamietam jak sie nazywa iles kilometrow pod gore , mega szybkie bryczki,
i pokonujac roznice wzniesienia nie bede strzelal ale 2-3 km okazuje sie ze traca mocy ponad 40% czy wiecej
takze parametry powietrza maja spory wplyw na moc silnika,
moj silnik najbardziej lubi arctic air carlose - Pon 17 Wrz, 2007 i tak samo po deszczu jest fajniej, dużo więcej telnu w powietrzu
kiedyś myślałem nad doprowadzeniem jakiegoś tlenu na stałe Anonymous - Pon 17 Wrz, 2007 gdzies czytalem ze za duzo tlenu moze ci stopic silnik carlose - Pon 17 Wrz, 2007 ale jakby podawać w małych ilościach ? Anonymous - Pon 17 Wrz, 2007
eM napisał/a:
Zdecydowanie ma wpływ.
oczywiscie,ze ma ale bez przesady..... to nie jest az taki przyrost zeby to AZ tak odczuwac M - Pon 17 Wrz, 2007
Marcel 08 napisał/a:
eM napisał/a:
Zdecydowanie ma wpływ.
oczywiscie,ze ma ale bez przesady..... to nie jest az taki przyrost zeby to AZ tak odczuwac
Alez oczywiscie ze jest bardzo odczuwalny Anonymous - Pon 17 Wrz, 2007 eM no prosze cie, moze jest na papierze bardziej, ale zeby odrazu czuc sie jak w bolidzie f1
nie zaprzeczam,ze nie, w aucie ktore ma profi dolot czy aucie z turbo napewno, ale w seryjnym, nawet wersji sport nie wiem ..... no niewazne, ciesze sie ze jest zimno i jest opcja SPORT + w autach - musz sobie ogarnac dolot M - Pon 17 Wrz, 2007
Marcel 08 napisał/a:
eM no prosze cie, moze jest na papierze bardziej, ale zeby odrazu czuc sie jak w bolidzie f1
nie zaprzeczam,ze nie, w aucie ktore ma profi dolot czy aucie z turbo napewno, ale w seryjnym, nawet wersji sport nie wiem ..... no niewazne, ciesze sie ze jest zimno i jest opcja SPORT + w autach - musz sobie ogarnac dolot
Nie no to nie jest taki gain jak w turbo.
Ale w zimie udalo mi sie zjechac z 53 do 17stopni w dolocie. to jest jakies 6% mocy. MALO? Anonymous - Pon 17 Wrz, 2007 dziku zaraz wlaczy sie do dyskusji i nam opisze to technicznie
ale prawda jest taka ze im zimniejsze powietrze to jest gestrze wiec silnik dostaje wiecej powietrza i do mieszanki ktora rownowazy dodaje wiecej paliwa i mamy maly przyrost mocy
tak jak to rozumiem w najprostrzy sposob tlumaczac