ps - Pon 27 Lut, 2006 Temat postu: Saxo vs AccordKill z sr.pl , więc opis momentami trochę formalny.
Kill miał miejsce wczoraj w godzinach wieczornych na ulicy Puławskiej w Warszawie i choćby ze względu na różnicę momentu obrotowego obu aut, wydał mi się dość ciekawy, aby go tu opisać.
Miejsce: Puławska w stronę Piaseczna - do zwężenia do dwóch pasów.
Czas: 23:30
Warunki pogodowe: Raczej sucho
Pojazdy: ja (+kumpel)- Citroen Saxo 1.6 16V, on (sam) - Honda Accord Tourer i-CTDI
Jade spokojnie (90km/h) środkowym pasem Puławskiej. Ruch bardzo mały. W pewnym momencie widzę w lusterku dość intensywnie zbliżające się lampy ksenonowe... Po kilku sekundach lewym pasem mija mnie Honda. Szybkie policzenie końcówek wydechu - wynik: jedna - mam szanse Oczywista reakcja w postaci redukcji biegu i większego nacisku na prawy pedał. Zmieniam pas i po chwili jadę za hondą. Dojeżdżamy do świateł. Honda na pole position. Środkowy i prawy zajęte. Jest jeszcze pas do skrętu w prawo, ale za skrzyżowaniem w zatoczce stoi granatowa Octavia z nazwą firmy na P Ustawiam się za hondą. Zielone. Startujemy jak przykładni obywatele, nie przekraczając norm prędkości oraz głośności. Po oddaleniu się z zasięgu wzroku Panów z firmy na P zmieniam pas i zrównuję się z hondą. Bieg IV. Prędkość ok 80 km/h. Spojżenie na kierownika hondy i wszystko jasne. Redukcja do III - jakies 4500rpm. Ogień. Pół długości dla mnie. IV - długość dla mnie. Prędkość ok 170 km/h. Dalej już się raczej nie oddalałem. Nie wiem co byłoby potem, gdyż skończył się pas, którym jechałem - wjechałem przed hondę i odpuściłem.
pzdrsaxorulez - Pon 27 Lut, 2006 fajnie wklepać CDTi na elastyczność.. ja myślałem że one lepiej latają.
GratkiAnonymous - Pon 27 Lut, 2006 dobrze latają, ale wiesz jakie są ciężkie?Anonymous - Wto 28 Lut, 2006 Temat postu: Re: Saxo vs Accord
psvts napisał/a:
Szybkie policzenie końcówek wydechu - wynik: jedna - mam szanse Oczywista reakcja w postaci redukcji biegu i większego nacisku na prawy pedał.
Dziwi mnie fakt liczenia tych koncowek mysle ze temu V6 tez bys dal rade - ja dalem (i to jeszcze w czasach peknietego bloku silnika - kompresja 11, 11, 12.5, 12)
gratuluje killaMichał - Wto 28 Lut, 2006 Sebson a ty co masz za puga ? stockowy czy cos zmieniałeś ?ps - Wto 28 Lut, 2006 v6 w europejskiej wersji hondy accord?? Dwie końcówki ma 2.4 190KM 4-cylindrowy.Michał - Wto 28 Lut, 2006 swoją drogą taka honda w wersji kombiak wazy 1700 :570: :570: :570:Anonymous - Wto 28 Lut, 2006
Michał napisał/a:
Sebson a ty co masz za puga ? stockowy czy cos zmieniałeś ?
Stockowy + stozek (niby kit JR) + kawalek rury z kwasoofki + przelotowy wydech (nieliczony tak drutowany jak sie cos wysypalo)
Wyniki:
hamownia: 131KM 153Nm
Gtech: 0-60MPH 6.91s 1/4m ET 15.38
dodatkowo obciazony wygluszeniem Michał - Wto 28 Lut, 2006 stożek plus rura dała ci 13 koni ?? na jakiej ty byłeś hamowni ??ps - Wto 28 Lut, 2006 A masz taką dokłądkę pod przednim zderzakiem? Bo jeśli tak, to mijaliśmy się dzis w Wilanowie i przy moście Siekierkowskim.saxorulez - Wto 28 Lut, 2006
Michał napisał/a:
stożek plus rura dała ci 13 koni ?? na jakiej ty byłeś hamowni ??
plus wydech.... czytaj
Ale w 6.91 to nie wierze za bardzo bo przy 130KM to ciężko takie czasy kręcić...
145Konne N grupowe saxo na krótkiej skrzyni robi 7 sek więc tenpomiar jest troche zbyt optymistyczny.. chyab że jakies mody sa ukryte Michał - Wto 28 Lut, 2006 Pozatym sam adamant mówił ze najgorzej to ucicać czas do paki ...... ale kolega sebson napisał ze to g-techem miarował wiec troche tojuz wyjaśnieaAnonymous - Wto 28 Lut, 2006 Nie, nie mam takiej dokladki i dzisiaj mnie nie bylo w tych okolicach
Pisze co zmienilem w tym samochodzie. Po zmianie motoru (poprzedni pekl) kompresja jest 15 na kazdym cylindrze innych modow nie ma - jedyne co mnie dziwi to po mimo wymiany silnkia, silniczka krokowego, czujnkia polozenia przepustnicy, map sensora, od samego poczatku ten samochod nie ma rownych obrotow na biegu jalowym. Moze gtos tam cos w kompa wrzucil ale scalak wyglada na oryginal.
Co do wynikow to celowo napisalem ze bylo to robione na G-Techu bo tam wyniki faktyczniesa lekko optymistyczne. Jesli chodzi o cwiartke to w tym sezonie zamierzam gdzies sobie wystartowac - nie dla wyniku a wlasnie dla zmierzenia sie na czyms innym niz g-tech.
[ Dodano: Wto 28 Lut, 2006 ]
krotka skrzynia wydluzy ci czas do paczki bo musisz dodatkowo bieg jeden wbic i na czasie zmiany tracisz
[ Dodano: Wto 28 Lut, 2006 ]
bedzie przetestowane bo na sezon (suchy sezon) taka skrzynka u mnie ladujepcs - Śro 01 Mar, 2006 na seryjnej w saxo tez raczej bys nie dojechal do 100, wiec jak w krotkiej zapniesz 3 przy ok 80km/h to czasy beda lepszesaxorulez - Śro 01 Mar, 2006
pcs napisał/a:
na seryjnej w saxo tez raczej bys nie dojechal do 100, wiec jak w krotkiej zapniesz 3 przy ok 80km/h to czasy beda lepsze