To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - jak dziala vtec

Michał - Pon 19 Lis, 2007
Temat postu: jak dziala vtec



kubas - Pon 19 Lis, 2007

http://www.youtube.com/watch?v=PGT4xpAlBss
M - Pon 19 Lis, 2007

W skrócie VTEC to system potrzebny do tego zeby silnik na bardzo ostrym wałku zachował kulture pracy niskich obrotow oraz moc na dole.
Michał - Pon 19 Lis, 2007

tak wstawiłem zeby ten kto nie wie jak to wyglada sobie mógł luknąć. Kubuś, especialy for u .
M - Pon 19 Lis, 2007

Bardzo dobrze Majki, chwali CI sie to :)
Dla wielu osob VTEC jest w jednej szufladzie z NOS i innymi zabawkami.
Zadna to magiczna technologia przeciez.

Anonymous - Pon 19 Lis, 2007

heheh w koncu cos o japoncach a nie ciagle o francuzach i to nie psujacych sie! :)
Anonymous - Pon 19 Lis, 2007

Z tym że należy rozróżnić VTEC od i-VTEC.

Ten ostatni jest rozwinięciem VTEC-a i zwiera dodatkowo system VTC, czyli Variable Timing Control.
VTEC zmienia profil wałków podczas gdzy VTC steruje kątem wyprzedzenia,
co pozwala na sterowanie równoczesnego otwarcia zaworów dolotowych i wydechowych.

Profil wałków jest zmieniany na zasadzie on/off przy określonych obrotach.
W tuningowanych autach można go również uzależnić od ciśnienia oleju,
co w praktyce oznacza że przy pełnym gazie VTEC może załączać się wcześniej,
niż przy spokojniejszej jeździe, ale też przy określonych wcześniej obrotach.

Natomiast kąt wyprzedzenia VTC zmieniany jest na bieżąco, wiele razy na sekundę i w całym zakresie obrotów.

Seria silników K20A ma i-VTEC (Civic Type-R od 2001 roku, Civic Si)
http://asia.vtec.net/article/k20a/

KonradMK - Pon 19 Lis, 2007

i pomyśleć że wymyślili to ci sami ludzie
http://pl.youtube.com/watch?v=h4Frqh6nARE
:D :D :D

Michał - Pon 19 Lis, 2007

mam pytanie , czy s2000 ma i-vtec ?

podobno silniki i-vtec są juz ugrzecznione w stosunku do vtec. Czyli taki silnik z nowego typera jest ugrzeczniony w porównaniu z silnikiem np: macka. Czy to prawda?

Anonymous - Pon 19 Lis, 2007

Michał napisał/a:
mam pytanie , czy s2000 ma i-vtec ?

podobno silniki i-vtec są juz ugrzecznione w stosunku do vtec. Czyli taki silnik z nowego typera jest ugrzeczniony w porównaniu z silnikiem np: macka. Czy to prawda?


Silnik z nowego Type-R (FN2) jest nieznacznie zmieniony w stosunku do poprzedniej generacji (EP3).
Różni się sterowaniem silika (m.in. obniżono punkt załączenie VTEC-a)
i wałkiem balansującym, powodującym mniejsze drgania silnika.
Więc można powiedzieć, że go "ugrzeczniono" :D
Taki wałek kradnie z 5 KM...

S2000 ma silnik poprzedniej generacji, która ma tylko VTEC.

Anonymous - Pon 19 Lis, 2007

Znalazłem jeszcze coś takiego:

Cytat:
W tym miejscu należy jeszcze raz podkreślić, że DOHC VTEC jest w zupełności wystarczający jeżeli chodzi o wytworzenie wysokiej mocy - nie potrzeba do tego i-VTEC. Wystarczy spojrzeć na 120KM/litr w F20C stosowanym w S2000.

i-VTEC może nie tylko pozwolić na uzyskanie takiej mocy jednostkowej ale równocześnie na uzyskanie wysokiej mocy na średnich obrotach. Recenzenci BEST MOTORing narzekali na brak mocy w szerokim zakresie obrotów w silniku F20C. Na ciasnym torze Tsukuba czy Ebisu S2000 miała potężne problemy z wyprzedzeniem Integry Type-R podczas 5 okrążeń pomimo posiadania 50KM więcej (25% mocy). Oglądanie tego pojedynku boleśnie wytknęło jedną rzecz. F20C potrzebuje pilnie wzrostu mocy poniżej 6000rpm.

Za każdym razem gdy S2000 doganiała ITR nie miała już dość mocy na jej wyprzedzenie. Jest to spowodowane tym, że DOHC VTEC łączy ze sobą dwa różne wykresy mocy. Aby uzyskać tak wysoką moc jednostkową w F20C moc na "sportowych" krzywkach jest uzyskiwana w tak wąskim zakresie obrotów, że powstaje spora dziura w wykresie mocy poniżej 6000rpm.

i-VTEC pozwoli na wyregulowanie przebiegu mocy, poszerzenie jej poprzez zróżnicowanie zachodzenia na siebie czasów otwarć. Pozwoli to na odzyskanie sporej części mocy na średnich obrotach w tak wysilonych jednostkach, nie zamykając możliwości uzyskiwania jeszcze większej mocy jednostkowej bez poświęcania mocy na średnich obrotach.


http://www.hondapl.org/tech/ivtec.html

Michał - Pon 19 Lis, 2007

ok, to dobrze wiedziałem.
ś.p Przemus miał s2000 i mówił mi ze wlasnie w s2000 jest prawdziwy vtec, natomiast ten i-vtec jest ugrzeczniony. Ja natomiast w swoim 1.4 mam najbardziej hardcorowy vtec o jakim swiat słyszał.

Anonymous - Pon 19 Lis, 2007

No ale widzisz, wytłuściłem Ci na grubo, jaka jest największa wada samego VTEC-a
w porównaniu do i-VTEC. Coś w rodzaju turbodziury.

A kop przy wejściu w VTEC jest w i-VTEC i tak :D (no, ale pewnie nie aż taki)

M - Pon 19 Lis, 2007

W b-series niwelujemy kopa obnizeniem fazy drugiej o 500obrotow i dolaniem tam paliwa ;)
Anonymous - Pon 19 Lis, 2007

Pod tym względem VTEC i i-VTEC nie różnią się.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group