Techniczne - Pompa paliwa - usterka ? 
						
												 Stacho - Sob 24 Lis, 2007 Temat postu: Pompa paliwa - usterka ? Mam jakiś problem z pompą paliwa najwyraźniej...
 
Dzisiaj jak poupalałem troche Clio na torze zjechałem do "parku maszyn" aby ostudzić maszyne,potem pojechałem znowu kilka lapów i zjechałem juz całkowicie z toru zostawiłem fure na luzie silnik chodził na wolnych obrotach,dosłownie za kilka sekund słysze jak pompa wyje dosłownie wyje,i zaraz silnik traci obroty i gaśnie.
 
Odpaliłem znowu i pompa dalej wyje,i tak jak by pompa nie podawała paliwa i silnik gaśnie.
 
Może to wina nie wymienionego filtra paliwa ? Dlatego pompa wyje ? Czy może pompe szlak trafił ?
 
Dodam też na koniec ze zrobiło mi się to juz 2 raz..
												 CHRZANEK - Nie 25 Lis, 2007
  Stachu: żeby nie było że jest "znieczulica" i nikt sie nie interesuje   
 
 
Np Saxo czy 106 jest bardzo wrażliwe na niski stan paliwa, w zasadzie poniżej 1/4 nie powinno sie upalać po winklach bo paliwko lata w lewo i prawo i czasem może sie zdarzyć że pompka pociągnie powietrze.
 
 
Raz czy dwa to jeszcze przejdzie, ale im mniej paliwka tym częściej ssie na sucho         
 
Być może clio też jest wrażliwe i upalać trzeba z wieksza ilością wachy.
 
 
Jeżeli pompa hałasuje, to nie ma sie co oszukiwać, raczej sie nie naprawi...
												 Stacho - Nie 25 Lis, 2007
  Jestem ździwiony że ktoś tu zajrzał i odpowiedział mi a raczej służy pomocął...
 
Szczerze to miałem powyżej 1/4 zbiornika tak grzieś 2 prawie 3 kreseczki ale na torze podczas upalania świeciła się non stop rezerwa.
 
Jak mam dużo paliwa a nawet 1/4 i nie upalam go na torze to pompa nie wyje.
 
Chociaż czasami jej się zdarza.
 
Zobacze jaki to jest koszt jak nie wielki to kupie pompe i wymienie   
 
dzieki CHRZANEK za odpowiedz  :564:  :564:
												 k-mart - Pon 26 Lis, 2007
  paliwo ma tez funkcje smarowania pompy. Jesli Ty i inni wlasciciele tankowali czesto po troszeczke, mozlwie ze pompa ma juz dosyc ze starosci.
												 KonradMK - Pon 26 Lis, 2007
  spróbuj też rozpuścić syf w zbiorniku jakimś gadżetem w płynie i kup nową pompę, używana długo nie pociągnie
												 Stacho - Nie 09 Gru, 2007
  No i stało sie !
 
Wczoraj zaistniała pewna sytuacja :\
 
Mając troszeczke mniej niż 1/4 zbiornika paliwa samochód kilka razy tracił obroty gdy stałem na światłach,obroty spadały do 0,5 tys obrotów    i silnik gasł starałem sie wciskać pedał gazu na maxa i czasami obroty wracały.
 
Pompa wyła że nawet nie wiem jak to opisać !
 
Zajechałem na Shella specialnie i zalałem kilka litrów V-Power 100 oktanów żeby przepłukać pompe ale niby było dużo powyżej 1/4 zbiornika i juz samochód nie tracił obrotów.
 
Mam plan żeby wymienić pompe paliwa na dniach i silniczek krokowy.
 
Mam nadzieje że wszystko wróci do normy po wymianie !
												 GeKo - Wto 26 Maj, 2009
  Panowie problem jest, podobny tylko chyba pompa w ogóle nie podaje. Nie słychać jej w ogóle. Dziś będę jeszcze raz sprawdzał napięcia czy są na kostce i podpinał bezpośrednio pod Aku. Pacjent to AX GTi. Ktoś wie jak sprawdzić czy przekaźnik jest OK? 
 
 
Wygląda on tak.
 
 
 
 
Teraz już lepiej bo styki przeczyszczone. SPrawa pilna bo w sobote wyrazów.
 
 
P.S Szedłem baaaaaaardzo ale to baaaaaardzo długi łuk.( i na zacisku zgasł) w teorii paliwo powinno być cały czas przy pompie, bo pompa po prawej stronie baku.
												 KonradMK - Wto 26 Maj, 2009
  jak przekręcasz kluczyk to powinno "pyknąć" w przekaźniku, potem powinieneś usłyszeć pompę
												 Anonymous - Wto 26 Maj, 2009
  Jak pisałem w innym temacie:podłącz pompę pod aku i sprawdź napięcie na kostce. Przekaźnik nie wiem jak sprawdzić, chyba też kombinować po napięciach na stykach. Najlepiej podpiąć drugi   
 
 	  | KonradMK napisał/a: | 	 		  | jak przekręcasz kluczyk to powinno "pyknąć" w przekaźniku, potem powinieneś usłyszeć pompę | 	  
 
Mi też pykało, a jednak przekaźnik był padnięty...
												 Vlodarsky - Wto 26 Maj, 2009
  A nie lepiej wziąć miernik i zobaczyć czy prąd dochodzi do pompy ? Ewentualnie stuknąć mocno w pompę parę razy podczas gdy druga osoba kręci rozrusznikiem ? Ewentualnie sprawdzić na początek bezpieczniki ? Miałem taki przekaźnik    wyrzuciłem.
												 GeKo - Wto 26 Maj, 2009
 
  	  | KonradMK napisał/a: | 	 		  | jak przekręcasz kluczyk to powinno "pyknąć" w przekaźniku, potem powinieneś usłyszeć pompę | 	  
 
 
O to sprawdzę o tym nie pomyślałem.
 
 	  | Vlodarsky napisał/a: | 	 		  |  Ewentualnie stuknąć mocno w pompę parę razy podczas gdy druga osoba kręci rozrusznikiem ? | 	  
 
Marku próbowałem tak jak mówiłeś, niestety nic   
 
 
Bezpieczniki sprawdzone wszystkie OK.
 
 
Dziś po południu miernik i się będę bawił. Póki co podłączałem tylko pompę pod oświetlenie tabliy rejestracyjnej, bo taką możliwość miałem na miejscu.
												 Anonymous - Wto 26 Maj, 2009
  GeKo, rozumiem że wiesz o tym ze bezpiecznik od pompy jest pod maską (przynajmniej tak jest w 106)   
 
Tak btw to jak mi padł ten przekaźnik to podłączyłem sobie pompę pod przewód od pozycyjnych (najbliżej był od bezpieczników pod maską    ) i tak jeździłem chyba ze 2 tygodnie, włączając pompę przełącznikiem świateł   
												 GeKo - Wto 26 Maj, 2009
  Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki jakie znalazłem, no chyba że coś pominąłem  
												 Anonymous - Wto 26 Maj, 2009
  W 106 bezpiecznik jest tu:
 
 
												 GeKo - Wto 26 Maj, 2009
  Do tej dużej puszeczki zaglądalem obok jest jeszcze taka mniejsza i tam juz mi się nie udało.
												 
					 | 
				 
				
  |  
			 
		 |