Interesują mnie wszystkie ciekawostki odnosnie Peugeota 106 Rally mam szczere checi zanabyc takie auto i przerobic je na upalacza jak juz sie dowiedzialem Można zrobić przekładke z 1.4 na 1.6 bez jakis wiekszych oporów .
Ci którzy mieli doswiadczenia z tym autem i tych co maja ciekawe propozycje prosze o wpisywanie w temat różnych ciekawych rzeczy, pomysłów itp.
no i moim zdaniem rallye a nie rallysaxorulez - Pon 14 Sty, 2008 Darek,
jeśli to ma być inwestycja na długie lata, polecam rozważyć poszukanie rallye 1.3
seryjnie silnik ma 100KM, z 1.3 8v, jest lżejszy i moim zdaniem zacznie drożeć za kilka lat.
Auto powstało do walki w klasie poniżej 1400cc. Pierwsze egzemplarze pochodzą z 1993 roku.
Czterocylindorowy silnik o oznaczeniu TU2J2, ma aluminiowy blok (stosowany w 205 Rallye) oraz aluminiową głowicę. Legitymuje się 77KM z litra i 100KM mocy maksymalnej osiąga przy 7200 (odcinka 7400 - wyżej niż VTS)
Oczywiście jest na wtrysku a nie na gaźniku. Korby, wał i tłoki pochodzą z silnika TU3 (czyli 1400cc), stopień sprężania 10,2 : 1
Posiada "wymiennik ciepła" tak to nazwijmy, jest przewidziane dodatkowe chłodzenie oleju cieczą chłodzącą.
Ma wypasiony aluminiowy kolektor który jest idealnie wyliczony...
Skrzynia seryjnie krótsza (13x59)
Moim zdaniem dużo fajniejszy niż rallye 1.6 8v moze tylko estetycznie z zewnątrz mniej ciekawy....Dariano - Pon 14 Sty, 2008
Tu jest taki 1,3 ale z gazem
Ogolnie to nei bardzo mi sie podoba, wole po FLCHRZANEK - Pon 14 Sty, 2008 Gdybyś darku jednak kupi Ph2 i swapowal na 1,6 to mam komputer z "rejlaka".
Wydaje mi sie że jest inny program niż w zwyklym 1,6 8V...
Ale jezeli kwestia estetyczna ma znaczenie drugoplanowe to tez bym szukal Ph1 bo:
-klasyka
-moc praktycznie ta sama co w rallye Ph2
-niższa waga
-najkrótsze seryjne przelożenie
-lubie ten surowy "stajl"Vlodarsky - Pon 14 Sty, 2008 Darek - wiedziałem, że nastąpi ten dzień.
Ja bym brał II generację bo jest świeższa a stara buda będzie wkońcu rdzewiała itd...
I po co 8v ? Komu przyszkadzają silniki 16v niech pierwszy rzuci kamieniemAnonymous - Pon 14 Sty, 2008 darek a moze chcesz kupic mojego k-mart - Pon 14 Sty, 2008 Ale phII jest o niebo ladniejsze od 1.3 8v, jak dla mnieCHRZANEK - Pon 14 Sty, 2008
k-mart napisał/a:
Ale phII jest o niebo ladniejsze od 1.3 8v, jak dla mnie
Z tego wynika że 16V jest tańsze od "rejlaka" Dariano - Pon 14 Sty, 2008 Mimo wszystko wole 2ga generacje estetyka ma dla mnie duze znaczenie i tak zapewne we wszystkie główne podzespoły auta bede ingerował
Chce zebym miał wszystko dopieszczone tak jak mialem w saxo.
Ma to byc mocna N ka silnikowo z duzym hamulcem . dobrym zawieszeniem kiera i kublami w srodkuCHRZANEK - Pon 14 Sty, 2008
Dariano napisał/a:
Ma to byc mocna N ka silnikowo z duzym hamulcem . dobrym zawieszeniem kiera i kublami w srodku
Hehehe to prawie tak jak mój
A czemu nie Saxo ? Dareczku ? Wolisz peżocika ?