To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - PEUGEOT 106 RALLYE

Dariano - Pon 14 Sty, 2008
Temat postu: PEUGEOT 106 RALLYE











Interesują mnie wszystkie ciekawostki odnosnie Peugeota 106 Rally mam szczere checi zanabyc takie auto i przerobic je na upalacza jak juz sie dowiedzialem Można zrobić przekładke z 1.4 na 1.6 bez jakis wiekszych oporów .


Ci którzy mieli doswiadczenia z tym autem i tych co maja ciekawe propozycje prosze o wpisywanie w temat różnych ciekawych rzeczy, pomysłów itp.

Zaczynam etap poszukiwań

qbus - Pon 14 Sty, 2008

http://www.106rallyeforum.com
http://www.106parts.com/

no i moim zdaniem rallye a nie rally

saxorulez - Pon 14 Sty, 2008

Darek,

jeśli to ma być inwestycja na długie lata, polecam rozważyć poszukanie rallye 1.3
seryjnie silnik ma 100KM, z 1.3 8v, jest lżejszy i moim zdaniem zacznie drożeć za kilka lat.



Auto powstało do walki w klasie poniżej 1400cc. Pierwsze egzemplarze pochodzą z 1993 roku.



Czterocylindorowy silnik o oznaczeniu TU2J2, ma aluminiowy blok (stosowany w 205 Rallye) oraz aluminiową głowicę. Legitymuje się 77KM z litra i 100KM mocy maksymalnej osiąga przy 7200 (odcinka 7400 - wyżej niż VTS)



Oczywiście jest na wtrysku a nie na gaźniku. Korby, wał i tłoki pochodzą z silnika TU3 (czyli 1400cc), stopień sprężania 10,2 : 1
Posiada "wymiennik ciepła" tak to nazwijmy, jest przewidziane dodatkowe chłodzenie oleju cieczą chłodzącą.

Ma wypasiony aluminiowy kolektor który jest idealnie wyliczony...



Skrzynia seryjnie krótsza (13x59) :D

Moim zdaniem dużo fajniejszy niż rallye 1.6 8v moze tylko estetycznie z zewnątrz mniej ciekawy....

Dariano - Pon 14 Sty, 2008

qbus napisał/a:
http://www.106rallyeforum.com
http://www.106parts.com/

no i moim zdaniem rallye a nie rally



Tak przepraszam pomyliłem sie :D

strick - Pon 14 Sty, 2008

http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C3765501

Tu jest taki 1,3 ale z gazem :/
Ogolnie to nei bardzo mi sie podoba, wole po FL

CHRZANEK - Pon 14 Sty, 2008

Gdybyś darku jednak kupi Ph2 i swapowal na 1,6 to mam komputer z "rejlaka".
Wydaje mi sie że jest inny program niż w zwyklym 1,6 8V...

Ale jezeli kwestia estetyczna ma znaczenie drugoplanowe to tez bym szukal Ph1 bo:
-klasyka
-moc praktycznie ta sama co w rallye Ph2
-niższa waga
-najkrótsze seryjne przelożenie
-lubie ten surowy "stajl"

Vlodarsky - Pon 14 Sty, 2008

Darek - wiedziałem, że nastąpi ten dzień.
Ja bym brał II generację bo jest świeższa a stara buda będzie wkońcu rdzewiała itd...
I po co 8v ? Komu przyszkadzają silniki 16v :( niech pierwszy rzuci kamieniem

Anonymous - Pon 14 Sty, 2008

darek a moze chcesz kupic mojego ;D
k-mart - Pon 14 Sty, 2008

Ale phII jest o niebo ladniejsze od 1.3 8v, jak dla mnie
CHRZANEK - Pon 14 Sty, 2008

k-mart napisał/a:
Ale phII jest o niebo ladniejsze od 1.3 8v, jak dla mnie


To sie jak najbardziej zgadza :)
Ale nie o to kaman.
Ważne że jedzie podobnie, a może i lepiej...

k-mart - Pon 14 Sty, 2008

http://www.ricardo.ch/acc...p?IDI=526861680
http://www.ricardo.ch/acc...p?IDI=527392910
bialy rajlak:
http://www.anibis.ch/n/1350655

i inne:
http://www.anibis.ch/sear...ot+106+gti&c=03

saxorulez - Pon 14 Sty, 2008

Vlodarsky napisał/a:
I po co 8v ? Komu przyszkadzają silniki 16v :( niech pierwszy rzuci kamieniem


bo stosunkowo tanio można osiągnąć zadowalające modyfikacje.

CHRZANEK - Pon 14 Sty, 2008

k-mart napisał/a:
http://www.ricardo.ch/accdb/viewItem.asp?IDI=526861680
http://www.ricardo.ch/acc...p?IDI=527392910
bialy rajlak:
http://www.anibis.ch/n/1350655

i inne:
http://www.anibis.ch/sear...ot+106+gti&c=03


Z tego wynika że 16V jest tańsze od "rejlaka" :D

Dariano - Pon 14 Sty, 2008

Mimo wszystko wole 2ga generacje estetyka ma dla mnie duze znaczenie i tak zapewne we wszystkie główne podzespoły auta bede ingerował :D

Chce zebym miał wszystko dopieszczone tak jak mialem w saxo.
Ma to byc mocna N ka silnikowo z duzym hamulcem . dobrym zawieszeniem kiera i kublami w srodku

CHRZANEK - Pon 14 Sty, 2008

Dariano napisał/a:
Ma to byc mocna N ka silnikowo z duzym hamulcem . dobrym zawieszeniem kiera i kublami w srodku

Hehehe to prawie tak jak mój :)
A czemu nie Saxo ? Dareczku ? Wolisz peżocika ?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group