Vlodarsky - Wto 15 Sty, 2008 Temat postu: Homologacja AX i takie tamMoje pytanie brzmi.
Czy jeżeli zrobiłbym sobie AXa 1,6 16v np turbo albo coś tam.... i miałbym on homolowany sprzęt gaśniczy, klatkę, kubły i inne rzeczy homologowane FIA to do czego mogę używać takiego auta ? do jakich wyścigów ? Bo chyba nie mówiło się jeszcze o tak modyfikowanych autach w rajdach... nie dla nich specjalnych klas itd chyba nie ? czy są jakieś wyścigi dla takich kombinowanych aut ??
Może ktoś mądry coś powie ?nox - Wto 15 Sty, 2008 nie wiem jak z turbo ale w płaskich spokojnie , kiedyś czytałem ze gdybym wsadził do fiesty 1.6 16v zeteca to też bym mógł startować ale niech ktoś mądrzejszy w tych kwestiach się wypowieAnonymous - Wto 15 Sty, 2008 wyscigi górskie napewno, PZMot i 3 liga chyba nie .... oczywiscie napewno KJS Vlodarsky - Śro 16 Sty, 2008 Rozumiem... ciekawi mnie poprostu aut mocno modyfikowanych. Gdzie można nimi pojechać. AX to taki przykład.CHRZANEK - Śro 16 Sty, 2008 Króciutko:
Z poważnych wyścigów to klasy "otwarte":
-wyscigi górskie grupa E1
-wyścigi plaskie grupa H
-rallycross (w klasie H)
W innych zawodach taka "hybryda" niestety nie może jechać.
AX nigdy nie byl homologowany z silnikiem 1,6 bo w ofercie handlowej nigdy taki nie występowal.
Do w/w zawodów niezbedne jest posiadanie homologacji wersji GT/GTI.Vlodarsky - Śro 16 Sty, 2008 a w KJS to bez problemu rozumiem ? czyli wszystkie takie tam bez licencji to bez problemu...nox - Śro 16 Sty, 2008 do KJS'u wystarczy ze auto jest dopuszczone do ruchy nie musisz mieć do tego żadnych homologacji FIA .Anonymous - Czw 17 Sty, 2008
Vlodarsky napisał/a:
a w KJS to bez problemu rozumiem ? czyli wszystkie takie tam bez licencji to bez problemu...
w KSJie jestes klasyfikowany wg pojemnosci i oczywiscie musisz mniec niezbedne dokumenty i kaski Vlodarsky - Czw 17 Sty, 2008 mhm a co jeśli w dowodzie jest 1,4 a w samochodzie 1,6 ?nox - Czw 17 Sty, 2008 idziesz do rzeczoznawcy i załatwiasz sprawę zeby 1.4 wróciło Vlodarsky - Czw 17 Sty, 2008 no ok ale chodzi mi o to czy jeżeli mam w samochodze 1,6 a w dowodzie 1,4 to czy w KJS się nikt nie przyczepi do tego ? Czy mogę być w klasie 1,6 mając 1,4 w dowodzie ?CHRZANEK - Czw 17 Sty, 2008 Tak.
Dla organizatorów KJS jest ważne to co wpiszesz w zgloszeniu.
Jeżeli oszukasz to wtedy moga cie wykluczyć.
Natomiast to co jest w dowodzie to zazwyczaj zwisa im kalafiorem Vlodarsky - Czw 17 Sty, 2008
CHRZANEK napisał/a:
Tak.
Dla organizatorów KJS jest ważne to co wpiszesz w zgloszeniu.
Jeżeli oszukasz to wtedy moga cie wykluczyć.
Natomiast to co jest w dowodzie to zazwyczaj zwisa im kalafiorem
No to fajnie i można tam mieć turbo-kompresor na podtelnku LPG ? i to też nie jest istotne ?qbus - Czw 17 Sty, 2008 tylko opowiedz sobie na pytanie czy cieszylbys sie jakbys klepal auta z teoretycznie swojej klasy duzo mocniejszym samochodem? turbo = pojemnosc razy 1.7... czyli teoretycznie powinienes jezdzic w klasie z subarami itp.106 - Czw 17 Sty, 2008 w KJS kolega jezdzil takim wynalazkiem micra 1.0 turbo na LPG :]