To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - Jak są rozwiazane zmienne fazy w Clio RS?

saxorulez - Śro 20 Lut, 2008
Temat postu: Jak są rozwiazane zmienne fazy w Clio RS?
Hej - właściciele Clio,

jak u Was jest to rozwiazane? Czy ten "VVT" jest na wałku ssącym czy wydechowym?
jak to się zmienia? ECU tym steruje? Mechanicznie?

Marek23 - Śro 20 Lut, 2008

W tych tematach to ja zielony jestem... Ale chyba na wydechowym, bo Freeman zapodał nkowy wydechowy wałek i moc max jest teraz wyżej. A Dzik kiedyś pisał, że przy około 6300 vvt wraca czy coś takiego i dlatego nie ma wyżej wzrostu mocy. Tak na chłopski rozum, więc nie bijcie.
saxorulez - Śro 20 Lut, 2008

oki.. też mi się wydaje że rusza wydechowym - ale jak to robi?
i czy w każdym Clio RS PHI 172 - PH II 172/182? to robi?

Marek23 - Śro 20 Lut, 2008

Dziku będę wiedział czy mechanicznie czy ECU. Nie chcę spekulować...
dzik - Śro 20 Lut, 2008

Kreci walkiem dolotowym, sterowane jest to z ECU zwyklym 12v.
Zmienia faze o 16 stopni juz przy 1800rpm i cofa przy 6800 na seryjnym ECU, jak sie nie myle na N-grupowym trzyma do odciecia 7800.

Kazdy F4R w clio tak ma.

Edit: korekte zrobilem

Anonymous - Śro 20 Lut, 2008

ja się tam nieznam .... edit: jest juz dzik :)
ale przy wymianie rozrządu zaleca sie wymienić kółko zmiennych faz rozrządu ( więc pomyslałem ze mechanicznie)

saxorulez - Czw 21 Lut, 2008

dzik napisał/a:
Kreci walkiem dolotowym, sterowane jest to z ECU zwyklym 12v.
Zmienia faze o 16 stopni juz przy 1800rpm i cofa przy 6800 na seryjnym ECU, jak sie nie myle na N-grupowym trzyma do odciecia 7800.


jesteś pewien że z ECU - bo oglądałem kółko rozrzadu i wygląda tak jak by było sterowane podciśnieniowo z oleju.

Mam foty ale nie mam kabla.. zgram wieczorem w domu

ade - Czw 21 Lut, 2008

saxorulez napisał/a:
dzik napisał/a:
Kreci walkiem dolotowym, sterowane jest to z ECU zwyklym 12v.
Zmienia faze o 16 stopni juz przy 1800rpm i cofa przy 6800 na seryjnym ECU, jak sie nie myle na N-grupowym trzyma do odciecia 7800.


jesteś pewien że z ECU - bo oglądałem kółko rozrzadu i wygląda tak jak by było sterowane podciśnieniowo z oleju.

Mam foty ale nie mam kabla.. zgram wieczorem w domu


no bo moze komputer daje prad na zaworek, ktory puszcza cisnienie oleju i przestawia faze.., a podcisnienie moze byc dodatkowo zeby nie przelaczal jak jest male obciazenie??

dzik - Czw 21 Lut, 2008

saxorulez napisał/a:

jesteś pewien że z ECU - bo oglądałem kółko rozrzadu i wygląda tak jak by było sterowane podciśnieniowo z oleju.


Sam walek jest sterowany cisnieniem oleju, ale to cisnienie jest sterowane zaworem przez ECU na bank.

M - Czw 21 Lut, 2008

Mimo ze sie nie znam na reno to napisze ze Dzik zapewne ma rację.
Tak tez jest w innych Markach :D :D

saxorulez - Czw 21 Lut, 2008

oki.. dzięki :)
Vlodarsky - Pią 22 Lut, 2008

eM napisał/a:
Tak tez jest w innych Markach

Ale nie we wszystkich :)

Bart - Pią 22 Lut, 2008

zasada działania fiatowsko-alfowskiego wariatora: (skopiowane z forum alfaclub.pl)

Cytat:
Wariator faz jest urządzeniem mechanicznym, działającym na zasadzie ciśnienia oleju, umieszczonym na głowicy silnika. Jego praca polega na tym, że zmienia on normalny ruch obrotowy wałka rozrządu zaworów ssących, który otwiera zawory wcześniej i szybszym ruchem i w ten sposób zwiększa lub zmniejsza wyprzedzenie otwarcia zaworów, czego efektem jest korzystniejsze wyzwalanie momentu obrotowego w średnim i niskim zakresie obrotów. I to wszystko! Zarówno moc, jak i maksymalny moment obrotowy pozostają bez zmian, nawet jeżeli wariatora w ogóle nie ma. Poza tym nasze wariatory są zaprojektowane tak, by raczej dawać zmniejszenie szkodliwych emisji niż zwiększać osiągi.
Zasada działania wariatora. Aby móc sobie wyobrazić, skąd może pochodzić hałaśliwy odgłos "diesla", trzeba zacząć od opisania sposobu funkcjonowania wariatora: 1) Centralka wysyła impuls elektryczny (+12V) do elektromagnesu, który w praktyce przekształca pole magnetyczne wytworzone przez prąd w uzwojeniu w energię mechaniczną, która popycha zaworek. Elektromagnes nie ma wystarczającej (a przede wszystkim ciągłej) mocy, aby przestawiać tuleję o "s" mm, dlatego zaworek "P" służy wyłącznie do otwierania małego kanalika olejowego, a olej napływający pod ciśnieniem, wykonuje całą mechaniczną część pracy związanej z odpowiednim obróceniem wałka rozrządu, jednocześnie pokonując opór sprężyny i naprężając ją;
2) Tulejka ze skośnym uzębieniem, która zazębia się na wałku rozrządu i zamienia jego położenie osiowe na osi x w obrót kątowy o kąt około 32°. Wartość tę można dowolnie regulować i zależy ona wyłącznie od położenia "s" tulei na osi "x". Im większe "s", tym większy obrót.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group