To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - Geometria- jak ustawić i dlaczego

Loko - Nie 24 Lut, 2008
Temat postu: Geometria- jak ustawić i dlaczego
Jak w temacie, jak ustawić geometrie w saxofonie?

Książka podaje 1-3mm zbieżnie dla wersji z wspomaganiem i 1-3 mm rozbieżnie dla wersji bez wspomagania.
Dlaczego jest różnica w geometrii ze względu na wspomaganie?

No i jakoś skłaniał bym się żeby ustawić u siebie rozbieżnie tak jak w wersji bez wspomagania, tylko pytanie jak to będzie działało i jak wtedy będzie jeździło auto?

CHRZANEK - Nie 24 Lut, 2008

Generalnie w samochodach FWD siła napędowa na kołach (dziku wybacz takie sformułowanie) powoduje że koła przednie chcą się "rozjechać" - dlatego producent sugeruje nieznaczną zbieżność żeby efekt ten skompensować...

Zbieżnie - auta ma tendencję do jazdy na wprost
Rozbieżnie - auto chętniej skręca

EDIT: a nie lepiej będzie ustawić na ZERO ???

Bad-i - Nie 24 Lut, 2008

podlacze sie do tematu bo dzisiaj pierwszy raz spotkalem sie z czyms takim.


Z przodu mialem zimowki 185/55/15 a na tyle moje Micheliny N20. Niestety na KJS musialem pozyczyc od Grzecha jego Uniroyale Rain Sporty (za co ponownie dziekuje). Opona na tyle 195/50/15 (chyba nowka sztuka) a tyl peugeota latal jak glupi. Normalnie przy hamowaniu stawialo nas bokiem.

Przez pewien czas myslelismy ze cos padlo w aucie...... Po KJS po zalozeniu moich slickow tego problemu ponownie nie bylo.....

Co moze byc przyczyna takiego zachowania auta??

qbus - Nie 24 Lut, 2008

Mocny hamulec z tyłu przy którym seryjna opona niestety nie radzi juz sobie... slick z racji tego ze jest slickiem i ma wieksza przyczepnosc wykorzystuje hamulec w 100%... zwykla opona odkleja. Ja bym to tak tlumaczyl.

Loko -> dawaj rozbieznie, Mastela w saxo tak ma i czasy robi rewelacyjne nikt nie ma do niego podejscia wiec u Ciebie tez sie bedzie dzialo, mi jak ustawial za pierwszym razem to troche przesadzil, masakra na hamowaniach byla, myszkowalo auto niesamowicie, poprawilismy, niewielkie odchylenie od normy i jest lepiej. Auto hamuje jak trzeba a skreca napewno chetniej niz na standardowych ustawieniach. Minusem jest to ze nierowno zuzywac sie beda opony.

Anonymous - Nie 24 Lut, 2008

W 106/saxo jest jeszcze jeden bajer.Można przkręcająć kolumne regulować kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy.W rejlaku miałem to przestawione w stosunku do serii i samochód dużo szybciej reagował na skręt,ale z drugiej strony kierownica bardziej rwała w zakręcie.Na necie pewnie gdzieś jest opisane ,jakie położenie - co daje,trzeba poszukać.
Na zdjęciach porównanie serii i jak było ustawione w moim paściarskim rejlaku-


Bad-i - Pon 25 Lut, 2008

qbus napisał/a:
Mocny hamulec z tyłu przy którym seryjna opona niestety nie radzi juz sobie... slick z racji tego ze jest slickiem i ma wieksza przyczepnosc wykorzystuje hamulec w 100%... zwykla opona odkleja. Ja bym to tak tlumaczyl.


jeżeli tak jest to rożnica jest rzeczywiście straszna. Dojezdzajac do zwyklego ronda w Piotrkowie nie moglem jechac prosto :(

Teraz pytanie, jak to poprawic zeby w nastepna niedziele w Radomiu nie miec tego problemu (jechac musimy na zwyklej dopuszczonej oponie)

CHRZANEK - Pon 25 Lut, 2008

Bad-i: Jak zalożysz seryjną (taką samą z przodu i z tylu) opone to bedzie duzo lepiej.
Poza tym warto się pobawic korektorem sily hamowania, ale to niewdzieczne urzadzenie wymaga kapieli w coca coli zanim zacznie dzialać ;)

P106rallye: ten myk byl sptosowany przez niemal caly rajdowy puchar peugeota 106 na rajdy szutrowe (wlaściwie wtedy byl tylko kormoran i drugi dzień rajdu karkonoskiego) i bylo dokladnie tak jak mówisz.
Opowiadal mi o tym Andrzej Splawa-Nejman - kiedyś bardzo szybki drajwer, niestety po wypadku lanosem sie "wyciszyl"...

DeeS - Pon 25 Lut, 2008

Mam tak samo ustawione u siebie w saxo jak p106rallye.

Ale z checia pojechal bym gdzies i poustawial co nieco...

Bad-i - Pon 25 Lut, 2008

CHRZANEK napisał/a:
Bad-i: Jak zalożysz seryjną (taką samą z przodu i z tylu) opone to bedzie duzo lepiej.
Poza tym warto się pobawic korektorem sily hamowania, ale to niewdzieczne urzadzenie wymaga kapieli w coca coli zanim zacznie dzialać


w tym tygodniu zaloze komplet takich samych opon i zobaczymy.... Nie wiem tylko czy wkladac 195/50/15 czy 185/55/15. Jak zalozylem Grzecha 195/50/15 to cielo mi o zderzak prawa tylnia opone od zewnatrznej strony hmmmmm

CHRZANEK - Pon 25 Lut, 2008

Bad-i napisał/a:
Jak zalozylem Grzecha 195/50/15 to cielo mi o zderzak

185/55R15 jest jeszcze wyższa ;) Więc będzie też cięlo...

W sumie macie spoko zamienniki :D :D :D
Do obnizonego zawiasu jak znalazl :D :D :D

Bad-i - Pon 25 Lut, 2008

CHRZANEK napisał/a:
Bad-i napisał/a:
Jak zalozylem Grzecha 195/50/15 to cielo mi o zderzak

185/55R15 jest jeszcze wyższa ;) Więc będzie też cięlo...

W sumie macie spoko zamienniki :D :D :D
Do obnizonego zawiasu jak znalazl :D :D :D


to czemu slicka mi tak nie tnie jak 195/50/15 ??

te opony co mam na przodzie to jakas pomylka - jak wyjezdzalismy z ciasnych zakretow to na II jedno kolo tak mielilo ze w pewnym momencie jak popatrzylem w lusterko to pomyslalem ze po silniku jest bo olej wywalilo rura ;)

Loko - Pon 25 Lut, 2008

DeeS napisał/a:
Mam tak samo ustawione u siebie w saxo jak p106rallye.

Ale z checia pojechal bym gdzies i poustawial co nieco...


Masz ustawione tak jak p106 rallye, bo tutaj tak samo jak z geometrią jest różnica w zależności od tego czy jest wspomaganie czy nie ma.
Jeśli jest wspomaganie to seryjnie jest tak jak masz ;) , a jeśli nie ma wspomagania to tak jak na 1 zdjęciu.

Ale to ciekawa sprawa jak wpływają poszczególne ustawienia, może ktoś wie coś więcej? jak które ustawienie wpływa na jazde?

qbus a ile rozbieżnie ustawić żeby nie przesadzić?

qbus - Pon 25 Lut, 2008

Nie wiem... my po prostu u niego ustawiamy jedziemy zobaczyc jak sie jedzie i ew korygujemy... jak chcesz to moge Cie umowic na taka sesje :)
DeeS - Pon 25 Lut, 2008

Z tego co ja slyszalem to chyba najrozsadniej ustawiac na "zero" ile w tym prawdy ? Dopytam sie przy najblizszej okazji.
Loko - Pon 25 Lut, 2008

qbus napisał/a:
Nie wiem... my po prostu u niego ustawiamy jedziemy zobaczyc jak sie jedzie i ew korygujemy... jak chcesz to moge Cie umowic na taka sesje :)


No to jak coś to będę się odzywał do Ciebie, na razie jeszcze nie wiem kiedy będę geometrie robił bo najpierw muszę drążki kierownicze wymienić :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group