To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - VAG 1.8T

k-mart - Śro 05 Mar, 2008
Temat postu: VAG 1.8T
Jako ze przybylo nam uzytkownikow o tym silniku, moze wytlumaczycie czym roznily sie te silniki? Zawsze mnie to interesowalo.

Z tego co wiem, byly chyba 4:
150KM
180KM
210KM
225KM

Anonymous - Śro 05 Mar, 2008

W duzym uogolnieniu roznice sa w osprzecie, co do trwalosci mechaniki silnika w roznych jego wersjach zdania sa podzielone, ale generelnie te silniki wszystkie znosza tyle samo.
Roznice sa w turbosprezarkach, wtryskach, elektronice, roznej iosci czujnikow, IC, skrzyniach biegow, wielkosciach sprzegiel, bezposredni zwiazek z moca danej odmiany tego silnika maja stosowane rozne rozmiary hamulcow, lacznie z roznicami w przeniesieniu napedu.
Napisz co konkretnie chcialbys porownac.. bedzie latwiej ;-)

Stf - Czw 06 Mar, 2008

należy wspomnieć, że samych odmian silników o poszczególnych mocach jest masa. To że dwa modele mają po 180 km nie oznacza się nie różnią się między sobą mechanicznie ( różne sprężarki, zmienne fazy itp.).
pcs - Czw 06 Mar, 2008

tych odmian jest jeszcze sporo wiecej, np. 163km chyba, i na pewno 190km, do ktorego sie przymierzalem w A4. O ile 150 i 180 sie ponoc nie roznia od siebie praktycznie (poza softem) to ten 190 ma inne turbo, wtryski, 2 intercoolery .. i po malym sofcie naprawde super sobie radzi z dosc ciezkim A4.
Stf - Czw 06 Mar, 2008

no tak, jest jeszcze np. 156km z ibi cupry. różnice pomiędzy 150 i 180 są, jednak różnice te są większe im nowsza jest jednostka- tak jak napisał Mach (sprzęgła, wtryski, turbiny, komp- czyli ilość czujników, głowice, kolektory dolotowe nawet - w 150km wersjach).
CHRZANEK - Czw 06 Mar, 2008

Byly też różnice wynikające z umieszczenia silnika.
Audi A4 wzdlużnie
Audi A3, Skody, Seaty, VW poprzecznie.

Chyba wlaśnie w A4 występowaly warianty mocy 163 i 190KM.
Poprzeczne byly bardziej znormalizowane, a 225KM to chyba bylo tylko w TT i Leonie Cupra...

A prosze mi powiedzieć czy sam blok różnil się w róznych wariantach ?? ?? ??

dzik - Czw 06 Mar, 2008

Roznily sie na bank panewkami, chyba tlokami rowniez.
Jesli chodzi o potencjal to jak sie nie myle te na mechanicznej przepustnicy sa lepsze, wystrojenie tych na elektronicznej to podobno klopot.

Anonymous - Czw 06 Mar, 2008

CHRZANEK napisał/a:
a 225KM to chyba bylo tylko w TT i Leonie Cupra...


225 były jeszcze w s3 z tego co kojarze

Anonymous - Czw 06 Mar, 2008

panek napisał/a:
225 były jeszcze w s3 z tego co kojarze


dokladnie w S3 byly 225KM a wczesniej 210KM (a wlasciwie 209KM)

pcs napisał/a:
tych odmian jest jeszcze sporo wiecej, np. 163km chyba, i na pewno 190km, do ktorego sie przymierzalem w A4.


Tak, zdecydowanie wersji mocowych bylo wiecej ale w silnikach wzdluznych. tak juz zupelnie rozni sie osprzet w przedewszystkim turbo i wszystkie jego przylacza.

CHRZANEK napisał/a:
A prosze mi powiedzieć czy sam blok różnil się w róznych wariantach ?? ?? ??


blok jest taki sam nawet w przypadku wolnossacego 1.8 125KM

dzik napisał/a:
Roznily sie na bank panewkami, chyba tlokami rowniez.
Jesli chodzi o potencjal to jak sie nie myle te na mechanicznej przepustnicy sa lepsze, wystrojenie tych na elektronicznej to podobno klopot.


Co do panewek to sa zdania podzielone bo podobno sa te same poczawszy od 150Km do 225KM.
Na pewno korby sa inne.
Rzeczywiscie przepustnica na linke jest latwiesza w modowaniu ale nic nie stoi na przeszkodzie zeby elektroniczna tez ogarnac ;-)

Generalnie do najwiekszych przerobek najlepszy jest AGU, przepustnica na lince, grube korby, prosta elektronika, malo czujnikow, 1 sonda lambda zamiast 2.

jako ciekawosta korby w 150KM AGU sa takie jak w najmocniejszym 225KM




Stf - Czw 06 Mar, 2008

dzik napisał/a:
Jesli chodzi o potencjal to jak sie nie myle te na mechanicznej przepustnicy sa lepsze, wystrojenie tych na elektronicznej to podobno klopot.


też tak myślałem - jednak nie dla wszystkich - a wręcz przeciwnie.

Mach napisał/a:
Generalnie do najwiekszych przerobek najlepszy jest AGU, przepustnica na lince, grube korby, prosta elektronika, malo czujnikow, 1 sonda lambda zamiast 2.
Mach napisał/a:
jako ciekawosta korby w 150KM AGU sa takie jak w najmocniejszym 225KM


no widzisz,

a ja dowiedziałem się niedawno że kiblem jeżdżę i najlepiej - cytuję: "to powinienem sobie wymienić silnik na ajq ( to wersja 180km) bo ma zmienne fazy, przepustnicę elektroniczną i szerokopasmową sondę i silnik jest znacznie sprawniejszy "

sorry za ot.

Anonymous - Czw 06 Mar, 2008

Stf napisał/a:
"to powinienem sobie wymienić silnik na ajq ( to wersja 180km) bo ma zmienne fazy, przepustnicę elektroniczną i szerokopasmową sondę i silnik jest znacznie sprawniejszy "


to moze konkurs kto to powiedzial ? AP ?

co z wersji 180KM skoro one nigdy serii nie trzymaja... w sensie najlepszy AGU mialem na mysli mozliwosc dmuchniecie w niego ze jest najbardziej "pancerny" w budowie.

zmienne fazy to IMO dodatkowy "element" ktory trzeba uwzglednic przy przemapowaniu, a po co ?
elektroniczna przepustnice tez jest zbedna, bo po co Ci kolejny czujnik elektroniczny, a wiemy jak to jest z czujnikami... wszystko fajnie poki dzialaja ;-)

szerokopasmowa sonda to jest potrzebna do wlozenie w dupe (znaczy w wydech) ale przy strojeniu... po jaki kij Ci to na codzien na ulice. (przy okazji masz 2 sonde ktora skutecznie przeszkadza w rozluznieniu wydechu, czyli kolejny element ktory przy modach i tak musisz ominac/oszukac/wylaczyc.

Anonymous - Pią 07 Mar, 2008

zgadzam się z przedmówcą z tymi 1.8T to same problemy są :]
saxorulez - Sob 08 Mar, 2008

uwaga podaje przepis na 340BHP

GT28RS, 4" rura dolotowa, ceramiczny kolektor wydechowy (lub pokryty ceramiką), bez katalizatora, FMIC, wtryski 440cc, mocniejsza pompa, regulator ciśnienia 4 bary, wkładka K&N w OEM dolocie, 3" wydech, 340 BHP przy 6200rpm i 320 lb torque przy 2000 rpm, max doładowanie 24 psi

Anonymous - Sob 08 Mar, 2008

przepisow na moc w 1.8T sa dziesiatki (tj. konkretnych setupow)
z Twojego postu smialo mozna wyrzucic kolektor pokryty ceramika - to jest do niczego nie potrzebne no chyba ze ktos chce zeby mu sie ta ceramika kruszyla do sprezarki ;-)
pod wieksze turbo najbardziej efektywny bedzie rownoodleglosciowy kolektor rurowy.
tak samo roznego rodzaju filtry K&N mozna sobie darowac i pozostawic takie elementy dla wolnossacych tunerow.
W tym przepisie zdecydowanie brakuje konwersji przeplywomierza, bo seryjny nie mierzy zbyt duzych ilosci powietrza jak rowniez siedzi w zbyt waskiej obudowie.

r26rulez - Sob 08 Mar, 2008

pytanie do fachowcow ??
jest jakas znaczna roznica pomiedzy gt 28r i gt28rs ?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group