To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - S16 brak mocy

Vlodarsky - Czw 03 Kwi, 2008
Temat postu: S16 brak mocy
Jak wielu z was wiadomo wymieniłem kolektor ssący w swoim silniku na ten z GTi6 i Xsary VTS.
Oryginalny kolektor opisywaliśmy tutaj
http://www.forum.hothatch...?t=94&start=180
ta cała kombinacja z pięcioma przepustnicami itd...

Teraz jest kolektor bardzo prosty z dużym zasobnikiem i sporo większą przepustnicą, wymieniłem także wtryski na te od GTi-6.

Moje wrażenia są takie :

1) do 4000obr jedzie jak fiat 126p, ikarus albo saxo saxorulesa.
2) między 4000 a 5000obr zaczyna się przełamywać
3) od 5000 obr zaczyna jechać i jest lepiej niż było - czud pod dupą, że jest naprawdę dobrze
4) kolektor jest głośny ale to mi nie przeszkadza
5) zniknęły marchewy, strzelanie z wydechu, pobąkiwanie na wolnych obrotach :(


A teraz pytania

1) Czy ma jakiś wpływ to, że podczas całej tej naprawy nie odłączałem akumulatora ? Czy komputerowi silnika robi to jakąś różnicę ?
2) Dlaczego na dole obrotów jest taki duży spadek mocy ? (czy to ze względu na za dużą ilość powietrza ? względem starego kolektora ? )
3) Czy brak marchew, strzelania wydechu oznacza, że na wysokich obrotach jest lepsze spalanie mieszanki ?

saxorulez - Czw 03 Kwi, 2008

Coś czuję ze bez remapa się nie obejdzie..

chyba że coś żle podłączyłeś.

kubas - Czw 03 Kwi, 2008

a resetowales komputer ?
k-mart - Czw 03 Kwi, 2008

Dlugo nie mialem gti-6, ale na seryjnym silniku (byl w super stanie) zauwazylem cos innego:

samochod przyspiesza do 4000-5000obr, potem tylko huk i wycie ale juz nie jechal.
Nie wiem jak seryjne s16 sie odpycha (jechalem tylko raz na prawym i nie pamietam), ale gti-6 nie wydawalo mi sie jakos bardzo szybkie na jak na te 16xKM.

Chyba najlatwiej jesli pojedziesz na hamownie zweryfikowac wynik.

saxorulez - Czw 03 Kwi, 2008

Moim zdaniem jeżeli nie jedzie z dołu tzn że znacząco skrócił się układ dolotowy, zawsze czym krótszy dolot tym większa kupa na dole... dopiero na górze się rozkręca.

Samo zresetowanie nic nie da - komp nie ma możliwości samoadaptacji

k-mart - Czw 03 Kwi, 2008

EDIT:

zapomnialem ze gti-6 wazy az 1240kg, wiec nie moze byc az tak szybki mimo 16xKM

dzik - Czw 03 Kwi, 2008

MAP czy MAF?

Jesli MAP to REMAP.

M - Pią 04 Kwi, 2008

vlodi najpierw trzeba zmierzyc te twoje cudo, potem myslec o zmianach.
Zadzwon do mnie dzisiaj 692871799, w sobote bede stroić troche aut wiec wpadlbys na pomiary i juz.
Jak namieszales z wtryskami i innymi rzeczami to potrzebna bedzie korekcja - na to nie ma rady.

saxorulez - Pią 04 Kwi, 2008

dzik napisał/a:
Jesli MAP to REMAP


Map

Vlodarsky - Pią 04 Kwi, 2008

k-mart napisał/a:
samochod przyspiesza do 4000-5000obr, potem tylko huk i wycie ale juz nie jechal.


no to u mnie odwrotnie

saxorulez napisał/a:
Moim zdaniem jeżeli nie jedzie z dołu tzn że znacząco skrócił się układ dolotowy, zawsze czym krótszy dolot tym większa kupa na dole... dopiero na górze się rozkręca.


próby przeprowadzałem bez filtra na gołej przepustnicy, ale to nie ma znaczenia aż takiego. Na poprzednim kolektorze czy był filtr czy go nie było to jechał tak samo.

Teraz jest cholerny spadek mocy na dole obrotów... lepiej jechało moje saxo 1,1. Za to góra się trochę poprawiła.

saxorulez napisał/a:
chyba że coś żle podłączyłeś.


powiedz, że w to nie wierzysz :]

dzik napisał/a:
Jesli MAP to REMAP.


tak myślałem Dziku bo wcześniej były te przepustnice i zdaje sobie sprawę, że wcześniej niskie obroty się zupełnie inaczej odbywały.



a co z odpowiedziami na moje pytania :) ?

dzik - Pią 04 Kwi, 2008
Temat postu: Re: S16 brak mocy
Vlodarsky napisał/a:

1) Czy ma jakiś wpływ to, że podczas całej tej naprawy nie odłączałem akumulatora ? Czy komputerowi silnika robi to jakąś różnicę ?
2) Dlaczego na dole obrotów jest taki duży spadek mocy ? (czy to ze względu na za dużą ilość powietrza ? względem starego kolektora ? )
3) Czy brak marchew, strzelania wydechu oznacza, że na wysokich obrotach jest lepsze spalanie mieszanki ?


Ad1. Nie. Mozna odlaczyc pozniej.
Ad2. A skad wiesz ze jest wiecej powietrza? Czy silnik od ktorego brales kolektor nie ma innych walkow?
Ad3. Marchewy oznaczaja bogato, przy idealnej mieszance nie ma marchew.
- Mam przeciez AFR i mozna sprawdzic zamiast wrozyc z fusow
- Sprawdz czy TPS jest ok
- Moze troche lewego powietrza?

Vlodarsky - Pią 04 Kwi, 2008

dzik napisał/a:
Ad1. Nie. Mozna odlaczyc pozniej.


Nie zrobiłem tego jeszcze wogóle :) zaraz zrobie :)

dzik napisał/a:
Ad2. A skad wiesz ze jest wiecej powietrza? Czy silnik od ktorego brales kolektor nie ma innych walkow?


Ma inne wałki ale nie wiem czym się różnią. A o ilość pytam ze względu na to, że wcześniej był kolektor który regulował powietrzem zależnie od obciążenia auta i jego obrotów. I dół był a była dużo mniejsza przepustnica ta główna.

dzik napisał/a:
Ad3. Marchewy oznaczaja bogato, przy idealnej mieszance nie ma marchew.

To mnie akurat cieszy jeśli dzięki temu będe szybszy
dzik napisał/a:
- Mam przeciez AFR i mozna sprawdzic zamiast wrozyc z fusow

Wiem - ale zanim praktyka to chciałem trochę teorii :rotfl:
dzik napisał/a:
- Sprawdz czy TPS jest ok

sprawdzę ale wydaje mi się, że ok..
dzik napisał/a:
- Moze troche lewego powietrza?

to napewno bo nie podłączyłem jeszcze zbiornika oparów paliwa i odmy. Ale generalnie za przepustnicą już nic nie dochodzi...

ade - Sob 05 Kwi, 2008

wydaje mi sie, ze na dole dostaje za duzo paliwa wzgledem powietrza i dlategow ogole nie chce jechac... u gory moglo sie poprawic i jest ok...

wydaje mi sie, ze nie potrzebnie odrazu zmieniales wtryski... jesli masz mozliwosc zmierzyc afr to rozwieje to wszytkie twoje watpliwosci...

wez sobie moze odrazu stare wtryski i sprawdzcie tez afr na nich (znasz wydajnosc starych i nowych? to samo cisnienie na listwie?)

no i jeszcze jest opcja, ze cos ci nie wyszlo przy przekladce:D uwaliles jakis kabelek, cos nie dokreciles itp :rotfl:

Vlodarsky - Sob 05 Kwi, 2008

ade napisał/a:
no i jeszcze jest opcja, ze cos ci nie wyszlo przy przekladce:D uwaliles jakis kabelek, cos nie dokreciles itp :rotfl:

chyba mnie nie znasz :faja:

ade napisał/a:

wydaje mi sie, ze nie potrzebnie odrazu zmieniales wtryski... jesli masz mozliwosc zmierzyc afr to rozwieje to wszytkie twoje watpliwosci...

wez sobie moze odrazu stare wtryski i sprawdzcie tez afr na nich (znasz wydajnosc starych i nowych? to samo cisnienie na listwie?)


ciśnienie na listwie to samo, a wtryski zobaczę, ale mi się wydaje, że na dole jest bardzo ubogo. Ale jak będzie okazja sprawdzenia AFRu to się wszystko wyjaśni. Może dzisiaj ?

CHRZANEK - Sob 05 Kwi, 2008

Ja miałem tą przyjemność być u Marka i nawet byłem kawałeczek przewieziony...
Nie znam się na kwestiach technicznych, ale w stosunku do poprzedniego "setupu" fura jedzie lepiej dopiero od ok 5000rpm do końca - czyli tzw zakres obrotów użytecznych jest... wąski

Próby elastyczności (od 2000rpm na 2ce) niestety wypadły blado.
Żeby wykorzystać to co jest Vlodi musiałby kręcić non stop pow 5000rpm - a przecież to nie honda :)

Natomiast "sound" -zabija wszystko i wszystkich :D :D :D



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group