Techniczne - Oil catch tank, odma itd.
Greg - Pon 26 Maj, 2008 Temat postu: Oil catch tank, odma itd. Przymierzam się do wymiany układu dolotowego na jakiś fajny. W opisie produktu (filtra na odmę) na stronie pewnego sklepu przeczytałem: "Filtr powietrza na odmę zastępuje połączenie odmy z dolotem. Jest często niezbędny przy instalacji filtra stożkowego i związanej z tym przebudowie układu dolotowego. Odłączenie odmy od dolotu zmniejsza temperaturę zasysanego powietrza - chłodniejsze powietrze to lepsze zasilanie silnika w tlen i większa wydajność jednostki napędowej."
No właśnie - z czym to sie je? Jestem zupełnie zielony w tym temacie i będę wdzięczny za podzielenie się jakąś wiedzą/oświecenie mnie jak to się ma we francuskich autach.
Oil catch tank - po co? Warto? Jesli tak, to kiedy, przy jakich modach, jaki?
Co z odmą?
Z góry dzięki.
saxorulez - Pon 26 Maj, 2008
Greg napisał/a: | Oil catch tank - po co? Warto? Jesli tak, to kiedy, przy jakich modach, jaki?
Co z odmą? |
Uważam że przy lajtowych modach nie ma to moim zdaniem znaczenia co z nią zrobisz.. jeśli założysz oil catch tank to co pewien czas trzeba go opróżnić (ponieważ odma odprowadza nadmiar gazu i oleju silnika), założenie filterka powoduje że olej przez niego sie przesącza i brudzi okolicę.. nie jakoś strasznie.
Szczerze jestem przekonany że nie poczujesz różnicy czy ta odma będzie podpięta pod dolot czy też nie. OCT kosztuje trochę kasy jak jest zrobiony dobrze - czy kupisz gotowy czy wspawa Ci ktoś custom.
Pokaż jakie chcesz doloty a coś Ci doradzimy
Anonymous - Śro 28 Maj, 2008
saxorulez napisał/a: |
założenie filterka powoduje że olej przez niego sie przesącza i brudzi okolicę.. nie jakoś strasznie.
|
To prawda o ile ktos zalozy filterek bezposrednio na odme a nie na zbiornik lapiacy olej. Co jest zupelnie niewlasciwe.
Uwazam ze jest to rozwiazanie przydatne szczegolnie w przypadkach gdy silnik ma tendncje do "wyrzucania wiekszych ilosci oleju" i dzieki temu nie zabrudzi dolotu.
Jesli chcesz sprawdzic co sie dzieje proponuje odme wlozyc do jakiejs plastikowej butelki z przedziurkowanym korkiem, tak zeby gazy mogly z niej uciekac a ewentualne nieczystosci plynne sie w niej gromadzily. Miejsce gdzie odma wchodzi do dolotu po prostu zaslep. Roznicy na pewno nie odczujesz moze bedziesz mial jedynie mniej zasyfiony dolot jesli sama odma wczesniej Ci go brudzila.
Greg - Sob 31 Maj, 2008
Jesli chodzi o dolot, to myślałem o:
- Pipercross Viper. Kosztuje ok. 1400zł chyba "dedykowany" (czyli mniej-więcej uniwersalny + blacha mocująca + rura od zderzaka). Doradzili mi, żeby kupić (chyba?) identycznego uniwersalnego Viper'a (bez mocowania i rurki) za ~750zł i dokupić rurkę (150zł) lub z Castoramy za 20zł . Nie wiem, co z kolankiem. Jakies Samco? Droga sprawa...
- Forced Induction Kit, który mi polecił saxorulez. Nie wiem kto, za ile i co potem z tego jest.
- BMC CDA 70-130 filtr typu carbonbox do 1600ccm, 790zł u Jędrasika
- wkładka K&N za 140zł
- coś innego?
Nie wiem - doradźcie. Trzeba kupić pewnie jeszcze kolanko silikonowe, Samco kosztuje 72Ł...
nox - Śro 04 Cze, 2008
uni dolot racelanda coś jak CDA z dolotem stożkiem 290zł puszka wykonana z Karbonu.
nox - Śro 04 Cze, 2008
green twister
Greg - Czw 05 Cze, 2008
Gdzie to do kupienia i za ile? Sprawdzone?
Greg - Sob 07 Cze, 2008
Jeszcze w grę wchodzi wkładka ITG za 217zł z re5pect.pl Ciekaw jestem, jak się spisuje w porównaniu do K&N.
nox - Sob 07 Cze, 2008
wkładka to raczej dla polepszenia humoru
GOKART - Sob 07 Cze, 2008
nox napisał/a: | wkładka to raczej dla polepszenia humoru |
i tu się mylisz kolego Dobra wkładka nie jest zła. Jeżeli oryginalny dolot maasz nie głupio poyślany to efekty bedą zauważalne. No może nie w silniku 1.6 N/A ale w doładowanym i owszem .
Loko - Nie 08 Cze, 2008
GOKART napisał/a: | nox napisał/a: | wkładka to raczej dla polepszenia humoru |
i tu się mylisz kolego Dobra wkładka nie jest zła. Jeżeli oryginalny dolot maasz nie głupio poyślany to efekty bedą zauważalne. No może nie w silniku 1.6 N/A ale w doładowanym i owszem . |
Ale o ile się nie mylę to w to rozmawiamy o 1.6 n/a a dokładniej o c2 jest tutaj mowa i w tym przypadku stanowczo lepszy będzie dolot ze stożkiem obudowanym puchą.
Jak masz kasę to idź w coś takiego jak na drugim zdjęciu, gdzie jest widok spod maski c2, takie doloty daje citroen w kicie do c2r2, i przez citroen sport można go kupić, albo green robi takie same, a jak nie masz to kup jakaś tanią podróbkę, puszka będzie wtedy plastikowa, ale i tak dobrze to działa w tym silniku.
Greg - Nie 08 Cze, 2008
Muszę poszperać w Green'ach Citroen Sport policzy jak za zboże...
W Blue City jest jakis majdan z gratami do aut, koles powiedział, że karbonowa Simota 500zł...
Michał - Pon 09 Cze, 2008
hehehe
w blue city pracował jeden z naszego klubu
Znany na całą wieś stragan tuningowy
Greg - Pon 09 Cze, 2008
Michał napisał/a: | hehehe
w blue city pracował jeden z naszego klubu
Znany na całą wieś stragan tuningowy |
Dobrze wiedzieć.
Wynalazłem jeszcze Simotę:
Podobno pasuje do C2, przynajmniej tak podają na www (ale do VTR, raczej bez róznicy).
I taki, też do VTR:
Czemu te "forced induction kits" są takie dobre? Co je wyróżnia?
Greg - Pon 28 Lip, 2008
Daje radę... Mysle, że dałoby sie coś takiego wystrugac i wyrzeźbić z zywicy np. (mój ziom jest modelarzem zawodowym). Wygląda nieźle, szczególnie że ma niezły chwyt z grilla.
Z C2R2 MAX
http://www.citroen.com/NR...MISSIONDAIR.pdf
|
|
|