To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - Temperatura płynu chłodzącego- czujnik??

Anonymous - Śro 04 Cze, 2008
Temat postu: Temperatura płynu chłodzącego- czujnik??
Witam czytałem na forum o tym ze w waszych bryczkach tez sie wysoko utrzymuje temp. płynu chłodzącego ale u mnie wygląda mi to już na problem. Problem wygląda tak przy normalnej jeździe temp w skali 1-10 utrzymuje sie na ok 8-9. Gdy troszkę :] go przycisnę lub poruszam sie z włączona klimą temp. utrzymuje się ma 9-9,5 ale wskazówka temp. nigdy nie wejdzie na czerwone pole i nie zapala sie lampka ALE spod korka strzela płynem jak z wielkiej siklawicy w Tartach. Problem polega na tym że co 2 dni muszę dolewać płynu. Mi się wydaje że problem tkwi w wiatrakach. Mam 2 bo auto posiada klimę ale jak już sie włączy przy temp. 8-9 to pokręci poł minuty i koniec a drugi - nie widziałem żeby sie kiedyś pokwapił o obroty... Pytanie jest takie czy w saxo vts jest jakiś czujnik odpowiedzalny za włączanie wentylatorów i czy da się tak zrobić żeby włączał sie wcześniej np. przy temp. w skali 1-10 na 5????? :/
CHRZANEK - Śro 04 Cze, 2008

Karpiukrk napisał/a:
zy da się tak zrobić żeby włączał sie wcześniej


Tego nie wiem, ale da się zrobić żeby ten drugi wiatrak byl włączany ręcznie.
Ja tak mam i bardzo sobie chwalę to rozwiązanie...

Bart - Śro 04 Cze, 2008

nie wiem jak wygląda sprawa w saxo z czujnikami, ale możesz zrobić taki patent, że będziesz wiatraki włączał sam, przełącznikiem, w dowolnie wybranym momencie. Potrzebny jest kawałek drutu i przełącznik :faja:


edit: Chrzanek, ubiegłeś mnie ^_^

Anonymous - Śro 04 Cze, 2008

Myślałem żeby złączyć 2 wiatraki żeby razem pracowały ale o ręcznym włączaniu nie myślałem ale czy jak ja sobie zapomnę włączyć w sensie ktoś pojedzie moim autem i nie będzie o tym wiedział same sie też będą włączały??? I jak sie za to zabrać??
106 - Śro 04 Cze, 2008

to chyba juz zalezy od termostatu... rozne marki maja rozne ustawienia.
w starych astrach jest tez tak ze wentylator wlacza sie przy wysokiej
temp prawie na czerwonym polu.

albo zmien termostat na jakis inny i kombinuj z jego podlaczeniem albo
dodatkowy przelacznik recznie uruchamiajacy wentylator.

CHRZANEK - Śro 04 Cze, 2008

Karpiukrk napisał/a:
ale czy jak ja sobie zapomnę włączyć w sensie ktoś pojedzie moim autem i nie będzie o tym wiedział same sie też będą włączały???


Tak jeden będzie pracował normalnie jak dotychczas.
Drugi wiatrak bedziesz mógł włączać ręcznie jakimś "pstryczkiem elektryczkiem".

Seryjny wiatrak bedzie bronił wodę przed wrzeniem. Ten drugi będzie pozwalał utrzymać temperaturę na niższym poziomie.

Jeżeli podłączysz oba żeby się włączały razem to po prostu bedą szybciej chłodziły ale i tak dopiero przy tej samej temperaturze się będą włączać...
bart napisał/a:
edit: Chrzanek, ubiegłeś mnie ^_^

Ale ty pierwszy wspomniałeś o drucie :)

Anonymous - Śro 04 Cze, 2008

Dzięki wielkie panowie!!!! To mi dużo pomogło - tak zrobię wiatraczek na pstryczek i zobaczymy jak będzie jak dalej gejzer będzie walił spod korka zastanowię sie nad tym termostatem JESZCZE RAZ DZIEKI :jupi:
CHRZANEK - Śro 04 Cze, 2008

No i ma to taką zaletę że np przy upalaniu lub jak stpisz w korku a jest +30 to po prostu włączasz jeden wiatrak na stałe i silniczek ma lżej...
michool_vt - Śro 04 Cze, 2008

aaa moze korek jest nie taki jak powinien :) znaczy na chlodnicy musi bys specjalny, upuszczajacy nadmiar cisnienia - czy czegos tam

(u mnie kiedys jeden tepy chuj załozyl na chlodnice korek od wspomagania...)

Anonymous - Śro 04 Cze, 2008

Właśnie i te koreczki święta prawda. Przy +30 to mu napewno pomoże a nie zaszkodzi. Co do korka to nie specjalny i oryginalny taki jak powinien tego jestem pewien. :]
Loko - Śro 04 Cze, 2008

Dobra dobra, ale chwile, jak wywala wode spod korka to znaczy ze coś sie spierdoliło i najpierw trzeba to naprawić, a dopiero potem kombinować, jak ulepszyć działąnie wentylatorów.

Jeśli wentylatory nie działają tak jak trzeba to:
Od wentylatorów jest czujnik w chłodnicy po prawej stronie, który odpowiada za ich włączanie i termoregulator, który jest nad chłodnicą i powinien regulować prędkość wentylatorów i prawdopodobnie jedna z tych rzeczy nie działa, termoregulator jest łatwo zamienić i sprawdzić na działającym czy jest ok, wiec od tego bym zaczał.

A temp jest 8-9 kresek jak cały czas jedziesz normalnie? bez korków? i stania?
Bo jeśli tak to coś jest nie tak, przy takiej jezdzie powinna być ok. połowa i tu pojawia sie troche więcej opcji w kwesti co jest nie tak.

Anonymous - Śro 04 Cze, 2008

Loko no mowie ci ze rośnie do 8-9 i sie utrzymuje. Właśnie pytałem czy jest czujnik. A termoregulator mówisz ze jest pomiędzy wiatrakami na dole??? Tam jest taka niby pucha??
polll - Śro 04 Cze, 2008

moze zapowietrzony jest caly uklad ?
Vlodarsky - Czw 05 Cze, 2008

Loko pierwszy coś sensownie napisał :)
Najpierw to odpowietrzyć to towarzystwo...
później można na kompie zrobić test urządzeń wykonawczych pt "wiatraki" czy wogóle działają ( w saxo na 99% jest taka opcja ) jak nie to na krótko później włożyć sondę temperatury do chłodnicy i określić czy wskaśnik temperatury nie oszukuje, zobaczyć przy jakiej temp termostat otworzy się za pierwszym razem... tam jest coś uszkodzone na bank... pstryczki to sobie zrób bo to dobra rzecz ale do jednego wiatraka a nie do dwóch bo jak za szybko się będzie chłodziło to będziesz musiał częściej tego pstryczka używać i dopiero to zrób jak już będzie wszystko ok. A tak jeszcze mi wpadło do głowy, że jak wszystko jest ok to na sam koniec zostaje korek chłodnicy który może trzymać za niskie ciśnienie.

Anonymous - Czw 05 Cze, 2008

jak plyn dolewasz czescej niz benzyne , to moze cos kopci ? , czy ten plyn przez korek az tak ucieka ?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group