Techniczne - uszczelka pod glowica vs. kompresja
k-mart - Wto 28 Mar, 2006 Temat postu: uszczelka pod glowica vs. kompresja Pytanie skierowane do wszystkich specy technicznych:
Jaki wplyw ma grubosc uszczelki pod glowica na kompresje silnika? Im wiecej mm tym lepiej czy odwrotnie?
M - Wto 28 Mar, 2006 Temat postu: Re: uszczelka pod glowica vs. kompresja
k-mart napisał/a: | Pytanie skierowane do wszystkich specy technicznych:
Jaki wplyw ma grubosc uszczelki pod glowica na kompresje silnika? Im wiecej mm tym lepiej czy odwrotnie? |
Czym ciensza uszczelka tym glowica lezy nizej - objętość komory spalania jest mniejsza (roznica w objetosci w GMP) - tym samym tłok w suwie sprężania musi objętość komory spalania zmieścić w mniejszczej objętości i wtedy mamy wyższe ciśnienie sprężaniam, nazywame także wyższą kompresją.
Mowiac tak łopatologicznie. Jak masz ciensza uszczelke to tłok musi upchnąc powietrze i ma na to mniej miejsca wiec jak upchnie jest wieksze cisnienie bo kazdy sie cisnie.
Dla ciekawosci podam ze czasteczka przy cisnienu atmosferycznym porusza sie z predkoscia 400m/sek
dzik - Wto 28 Mar, 2006
Im grubsza tym mniejszy stopien sprezania.
Tak bardzo w skrocie, w NA chcemy duzy, w turbo chcemy maly.
k-mart - Wto 28 Mar, 2006
thx za info !! wiec kupuje 1,0mm (jest no najchudsza wystepujaca) do mojego clio 1.8. I tak musze zmienic, wiec po co wkladac seryjna
Anonymous - Śro 29 Mar, 2006
Dokładnie tak jak Dzik pisze. Ja w poprzednim G60 miałem padnięty kompresor. Koleś co mi sprzedał auto - aby trochę zakamuflować słabość sprężarki dał cieńszą uszczelkę pod głowicę (od zwykłego 1.8, a nie 1.8 Kompresor). Po wymianie kompresora na sprawny i podniesieniu ciśnienia doładowania za pomocą mniejszego koła pasowego kompresora ciśnienie wzrosło na tyle, że pogięło korbowody i był to jeden z powodów kapitalki silnika :diabel:
k-mart - Pon 10 Kwi, 2006
A czy grubosc uszczelki po zplanowaniu glowicy ma jakies znaczenie czy mozna zalozyc dowolna??
saxorulez - Pon 10 Kwi, 2006
nie ma znaczenia.. tylko czym wyższa uszczelka tym niższa kompresja
a tego w na nie chcemy..
oczywiście za duża być nei moze bo moc zacznie spadać p[onieważ nie wystarzcy jej do sprężenia mieszanki.. ale zanim do tego dojdzie to awory pocałują sie z tłokami ..
Vlodarsky - Śro 12 Kwi, 2006
normalnie w ofercie jest uszczelka nominalna czyli taka jak w nowym samochodzie... następnie jest uszczelka grubsza ( ta co jej nie chcemy ). My zazwyczaj po planowaniu zakładamy nową nominalną uszczelke. Bo planowanie głowicy np po tym jak strzli usszczelka jest tak małe, że nie robi różnicy większej.
|
|
|