Anonymous - Pon 04 Sie, 2008 Temat postu: Gaznik zamiast wtryskuPo pierwsze to witam wszystkich serdecznie.
Mam pytanie czy ktos juz wstawial zamiast wtrysku gazniki??
Mam taki plan zeby dac 2 dwu gardzielowe, trzeba sprobowac a co dzik - Pon 04 Sie, 2008 po co?Anonymous - Pon 04 Sie, 2008 Po co, zeby uzyskac wiecej mocy i ten ryk spod maski daje to rade, szczegolnie niewielkim kosztem moge to zrobic ze znajomym mechanikiem.
A co nie warto??nox - Pon 04 Sie, 2008 więcej mocy i ten lans , "hey beybe chcesz ujrzeć moje 4 przepustnice "Anonymous - Pon 04 Sie, 2008 nox, wiesz ze nie chodzi o lans, interesuje mnie wieksza moc
Podobno da sie z tego duzo wyciagnac.nox - Pon 04 Sie, 2008 ja mam juz kompletny taki zestaw do fiesty ale niestety ... nie moge znaleźć kogoś kto by to dobrze ogarną i wystroił . i tak leżą sobie i sie kurzą ...Anonymous - Pon 04 Sie, 2008 nox, z ciekawosci jakie masz gazniki??CHRZANEK - Pon 04 Sie, 2008 Czy warto się cofać ??
Jak chcesz mieć ryk syk i 4 przepustnice to sobie zapodaj trąbki.
Nawet w swiecie motocykli które były ostatnim bastionem gaźnika juz do głosu doszły wtryski...
Nie sztuka założyc gaźniki - sztuka jest to wyregulować i zsynchronizować...Anonymous - Pon 04 Sie, 2008 CHRZANEK, zdaje sobie sprawe,dlatego pytam i z uwaga czytam opinie.106 - Pon 04 Sie, 2008 jak to ma byc ten setup z AX sport to on w 106 sie raczej nie miesci bez
wyciania tej listywy na podszybiu. mod fajny.. paliwo bedzie sie lalo
wiadrami hehGeKo - Pon 04 Sie, 2008 No najmoncniejszy z AXów był właśnie sport 95KM z pojemności 1298cm (jeśli dobrze pamiętam) GT (90KM) jeden gaźnik pionowy dwugardzielowy oraz GTi (75KM) wtrysk. Z tego co pamiętam te gaźniki które były w AXe SPORT potrafil wystroić Bogdan Wozowicz z Rzeszowa.dzik - Pon 04 Sie, 2008 Przyklad ze jakis gaznik mial wiecej od spi do mnie nie przemawiaja.
Gaznik mocy nie daje, czasami poprostu jest pozornie tanszy do zalozenia.
Co takiego ma gaznik czego wtrysk nie ma ze mocy dodaje? Raczej mozna sie czepiac czym moc zabiera.mi - Pon 04 Sie, 2008 na 2 2-gardzielowych gaźnikach będą 4 przepustnice, seria ma jedną. Można oczywiście założyć trąbki na wtrysku, ale tam już wejdzie stand alone i duuużo większe koszty, mylę się?GeKo - Pon 04 Sie, 2008 Zgodze się że wtryski są teraz dużo doskonalsze niż kiedyś. Jednak sportowe silniki z tamtego okresu mimo dostępnych już wtrysków, były właśnie składane na poziomych gaźnikach. ( 205 Rallye 1.3, Fiat Ritmo TC 130) i pewnie wiele innych. Dlaczego...? Bo pewnie dawały większe możliwości wtedy niż wtryski.CHRZANEK - Pon 04 Sie, 2008
GeKo napisał/a:
Dlaczego...? Bo pewnie dawały większe możliwości wtedy niż wtryski.
Geko - rzekłbym że idealnie odpoiwedziałeś na to pytanie.
Pierwsze wtryski sterowane mechanicznie (K-jetronik) no cóż na swoje czasy były Mega nowoczesne...
Obecnie rozwój elektroniki nie pozostawia złudzeń.
Jedynym argumentem który przemawia za gaźnikami i to się raczej nie zmieni nigdy to: cena.
Poza tym niestety nawet ten argument:
GeKo napisał/a:
Jednak sportowe silniki z tamtego okresu mimo dostępnych już wtrysków, były właśnie składane na poziomych gaźnikach.
obecnie nie ma zastosowania.
Jestem pewien że wtrysk na 4 przepustnicach da wyraźnie więcej mocy niż 2podwójne lub 4 pojedyncze gaźniki...
W chwili obecnej gaźniki chyba już nie sa rozwijane - tak jak wspomniałem nawet w świecie motocykli.