To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

MotorSport - Udany weekend PSA

Marek23 - Pon 18 Sie, 2008
Temat postu: Udany weekend PSA
Citroen zmiażdżył konkurencję w rajdzie niemiec, a Peugeot zrobił to samo na Nurburgringu w przedostatniej Le Mans Series. Warto wspomnieć, że Pugi 908 hdi naklepały Audi R10 tdi na widok których jeszcze niedawno niemiecki motorsport się onanizował.

Francuzom faktycznie nie wszystkie auta wychodzą(szczególnie w wyższych klasach), ale w motorsporcie odnajdują się jak nikt inny, nice.

k-mart - Pon 18 Sie, 2008

W motorsporcie tylko i wylacznie francuzy sie licza!
anjas - Pon 18 Sie, 2008

k-mart napisał/a:
W motorsporcie tylko i wylacznie francuzy sie licza!


i audi s3!

k-mart - Pon 18 Sie, 2008

Anjas, przypomnij mi pliz bym Ci dal "pomogl"!
pit - Pon 18 Sie, 2008
Temat postu: Re: Udany weekend PSA
Marek23 napisał/a:
Warto wspomnieć, że Pugi 908 hdi naklepały Audi R10 tdi na widok których jeszcze niedawno niemiecki motorsport się onanizował.


:devil:
do przewidzenia było...

M - Pon 18 Sie, 2008

Pomijajac bzdury w srodku...
bardzo ciekawe info Marku, dobrze ze ktos w koncu pojechał zapyziale audi

saxorulez - Pon 18 Sie, 2008

dla mnie te diesle w LeMans to porażka.. tak samo jak na innych torach.

ktoś sobie pomyśli ze diesel jest szybszy od benzyny a nie jest to prawda.

Przepisy są "niby" skonstruowane tak ze ma być równowaga - ale jaka to równowaga jak w WTCC diesel ma Turbo a benzyna jest NA

dajcie mi chwile to przytoczę fajny artykuł...

TomsoN - Pon 18 Sie, 2008

Wolnossące diesle yeah! to ma takiego kopa! :D
Przyśpieszenie tankowca

saxorulez - Pon 18 Sie, 2008

postaw Turbo D obok Turbo B - i zobaczymy co ma kopa
TomsoN - Pon 18 Sie, 2008

a jedzie momentem? czy kuńmi?
;D

M - Pon 18 Sie, 2008

Łuki to jest tak ze diesle przejezdzaja wiecej i maja mniej tankowan?
qbus - Pon 18 Sie, 2008

Sztuczne wyrownanie szans... kazdy wie ze diesel sie do sportu nie nadaje i z benzyna konkurowac by nie mogl, chodzi tylko i wylacznie o marketing.
saxorulez - Pon 18 Sie, 2008

Ok, wszyscy do lachy.

Dlaczego Diesle klepą benzynę na Le Mans.

Moc jest funkcją BMEP (break mean effective pressure), pojemności i obrotów. Moc osiągana przy określonych obrotach ejst też zależna od przepływu mieszanki w przeciągu cyklu, efektywności termicznej oraz kaloryczności paliwa oraz odwrotności afr

(przerosło mnie to co napisałem - ale bardziej zainteresowanych odsyłam do magazynu RACE ENGINE TECHNOLOGY, wydanie 27 - DEC/JAN 08)

Wartość kaloryczna ropy jest o 5% większa niż benzyny. AFR Peugeota w Le Mans to coś około 19, a w przypadku aut benzynowych ok 12.

Zakładając że zwężki w dieslach wynoszą 39,9mm a silników benzynowych wynoszą 32,4mm można obliczyć stosunek mocy diesla do mocy benzyny. Powierzchnia dolotu w Tdieslach wynosi: 2500mm2 a w Benzynie 1700mm2

Podkładając to pod ten wzór



Otrzymujemy stosunek 1: 1,13 na korzyść diesla. Czyli silnika diesla są efektywniejsze o 13% Aby tą różnicę wyrównać należało by zmniejszyć średnicę zwężki w dieslach z 39,9mm do 37,5mm.

skąd ta różnica - prawdopodobnie FIA źle obliczyła średnicę zwężki nie biorąc pod uwagę różnic w kaloryczności paliwa oraz efektywności termalnej.

Sam nie do końca to ogarniam ale warto wiedzieć jak skomplikowane są procesy zanim powstaną zasady dopuszczające diesle do sportu i jak ciężko zrobić to poprawnie. Moja wiedza nie sięga na tyle daleko aby móc stwierdzić czy to co napisał prof. Gordon Blair w tym magazynie jest prawdą.. ale nie mam podstaw by mu nie wierzyć.

pit - Pon 18 Sie, 2008

wow
szacun
:poklon:

M - Pon 18 Sie, 2008

No to ja wlasnie o to pytalem, energetycznosc ropy jest wieksza.
:D Po co bylo tyle pisac



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group