Marek23 - Pon 18 Sie, 2008 Temat postu: Udany weekend PSACitroen zmiażdżył konkurencję w rajdzie niemiec, a Peugeot zrobił to samo na Nurburgringu w przedostatniej Le Mans Series. Warto wspomnieć, że Pugi 908 hdi naklepały Audi R10 tdi na widok których jeszcze niedawno niemiecki motorsport się onanizował.
Francuzom faktycznie nie wszystkie auta wychodzą(szczególnie w wyższych klasach), ale w motorsporcie odnajdują się jak nikt inny, nice.k-mart - Pon 18 Sie, 2008 W motorsporcie tylko i wylacznie francuzy sie licza!anjas - Pon 18 Sie, 2008
k-mart napisał/a:
W motorsporcie tylko i wylacznie francuzy sie licza!
i audi s3!k-mart - Pon 18 Sie, 2008 Anjas, przypomnij mi pliz bym Ci dal "pomogl"!pit - Pon 18 Sie, 2008 Temat postu: Re: Udany weekend PSA
Marek23 napisał/a:
Warto wspomnieć, że Pugi 908 hdi naklepały Audi R10 tdi na widok których jeszcze niedawno niemiecki motorsport się onanizował.
do przewidzenia było...M - Pon 18 Sie, 2008 Pomijajac bzdury w srodku...
bardzo ciekawe info Marku, dobrze ze ktos w koncu pojechał zapyziale audisaxorulez - Pon 18 Sie, 2008 dla mnie te diesle w LeMans to porażka.. tak samo jak na innych torach.
ktoś sobie pomyśli ze diesel jest szybszy od benzyny a nie jest to prawda.
Przepisy są "niby" skonstruowane tak ze ma być równowaga - ale jaka to równowaga jak w WTCC diesel ma Turbo a benzyna jest NA
dajcie mi chwile to przytoczę fajny artykuł...TomsoN - Pon 18 Sie, 2008 Wolnossące diesle yeah! to ma takiego kopa!
Przyśpieszenie tankowcasaxorulez - Pon 18 Sie, 2008 postaw Turbo D obok Turbo B - i zobaczymy co ma kopaTomsoN - Pon 18 Sie, 2008 a jedzie momentem? czy kuńmi?
M - Pon 18 Sie, 2008 Łuki to jest tak ze diesle przejezdzaja wiecej i maja mniej tankowan?qbus - Pon 18 Sie, 2008 Sztuczne wyrownanie szans... kazdy wie ze diesel sie do sportu nie nadaje i z benzyna konkurowac by nie mogl, chodzi tylko i wylacznie o marketing.saxorulez - Pon 18 Sie, 2008 Ok, wszyscy do lachy.
Dlaczego Diesle klepą benzynę na Le Mans.
Moc jest funkcją BMEP (break mean effective pressure), pojemności i obrotów. Moc osiągana przy określonych obrotach ejst też zależna od przepływu mieszanki w przeciągu cyklu, efektywności termicznej oraz kaloryczności paliwa oraz odwrotności afr
(przerosło mnie to co napisałem - ale bardziej zainteresowanych odsyłam do magazynu RACE ENGINE TECHNOLOGY, wydanie 27 - DEC/JAN 08)
Wartość kaloryczna ropy jest o 5% większa niż benzyny. AFR Peugeota w Le Mans to coś około 19, a w przypadku aut benzynowych ok 12.
Zakładając że zwężki w dieslach wynoszą 39,9mm a silników benzynowych wynoszą 32,4mm można obliczyć stosunek mocy diesla do mocy benzyny. Powierzchnia dolotu w Tdieslach wynosi: 2500mm2 a w Benzynie 1700mm2
Podkładając to pod ten wzór
Otrzymujemy stosunek 1: 1,13 na korzyść diesla. Czyli silnika diesla są efektywniejsze o 13% Aby tą różnicę wyrównać należało by zmniejszyć średnicę zwężki w dieslach z 39,9mm do 37,5mm.
skąd ta różnica - prawdopodobnie FIA źle obliczyła średnicę zwężki nie biorąc pod uwagę różnic w kaloryczności paliwa oraz efektywności termalnej.
Sam nie do końca to ogarniam ale warto wiedzieć jak skomplikowane są procesy zanim powstaną zasady dopuszczające diesle do sportu i jak ciężko zrobić to poprawnie. Moja wiedza nie sięga na tyle daleko aby móc stwierdzić czy to co napisał prof. Gordon Blair w tym magazynie jest prawdą.. ale nie mam podstaw by mu nie wierzyć.pit - Pon 18 Sie, 2008 wow
szacun
M - Pon 18 Sie, 2008 No to ja wlasnie o to pytalem, energetycznosc ropy jest wieksza.
Po co bylo tyle pisac