Tomcat - Wto 16 Wrz, 2008 Temat postu: Witam i o Saxo pytam...Jak już wspomniałem przy powitaniu, od tygodnia jestem (już) szczęśliwym posiadaczem VTS'a 16v. Auto musze opłacić i zarejestrować, więc w międzyczasie stoi u mechanika i czeka na podstawowy serwis po zakupie. Fura ma przebieg 131 tys. i zastanawiam się jaki olej zalać... Saxofoniarze mają jakiś godny polecenia przy tym przebiegu ? Druga rzecz to tarcze i klocki. Kwalifikują się do szybkiej wymiany, więc pomyślałem że możnaby od razu założyć coś lepszego. Większy rozmiar tarczy narazie odpuszczam, więc czy jest sens zakładać jakieś nacinane w standartowe + sportowe klocki, czy założyć narazie oryginał i w przyszłości założyć większe ? Co ewentualnie polecacie ? Trzecia rzecz to dolot. W momencie zakupu auto miało przecudowny, rozpadający się stożek założony prosto na przepustnice... Nie żartuje Udało mi się kupić oryginalną puche z filtrem, która od razu zastąpiła wspomniany stożek. Problem polega na tym że nie mam tej części dolotu która idzie od puszki do wlotu powietrza. I teraz, czy szukać tego czy pociągnąć gdziesik rure pod zderzak i olać autorskie pomysły Citorena ? Robił już ktoś coś takiego ?
Z góry dziękuje za podpowiedzi.Niemy - Wto 16 Wrz, 2008
Tomcat napisał/a:
zastanawiam się jaki olej zalać...
5w-30 full syntex
Tomcat napisał/a:
Większy rozmiar tarczy narazie odpuszczam, więc czy jest sens zakładać jakieś nacinane w standartowe + sportowe klocki, czy założyć narazie oryginał i w przyszłości założyć większe ?
ja polecam BremboMax, sa teraz w smiesznej cenie, szukaj na alledrogo
co do dolotu to prawie wszyscy tu maja dolot Raceland'a, skontaktuj sie z uzytkownikiem Saxorulez, to Ci taki zalatwiCHRZANEK - Śro 17 Wrz, 2008
Tomcat napisał/a:
zastanawiam się jaki olej zalać...
Proponuje MOTULA V300 5w40 Jakościowo TOP, a lepkościowo nadaje sie na codzień.
Tomcat napisał/a:
Druga rzecz to tarcze i klocki
Zostawił bym seryjnej wielkości tarcze 247mm i założył bym brembo bez żadnych nacięć wycięć przecięć itp.
Co do klocków to za rozsądne pieniądze polecam FERODO PERFORMANCE. Ten zestaw zdaje egzamin na codzień i na torze !!!
Tomcat napisał/a:
Trzecia rzecz to dolot
Dolot dedykowany firmy RACELAND daje realne przyrosty w połączeniu z usunięciem kata może to być nawet kilka koni mechanicznych (ja mam 131 przy większym przebiegu niż twój)
Pozdrawiam
JudytaTomcat - Śro 17 Wrz, 2008 To sie nazywa forum... Jestem pod wrażeniem
Zapomniałem dodać, że przeznaczenie auta to jazda na codzień + tor + kjs, ale chyba sami się domyśliliście Dolot Racelanda już chodzi mi po głowie od paru dni, ale potrzebowałem zamiast tego shitowatego stożka założyć coś normalnego, tym bardziej na trase 400 km z Poznania do Krakowa którą miałem przed sobą. Na Racelanda musiałbym ładnych pare dni poczekać, a na seryjną puszeczke przyszła mi z pomocą świetnie zaopatrzona poznańska giełda przy torze Wierzcie, albo nie, ale różnica w kulturze pracy silnika jak niebo i ziemia.
No ale wracając do tematu, dolot dedykowany pewnie zakupie, ale to za chwilunie. Oleje Motula mają faktycznie chyba najlepszą renomę u nas, tylko nie wiedziałem jaki typ będzie najlepszy dla tego silnika przy takim przebiegu.
Jeśli chodzi o hamulce to czy jest jakaś znacząca różnica między ferodo ds performace, a green stuffem od ebc ?michool_vt - Śro 17 Wrz, 2008
Tomcat napisał/a:
Jeśli chodzi o hamulce to czy jest jakaś znacząca różnica między ferodo ds performace, a green stuffem od ebc ?
tak, green stuff moze ci splonac po paru mocnejszych hamowaniach na raz
z ds performance nie mam zadnego problemu Tomcat - Śro 17 Wrz, 2008
michool_vt napisał/a:
Tomcat napisał/a:
Jeśli chodzi o hamulce to czy jest jakaś znacząca różnica między ferodo ds performace, a green stuffem od ebc ?
tak, green stuff moze ci splonac po paru mocnejszych hamowaniach na raz
z ds performance nie mam zadnego problemu
sprawdzone osobiście ? Greg - Śro 17 Wrz, 2008 Jeśli chodzi o filtr do Racelanda, to w moim wątku Saxorulez polecał ITG (klik). Mogę powiedzieć, że jakościowo prezentuje się super super, bo moja czeka jeszcze na swoja kolej montażu razem z wydechem. qbus - Śro 17 Wrz, 2008
Cytat:
sprawdzone osobiście ?
tak... tzn testowane w rajdowce... tylko ferodo! ebc to klocki tuningowe.fydi - Śro 17 Wrz, 2008 Tomcat tak jak pisali wszyscy dolot racelanda, tarcze brembo i klocki FERODO PERFORMANCE. Na tył tarcze ATE i normalne klocki. Jeżeli nie masz odpowiedniego budżetu to ja bym olał tarcze brembo i brał DS PERFORMANCE.
Jak coś to ja mam te rurki dolotu seryjnego, ale zawsze możesz sobie to zrobić ze zwykłej rury.106 - Śro 17 Wrz, 2008
qbus napisał/a:
Cytat:
sprawdzone osobiście ?
tak... tzn testowane w rajdowce... tylko ferodo! ebc to klocki tuningowe.
kadetem 2 rajdy + testy przejechalismy na ebc jakis granatowych czy czarnych
i dalo rade. hamulec trzymal do konca a na pierwszym odcinku tegorocznego
krakowskigo bylo sporo grubych dohamowan.
jednak z doswiadczen z moim pugiem to tylko ferodo :)Loko - Śro 17 Wrz, 2008
fydi napisał/a:
Tomcat tak jak pisali wszyscy dolot racelanda, tarcze brembo i klocki FERODO PERFORMANCE. Na tył tarcze ATE i normalne klocki. Jeżeli nie masz odpowiedniego budżetu to ja bym olał tarcze brembo i brał DS PERFORMANCE.
Jak coś to ja mam te rurki dolotu seryjnego, ale zawsze możesz sobie to zrobić ze zwykłej rury.
Niee na tył taki sam zestaw jak na przód, bo zepsujesz rozkład siły hamowania i auto na lepszych klockach będzie miało dłuższą drogę hamowania.pit - Śro 17 Wrz, 2008 [quote="CHRZANEK"]
Tomcat napisał/a:
Tomcat napisał/a:
Trzecia rzecz to dolot
Dolot dedykowany firmy RACELAND daje realne przyrosty w połączeniu z usunięciem kata może to być nawet kilka koni mechanicznych (ja mam 131 przy większym przebiegu niż twój)
To co ja też niby tyle powinienem mieć? 131 ze 118 Loko - Śro 17 Wrz, 2008 Dużo jest zmierzonych vts/s16 po dolocie w okolicach 130 km, ja przy zmianach podobnych do Chrzanka tj. dolot plus wyciety kat i srodkowy tez mam na wykresie 130 kmpit - Śro 17 Wrz, 2008 Na ja mam ten sam patent
Kurde w profilu muszę zmienić na 130 Michał - Śro 17 Wrz, 2008 ja w bordowym :
dolot raceland - saxorulez
wydech magnex - saxorulez
wyciety cat
132 konie