Przem_106 - Sob 17 Sty, 2009 Temat postu: Profi odchudzanie rajdówkiDługo myślałem o tym temacie i długo szukałem odpowiedzi, ale nigdzie nie mogłem znaleźć. Chodzi mi o profi odchudzenie rajdówki. Homologacja grupy N w 106 rallye podaje wagę minimalną 772kg. Pytanie jak to osiągnąć? Moja rajdowka waży 860-880kg i jest odchudzona na tyle na ile pozwalają przepisy.
Wiem, że mam dość cieżka klatkę. Myslę, że w porównaniu do najlżejszego pucharowego Devila o jakieś 20 kg cięższą. Ale skad pozbyć się jeszcze 80-ciu kilo? Czy słyszeliscie o wycinaniu metalowych części nadwozia? Skąd i jak to zrobic żeby zblizyc się do wagi mminimalnej nie łamiac przepisów?GeKo - Nie 18 Sty, 2009 klatka Cr-Mo to po pierwsze, bierz pod uwagę że gdy powstawała homologacja 106 przepisy wymagały znacznie mniej w jej konstrukcj niż jest to obecniei. 30kg
Po drugie piaskujesz karoserię, i nakładasz tylko jedną warstwę lakieru bez konserwacji i innych bajerów. 20kg
Po trzecie lekkie aku 5kg
Po czwarte lekkie kute felgi 15kg
po piąte karbonowe fotele 10kg
po szóste kevlar płyta 5kg
Tym sposobem zbijasz jakieś 80-90kg wagi
Dodatkowo możesz wypruć ile się da wiązki, aluminowie podpory foteli zamiast stalowych. boczki drzwi z karbonu lub innego lekkiego materiału. Jeszcze chyba jest opcja szyb z lekkiego szkła.
Wycinać w blachach nic nie wolno.
Generalnie zabawa dla bogatych w takie przygotowywanie auta, nie warta świeczki na tym poziomie.106 - Nie 18 Sty, 2009 gdy jest potrzeba to moje 106 w wersji min (bez plyty) ale z pelnym systemem
gasniczym, gasnica, paliwem w baku, bez zapasu (bo tak wazy sie na BK), itp
wazy 820 kg
wycinania wzmocnien nie polecam. w ubieglym sezonie polecialo juz za to auto
na BK2.
faktem jest ze wiekszosc aut startujacych w ppzm jest solidnie przewazona.Przem_106 - Nie 18 Sty, 2009 Właśnie waszych opinii oczekiwałem i na nich mi zalezało najbardziej!
GeKo masz rację, że jeszcze 10 lat temu przepisy pozwalały na uboższe wyposażenie bezpieczeństwa - skromna klatka, brak systemu gaśniczego itp
Oboje ze 106 macie rację jeśli chodzi o PPZM, że większośc aut z racji budżetu na tym poziomie jest przeważona.
Jeśli na karoserii jest oryginalny nawet gruby lakier, to pół biedy, ale w wielu przypadkach jest pewnie grubo i cieżko szpachlu
Moje pytanie wynikło z tego, że zaczynam przygotowywac 106 s16 do gr N, gdzie moge miec 845kg. I gdy juz nie da się wycisnać w N-ce pewnego pułapu mocy, to zostaje walka z wagą, dlatego warto na początku mieć świadomość co i jak
Wiem że w klatce są najwieksze rezerwy i mam to na uwadze na 1 miejscu przy montarzu
(trzeba wybierać miedzy wagą, ceną a bezpieczeństwem)
Podobnie z kevlarami, ale to już dalsza przyszłość
Wniosek jest taki, że od pewnego pułapu niestety każdy kilogram jest tak samo drogi jak Km
Jeśli miałby ktos tańszy sposób na nadwagę w 106 i zna jakieś myki, to chyba nie tylko ja bedę wdzięczny za rady106 - Nie 18 Sty, 2009 moim zdaniem waga to podstawa. to naprawde super "konie mechaniczne". tak samo
kadet byl w limicie dla A7 - na dwoch BK wazyl 1009 kg.
dawno temu po duzym dzwonie na zimowym rajdzie (pierwszy wlasciciel) moj pug
zostal odbudowany na fabrycznie nowym nadwoziu.
pomysl nad klatka CrMo bo poza mniejsza waga ma tez wieksza wytrzymalosc
w stosunku do zwyklej stali.
odnosnie przewazenia to jezdza Nki saxo/106 po 970kg Przem_106 - Nie 18 Sty, 2009
106 napisał/a:
odnosnie przewazenia to jezdza Nki saxo/106 po 970kg
Zgadza się, sam to widziałem i właśnie tego chciałbym uniknac, bo mysle, ze 100kg, to tak jak 10koni!
Orientujesz się może jaka jest różnica w wadze tej samej klatki tylko wyspawanej z CrMo w porównaniu do Fe?
No i o ile rury Cr Mo mogą być droższe?
Klatkę raczej chciałbym wyspawaną niż z pudełka106 - Nie 18 Sty, 2009 nie wiem... ale podstawowa klatka CrMo - 1 krzyz z tylu + poprzeczki boczne to 26kgAnonymous - Nie 18 Sty, 2009 Kiedyś czytałem z informacji prasowej Leszka Kapłana (szukałem teraz i nie moge jej znaleźć!) że przed rajdem na BK1 okazało się że ma za lekkie auto i ...musiał je dociążyć. Warto by się jego spytać jak on to zrobił!
http://www.leszek-kaplan.com/ - tam jest do niego kontakt106 - Nie 18 Sty, 2009 leszek kapłan startuje w klasie A6 gdzie limitem jest 920kg i to zadne ŁAŁ zejsc ponizej
tej wagi rozmawiamy o tym jak urwac jeszcze 150 kg z tej wagi...Bad-i - Nie 18 Sty, 2009 ja tak sobie czytalem swoja ksiazke i homo i doczytalem ze klatka u mnie to 58 kg Przem_106 - Nie 18 Sty, 2009
alesi napisał/a:
Kiedyś czytałem z informacji prasowej Leszka Kapłana (szukałem teraz i nie moge jej znaleźć!) że przed rajdem na BK1 okazało się że ma za lekkie auto i ...musiał je dociążyć. Warto by się jego spytać jak on to zrobił!
Allesi, 106 ma rację - w A6 obowiązuje waga z załącznika J! i normalnym jest doważanie popucharowych 106 chcących jechać w A6 do 920kg. Tomaszczyk tez się doważał ze swoim rallye. Popucharowe 206 też się dowazaja (np auto Majka wozi ze sobą około 30kg odważników za i pod siedzeniami załogi)
Dlatego uważam, że w grupie N jest naprawde spore pole do popisu z wagą i dlatego nie warto z przeciętnej N-ki wywalać np paru lekkich plastików i zakładać stożka tylko po to żeby za chwilę się doważac!
Napewno lekka przemyślana klatka CrMo, napewno konserwacje, napewno lekkie koła, napewno lakier, ale co jeszcze albo co w zamian?qbus - Nie 18 Sty, 2009 tak dla przykładu... nasza Honda wazy ok 1030 kg z pelnym bakiem plynami i bez zapasu (jak na bk) Civic Knapczyka wazyl zawsze ok 100 kg wiecej GeKo - Nie 18 Sty, 2009
Przem_106 napisał/a:
Napewno lekka przemyślana klatka CrMo, napewno konserwacje, napewno lekkie koła, napewno lakier, ale co jeszcze albo co w zamian?
Musisz tylko brać pod uwagę, że auto bez konserwacji i z jedną warstwą lakieru bardzo szybko będzie zjadane przez rdzę.106 - Nie 18 Sty, 2009
Przem_106 napisał/a:
Napewno lekka przemyślana klatka CrMo, napewno konserwacje, napewno lekkie koła, napewno lakier, ale co jeszcze albo co w zamian?
+ tak elementarne sprawy jak wszelkie wygluszenia, maty, tylna wycieraczka,
odchudzona instalacja elektryczna, lekka plyta pod silnikiem, fotele.CHRZANEK - Nie 18 Sty, 2009
Panowie kolega buduje N - grupę więc doradzajcie ale z sensem
Wycieraczka musi zostać, a w instalacji elektrycznej nie wolno dokonywać modyfikacji.
Im bardziej rozbudowana klatka tym różnica w wadze między stalą a Cr-Mo bedzie większa... Ale przy podstawowej klatce (+krzyże w drzwiach) nie sądze żeby różnica w wadze była na poziomie 30kg.