To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - Profi odchudzanie rajdówki

Przem_106 - Sob 17 Sty, 2009
Temat postu: Profi odchudzanie rajdówki
Długo myślałem o tym temacie i długo szukałem odpowiedzi, ale nigdzie nie mogłem znaleźć. Chodzi mi o profi odchudzenie rajdówki. Homologacja grupy N w 106 rallye podaje wagę minimalną 772kg. Pytanie jak to osiągnąć? Moja rajdowka waży 860-880kg i jest odchudzona na tyle na ile pozwalają przepisy.
Wiem, że mam dość cieżka klatkę. Myslę, że w porównaniu do najlżejszego pucharowego Devila o jakieś 20 kg cięższą. Ale skad pozbyć się jeszcze 80-ciu kilo? Czy słyszeliscie o wycinaniu metalowych części nadwozia? Skąd i jak to zrobic żeby zblizyc się do wagi mminimalnej nie łamiac przepisów?

GeKo - Nie 18 Sty, 2009

klatka Cr-Mo to po pierwsze, bierz pod uwagę że gdy powstawała homologacja 106 przepisy wymagały znacznie mniej w jej konstrukcj niż jest to obecniei. 30kg

Po drugie piaskujesz karoserię, i nakładasz tylko jedną warstwę lakieru bez konserwacji i innych bajerów. 20kg

Po trzecie lekkie aku 5kg

Po czwarte lekkie kute felgi 15kg

po piąte karbonowe fotele 10kg

po szóste kevlar płyta 5kg


Tym sposobem zbijasz jakieś 80-90kg wagi

Dodatkowo możesz wypruć ile się da wiązki, aluminowie podpory foteli zamiast stalowych. boczki drzwi z karbonu lub innego lekkiego materiału. Jeszcze chyba jest opcja szyb z lekkiego szkła.

Wycinać w blachach nic nie wolno.

Generalnie zabawa dla bogatych w takie przygotowywanie auta, nie warta świeczki na tym poziomie.

106 - Nie 18 Sty, 2009

gdy jest potrzeba to moje 106 w wersji min (bez plyty) ale z pelnym systemem
gasniczym, gasnica, paliwem w baku, bez zapasu (bo tak wazy sie na BK), itp
wazy 820 kg

wycinania wzmocnien nie polecam. w ubieglym sezonie polecialo juz za to auto
na BK2.

faktem jest ze wiekszosc aut startujacych w ppzm jest solidnie przewazona.

Przem_106 - Nie 18 Sty, 2009

Właśnie waszych opinii oczekiwałem i na nich mi zalezało najbardziej!
GeKo masz rację, że jeszcze 10 lat temu przepisy pozwalały na uboższe wyposażenie bezpieczeństwa - skromna klatka, brak systemu gaśniczego itp
Oboje ze 106 macie rację jeśli chodzi o PPZM, że większośc aut z racji budżetu na tym poziomie jest przeważona.
Jeśli na karoserii jest oryginalny nawet gruby lakier, to pół biedy, ale w wielu przypadkach jest pewnie grubo i cieżko szpachlu ^_^
Moje pytanie wynikło z tego, że zaczynam przygotowywac 106 s16 do gr N, gdzie moge miec 845kg. I gdy juz nie da się wycisnać w N-ce pewnego pułapu mocy, to zostaje walka z wagą, dlatego warto na początku mieć świadomość co i jak
Wiem że w klatce są najwieksze rezerwy i mam to na uwadze na 1 miejscu przy montarzu
(trzeba wybierać miedzy wagą, ceną a bezpieczeństwem)
Podobnie z kevlarami, ale to już dalsza przyszłość
Wniosek jest taki, że od pewnego pułapu niestety każdy kilogram jest tak samo drogi jak Km :wall:
Jeśli miałby ktos tańszy sposób na nadwagę w 106 i zna jakieś myki, to chyba nie tylko ja bedę wdzięczny za rady

106 - Nie 18 Sty, 2009

moim zdaniem waga to podstawa. to naprawde super "konie mechaniczne". tak samo
kadet byl w limicie dla A7 - na dwoch BK wazyl 1009 kg.

dawno temu po duzym dzwonie na zimowym rajdzie (pierwszy wlasciciel) moj pug
zostal odbudowany na fabrycznie nowym nadwoziu.

pomysl nad klatka CrMo bo poza mniejsza waga ma tez wieksza wytrzymalosc
w stosunku do zwyklej stali.

odnosnie przewazenia to jezdza Nki saxo/106 po 970kg ;D

Przem_106 - Nie 18 Sty, 2009

106 napisał/a:


odnosnie przewazenia to jezdza Nki saxo/106 po 970kg ;D


Zgadza się, sam to widziałem i właśnie tego chciałbym uniknac, bo mysle, ze 100kg, to tak jak 10koni!

Orientujesz się może jaka jest różnica w wadze tej samej klatki tylko wyspawanej z CrMo w porównaniu do Fe?
No i o ile rury Cr Mo mogą być droższe?

Klatkę raczej chciałbym wyspawaną niż z pudełka

106 - Nie 18 Sty, 2009

nie wiem... ale podstawowa klatka CrMo - 1 krzyz z tylu + poprzeczki boczne to 26kg
Anonymous - Nie 18 Sty, 2009

Kiedyś czytałem z informacji prasowej Leszka Kapłana (szukałem teraz i nie moge jej znaleźć!) że przed rajdem na BK1 okazało się że ma za lekkie auto i ...musiał je dociążyć. Warto by się jego spytać jak on to zrobił!
http://www.leszek-kaplan.com/ - tam jest do niego kontakt

106 - Nie 18 Sty, 2009

leszek kapłan startuje w klasie A6 gdzie limitem jest 920kg i to zadne ŁAŁ zejsc ponizej
tej wagi :) rozmawiamy o tym jak urwac jeszcze 150 kg z tej wagi...

Bad-i - Nie 18 Sty, 2009

ja tak sobie czytalem swoja ksiazke i homo i doczytalem ze klatka u mnie to 58 kg :]
Przem_106 - Nie 18 Sty, 2009

alesi napisał/a:
Kiedyś czytałem z informacji prasowej Leszka Kapłana (szukałem teraz i nie moge jej znaleźć!) że przed rajdem na BK1 okazało się że ma za lekkie auto i ...musiał je dociążyć. Warto by się jego spytać jak on to zrobił!


Allesi, 106 ma rację - w A6 obowiązuje waga z załącznika J! i normalnym jest doważanie popucharowych 106 chcących jechać w A6 do 920kg. Tomaszczyk tez się doważał ze swoim rallye. Popucharowe 206 też się dowazaja (np auto Majka wozi ze sobą około 30kg odważników za i pod siedzeniami załogi)
Dlatego uważam, że w grupie N jest naprawde spore pole do popisu z wagą i dlatego nie warto z przeciętnej N-ki wywalać np paru lekkich plastików i zakładać stożka tylko po to żeby za chwilę się doważac!

Napewno lekka przemyślana klatka CrMo, napewno konserwacje, napewno lekkie koła, napewno lakier, ale co jeszcze albo co w zamian?

qbus - Nie 18 Sty, 2009

tak dla przykładu... nasza Honda wazy ok 1030 kg z pelnym bakiem plynami i bez zapasu (jak na bk) Civic Knapczyka wazyl zawsze ok 100 kg wiecej :)
GeKo - Nie 18 Sty, 2009

Przem_106 napisał/a:

Napewno lekka przemyślana klatka CrMo, napewno konserwacje, napewno lekkie koła, napewno lakier, ale co jeszcze albo co w zamian?


Musisz tylko brać pod uwagę, że auto bez konserwacji i z jedną warstwą lakieru bardzo szybko będzie zjadane przez rdzę.

106 - Nie 18 Sty, 2009

Przem_106 napisał/a:
Napewno lekka przemyślana klatka CrMo, napewno konserwacje, napewno lekkie koła, napewno lakier, ale co jeszcze albo co w zamian?

+ tak elementarne sprawy jak wszelkie wygluszenia, maty, tylna wycieraczka,
odchudzona instalacja elektryczna, lekka plyta pod silnikiem, fotele.

CHRZANEK - Nie 18 Sty, 2009

106 napisał/a:
tylna wycieraczka,
odchudzona instalacja elektryczna,


Panowie kolega buduje N - grupę więc doradzajcie ale z sensem :)

Wycieraczka musi zostać, a w instalacji elektrycznej nie wolno dokonywać modyfikacji.

Im bardziej rozbudowana klatka tym różnica w wadze między stalą a Cr-Mo bedzie większa... Ale przy podstawowej klatce (+krzyże w drzwiach) nie sądze żeby różnica w wadze była na poziomie 30kg.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group