wasq - Nie 18 Sty, 2009 Temat postu: zmienne fazy clio sportwitam tak sie zastanawiam co fizycznie zmienia fazy w clio
wiem wiem ze jest kolko ze zmienna faza ale co powoduje ze sie ono przestawia ??
jak duzy wplyw ma na ten proces komputer ??
dzieki pozadrawiam
ps. gdy pozbywamy sie zmiennego kolka w jaki spsoob zapchac doplyw oleju do kolka ??
ps2. zdradze co chce urerzbic ogolnie mam drugi silnik kupilem go z mysla o glowicy bo u mnie w lagunie mam jedna swiece wraz z tuleja (poprzedni wlasciciel ) i chce zalozyc cala glowice od 2,0 ale tu jest problem bo komp zostaje od lagi i stad pytanie o ta zmiennosc jak dziala GeKo - Nie 18 Sty, 2009 Niestety nic więcej ponadto co napisałem w dziale ogłoszenia nie wiem nic o zmiennych fazach choć chciałbym wiedzieć.
P.S
Fizycznie chyba decyduje tzw. Solenoid tyle gdzieś doczytałem, jeśli ktoś mógłby to potwierdzić lub zdementować to śmiało.wasq - Nie 18 Sty, 2009 ten solenoid to pewnie ten wynalazek tuz przy pierwszej swiecy wkrecony na jedna srube i wchodzacy w glowice problem taki ze laguna takiego nie ma
i teraz czysto teoretycznie co sie stanie jak bede mial kolko zmiennych faz ale bez solenoidu ktory podaje w odpowiednim momencie olejsaxorulez - Nie 18 Sty, 2009 z tego co wiem Cat Cams w takim przypadku zapodaje regulowane kółko bez całego systemu który jest w kółku seryjnym i to wystarcza. Tam chyba w kółku jest co nieco zamontowane i decyduje o położeniu wałka względem kółka - nie widziałem seryjego kółka wiec nie wiemdzik - Pon 19 Sty, 2009 jak sie nie myle to jest tam solenoid i tyle, komputer podaje mu on/off wg uznania
Geko, skad info o 1450 i 6-stopniach?
W domu odgrzebie serwisowke, z tego co pamietam jest 1800 i nie ma slowa o kilku stopniach, ECU przez zlacze tez tylko zeznaje on/off.
Wraca przy 6800 albo 6500, nie pamietam dokladnie, n-kowy powinien trzymac do koncasaxorulez - Pon 19 Sty, 2009 tak naprawdę jak to wstaje przy 1800 to równie dobrze mogło by tego nie byc..
nie rozumiem co to za profil gdzie coś sie sprawdza do 1800 rpm i potem od 6800 do 7200 bo chyba taka jest seryjan odcinka?
Rozumeisz o co mi chodzi dziku? dziwne fazy wałków...M - Pon 19 Sty, 2009 Łuki, Piotrek już napisał ze chodzi o zapewnienie jakości niskich obrotów.
Tylko nie rozumiem po co znowu zapinać przed odcinką, moze po to zeby sie nie rozleciało?
Jaka to jest konstrukcja?GeKo - Pon 19 Sty, 2009
dzik napisał/a:
Geko, skad info o 1450 i 6-stopniach?
Od Henka Dijkstry z fastchip.nl Z tego co pamiętam na Cliosport.net to opisywał.
I tak sobie myśle że to może być prawda jeśli w Hondzie Vtec działa na zasadzie on-off przykładowo przy 6000 to dlatego hondy mają mniej mocy i Nm w niższych wartościach a Clio więcej bo rośnie moc i Nm wprost proporcjonalnie do obrotów.dzik - Pon 19 Sty, 2009 Nie chce mi sie wierzyc w wielostopniowe dzialanie, zazwyczaj te zawory dzialaja tylko w dwoch pozycjach. Zawsze moza sprawdzic oscyloskopem czy jest tam jakies pwm.
Co do obrotow przy ktorych to dziala i dlaczego powraca.
W kompie n-kowym trzyma walki do konca, ale trzeba pamietac ze komp n-kowy ma zapis o zakazie uzywania na drogach publicznych, czyli domyslam sie ze chodzi o fakt ze przy seryjnym ECU trzeba pogodzic osiagi z gorskim swiezym powietrzem w wydechu.martin.h - Pon 19 Sty, 2009 Też nie słyszałem o wielostopniowych fazach rozrządu. Ostatnio czytałem jakiś artykuł o elektronicznym sterowaniu zaworami (ktoś już testuje takie coś) i tam byłoby to bardzo możliwe, ale przy zwykłym sterowaniu wydaje się to mało prawdopodobne, aczkolwiek nie mówię że tak nie ma. Chętnie poczytałbym o tym.GeKo - Pon 19 Sty, 2009 VVT explained
Here is some additional info about the camshaft phase shift system as used on the Clio RS. (2000-2005)
The VVT system is only active after certain conditions are met, like coolant temperature / battery voltage etc.
Once these conditions are met , the ECU looks up engine load and rpm in a 3D table and activates/deactivates the cam shifter accordingly.
For the 182 that means VVT is active from 1450 to 6850 rpm and from light/moderate load to full load.
The 172 shifts back 150 rpm earlier. All settings can be changed as required.
As most of you know the VVT is a 2-step ON/OFF system. However the ECU is capable of sending a PWM signal which turns the solenoid on/off in 6 steps. From 25 - 100 % duty. Renault does for some reason, NOT implement this feature on the 2000-2005 models.
P.S
Jeśli coś źle z tego zrozumiałem proszę o poprawieniedzik - Pon 19 Sty, 2009 Z tego wynika ze CIIphIII ma sterowanie PWM.
No coz, ja mam serwisowke od phII.M - Pon 19 Sty, 2009 CZy skrzynia w III jest lepsza niz w II?
Taka mnie mysl naszła ze moze wykryli akcje ze krecenie wysoko daloby dobre rezultaty ale skrzynia nie podola - co mowil Krzysiek ze sie rozsypuje od wysokiego zmieniania biegow. Wiec przycięto zakres uzyteczny wlasnie przez zdołowanie.
TO moja hipoteza i nie mam na celu zdenerwowanie nikogo.GeKo - Pon 19 Sty, 2009 Może to ktoś szczegółowo przetłumaczyć? Zwłaszcza końcówkę.
As most of you know the VVT is a 2-step ON/OFF system. However the ECU is capable of sending a PWM signal which turns the solenoid on/off in 6 steps. From 25 - 100 % duty. Renault does for some reason, NOT implement this feature on the 2000-2005 models.dzik - Pon 19 Sty, 2009
GeKo napisał/a:
Może to ktoś szczegółowo przetłumaczyć? Zwłaszcza końcówkę.
As most of you know the VVT is a 2-step ON/OFF system. However the ECU is capable of sending a PWM signal which turns the solenoid on/off in 6 steps. From 25 - 100 % duty. Renault does for some reason, NOT implement this feature on the 2000-2005 models.
Jak wiadomo VVT to 2-stopniowy on/off system. Ale ECU ma mozliwosc wysylaniua sygnalu PWM ktory obraca solenoid w szesciu krokach w zakresie 25-100%/ Renault z jakis powodow nie zaimplementowalo tego bejaeru w rocznikach 2000-2005.
eM, skrzynia pada glownie przy kompach n-kowych ktore kreca 500rpm wyzej.
w serii mimo ze przepina przed odcinka to sens krecenia jak najbardziej jest.