To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - Wulkanizacja w Krakowie

Tomcat - Czw 19 Mar, 2009
Temat postu: Wulkanizacja w Krakowie
Halo halo koledzy z Krakowa.

Wymieniając ostatnio opony przed sprintem, dowiedziałem się że do wyważenia takich felg jak Speedline'y od VTS'a potrzebna jest jakaś specjalna machina, której mój ulubiony zakład nie posiada. Zatem gdzie taką maszynę mają ? Muszę je koniecznie wyważyć, bo nap******* mi kierownica jak w ruskim czołgu...

Druga sprawa. Dwa tygodnie temu robiłem zbieżność, ale wygląda na to, że po "rajdzie" znowu jest spierdzielona. Nie wiem czemu... Może to tylko wrażenie przez te niewyważone koła, ale tak czy tak... Kogo polecacie żeby ewentualnie zrobić to na tip-top ?

Loko - Czw 19 Mar, 2009

Obok matecznego wyważają takie koła, przygotuj się ze kosztuje to więcej niż wyważanie normalnych kółek.
martin.h - Czw 19 Mar, 2009
Temat postu: Re: Wulkanizacja w Krakowie
Tomcat napisał/a:
Dwa tygodnie temu robiłem zbieżność, ale wygląda na to, że po "rajdzie" znowu jest spierdzielona. Nie wiem czemu... Może to tylko wrażenie przez te niewyważone koła, ale tak czy tak...


Zobaczysz, że jak wyważysz koła to będzie git. Ja ostatnio otarłem się o krawężnik i spadł mi ciężarek z felgi, nie dało się jeździć powyżej 100 km/h, a poniżej tej prędkości prowadzenie też nie było najlepsze. Ale już jest OK :D .

Tomcat - Czw 19 Mar, 2009

Czy przy zmianie opon wyważanie jest absolutnie konieczne ? bo planuje w najbliższym czasie zrobić kilka manewrów i średnio mi się kalkuluje bulić za wyważanie po 3 razy... Najwyżej założe jeszcze na chwilę zimówki.

martin.h napisał/a:
Zobaczysz, że jak wyważysz koła to będzie git. Ja ostatnio otarłem się o krawężnik i spadł mi ciężarek z felgi, nie dało się jeździć powyżej 100 km/h, a poniżej tej prędkości prowadzenie też nie było najlepsze. Ale już jest OK :D .


a kierownice miałeś krzywo jadąc na wprost ?

Loko , gdzie dokładnie jest ta wulkanizacja ?

martin.h - Czw 19 Mar, 2009

Tomcat napisał/a:
Czy przy zmianie opon wyważanie jest absolutnie konieczne ? bo planuje w najbliższym czasie zrobić kilka manewrów i średnio mi się kalkuluje bulić za wyważanie po 3 razy... Najwyżej założe jeszcze na chwilę zimówki.


Jeśli zdejmą Ci ciężarki, a felgi nie są idealnie proste, to tak. Ja z niewyważonym kołem bałem się jechać więcej niż 120 km/h.

Tomcat napisał/a:
a kierownice miałeś krzywo jadąc na wprost ?


Od niewyważonych felg kierownica nie powinna się przekrzywić. Czasem wpadając w jakąś dziurkę zbieżność potrafi się przestawić.

Ja mam u Siebie lekko przekrzywioną kierę (minimalnie), ale jak robiłem zbieżność to mechanik mi tego nie zmieniał, bo powiedział, że jak zrobię belkę to wszystko powinno wrócić do normy, a jak nie to mam podjechać i mi poprawią.

Tomcat - Czw 19 Mar, 2009

Właśnie kiedyś, przy poprzednim aucie, miałem już sytuacje złego wyważenia i lekko skręconej kiery. Po wyważeniu było idealnie. Tyle że w teraz przy VTS'ie oprócz tego czuje, że przy maksymalnym skręcia koła, np. na parkingu, jedno koło lekko szura mi po nawierzchni... To by chyba znaczyło, że zbieżność znowu jest do poprawienia...
Loko - Czw 19 Mar, 2009

Wulkanizacja, jest jak z ronda matecznego zjedziesz w strone forum i bardzo blisko za rondem zjeżdżasz w prawo w taką brame. Znajdziesz, są tam jakieś szyldy.
fydi - Czw 19 Mar, 2009

Ja wyważam w Strefie Serwisowej (ul. Cechowa 100b , mają tam tą przystawkę do felg nieprzelotowych) , tylko tam jest problem na jakiego mechanika trafisz :) Nie każdy ogarnia wyważanie tych speedlinów :) Jak na Pana Mirka (pracował jakiś czas temu u Handerwerkera) to powinno być ok. Może więc lepiej jedź na to rondo mateczne :)

Natomiast co do zbieżności to śmiało możesz walić do nich. Mi to ogarniają zawsze dobrze.

106 - Czw 19 Mar, 2009

jak zbierznosc to polecam goscia na mogilskiej za bylym orlenem....

od lat robi zbierznosc mi i kuzajowi ;D zna sie na rzeczy

Tomcat - Czw 19 Mar, 2009

a czy jest jakaś różnica w zbieżności na ulicę i rajdowej ? oczywiście rajdowej amatorskiej, a nie rsmp :P
106 - Czw 19 Mar, 2009

jestem tam tylko klientem... mowie co i na co ma byc i gosc cos tam robi.
na wydruki nie patrze bo i tak sie na tym nie znam heh zdazylo mi sie
wjedzac na kanal zaraz po kuzaju wiec mam do czlowieka pelne zaufanie :)

martin.h - Czw 19 Mar, 2009

Tomcat napisał/a:
a czy jest jakaś różnica w zbieżności na ulicę i rajdowej ? oczywiście rajdowej amatorskiej, a nie rsmp :P

To już zależy od własnych upodobań, albo chcesz żeby auto prowadziło się lepiej w zakrętach, albo na prostej. My jak przygotowujemy auta na ALT to inaczej ustawia się lewą, a inaczej prawą stronę. Wszystko zależy czy jeździsz z pilotem czy sam, no i od indywidualnych upodobań. Jeśli nie zależy Ci na oponach to warto popracować nad geometrią zawieszenia, bo dobre ustawienie przynosi efekty w lepszych czasach.

ade - Czw 19 Mar, 2009

kazda zmiana opon wymaga wywazenia bo kazda opona ma inne rozwazenie...

dlaczego tych speedlinow nie da sie zrobic wszedzie? o co chodzi?

Tomcat - Czw 19 Mar, 2009

chyba o to że są nieprzelotowe... dobrze mówie ?
fydi - Czw 19 Mar, 2009

dobrze :)
nie mają otworu centrującego



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group