Kamilbike - Wto 31 Mar, 2009 Temat postu: Dystanse na piastyPojawil sie maly problem. Marcel odkrylze nie tylko lewe ale tez prawe kolo mi ociera i musze nabyc dystanse aby nie rozwalic rozrzadu Dystanse musza miec 10mm grubosci, ale jak je zalozymy to jak bedzie sie centrowala felga? Taki dystans o ile rozumuje jak trzeba wchlonie, ze tak napisze, pierscien centrujacy. Dokladnie chodzi o takie dystanse
Jakby ktos mogl zdradzic jak to sie wycentruje to bede bardzo wdziecznyBart - Wto 31 Mar, 2009 zakładaj taki dystans:
nie ma problemu z centrowaniem felgi na piaścieKamilbike - Wto 31 Mar, 2009 OK, ale powiedzmy ze otwor centrujacy naszej piasty ma 60mm, zakladamy dystans i ten pierscien ma okolo 65mm srednicy. Moze jestem juz zmeczony, ale chyba to tak jakos wychodzi pirazy drzwiMichał - Wto 31 Mar, 2009 zzzzzzzzzzłłłłłłłłłłłłłłłłłłoooooooooooooooooo !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!k-mart - Wto 31 Mar, 2009 mialem w clio i chwale sobie, prowadzenie bylo inne, lepszemi - Śro 01 Kwi, 2009
Kamilbike napisał/a:
OK, ale powiedzmy ze otwor centrujacy naszej piasty ma 60mm, zakladamy dystans i ten pierscien ma okolo 65mm srednicy.
błądzisz synu, błądzisz... Jeśli ten pierścień by miał inną niż pierścień piasty średnicę - nie miałoby to sensu większego...Bad-i - Śro 01 Kwi, 2009 Kamil, przeciez mozesz sobie dorobic jaki chcesz dystans - takze tutaj nie ma zadnego problemu.CHRZANEK - Śro 01 Kwi, 2009 Tak jest jak mawia Champion Bad-i.
Jedziesz do Pana Mietka - tokarza z 30 letnim stażem i mówisz:
Panie Mietku chce takie tuleje dystansowe: i mówisz jakie maja byc i tyle.
Moja uwaga jest jeszcze taka:
Jeżeli planujesz dystans do felgi aluminiowej to powinienes zastapic śruby do kół szpilkami wkręconymi w piaste+ nakretki.
To rozwiazanie ma same zalety:
1) Nie ma sytuacji ze koło trzyma się na 3 nitkach gwintu
2) Duzo łatwiej sie zmienia koło (bo wsuwasz je na 4 wystajace szpilki aa nie celujesz śruba w otwór
3) Mozesz dodolnie zmieniać i dobierać grubość dystansów
4) Jeżeli masz zapasowe kołol na feldze stalowej to nie musisz do niego wozić innych śrub (jedynie musisz mieć głęboka nasadke, krzyzak okazuje się za płytki)
Jezeli nie masz znajomego tokarza to ja Ci moge polecić mojego kumplaMichał - Śro 01 Kwi, 2009
Cytat:
Jeżeli planujesz dystans do felgi aluminiowej to powinienes zastapic śruby do kół szpilkami wkręconymi w piaste+ nakretki.
tego mi brakowało w czasie jak sruby przez dystanse wyjebało mi z kół ...CHRZANEK - Śro 01 Kwi, 2009 No własnie...
Jezeli standardowo felga wkreca się w piaste na np 15mm to jak dasz dystans 10mm to śruba sie wkreca w piaste dosłownie na kilka obrotów...
Nie jest to rozsądne i jak widac na przypadku michała wręcz niebezpieczne.
Dlatego jak już mówiłem dystanse TAK ale z głową.Bart - Śro 01 Kwi, 2009 10mm to nie dystans
poza tym zawsze można dłuższych śrub użyćmi - Śro 01 Kwi, 2009
CHRZANEK napisał/a:
Dlatego jak już mówiłem dystanse TAK ale z głowy.
u nas się z bańki mówi, ale ja bym nie próbował...anjas - Śro 01 Kwi, 2009 może za dużo ostatnio historii czytam, ale za każdym razem widzę ten tytuł jako "dynastia piastów"...GeKo - Śro 01 Kwi, 2009 www.ettuning.pl zrobią Ci nawet z Tytanu Sprawdzone, wyważone i ceny do zaakceptowania.Greg - Śro 01 Kwi, 2009 Halo, halo, jak zakłada się dystanse to każdy normalny człowiek kupuje do tego dłuższe śruby. Wtedy wszystko się trzyma.
Jeśli centrowanie w pierścieniu jest większe niż na piaście, to musisz między ów dystans a wspomnianą piastę zapodać pierścionek centrujący (plastik fantastik lub metalowy). Jeśli na dystansie jest kołnierz do wycentrowania w otworze felgi i jest inny niż ten otwór, to też tam trzeba dać pierścienie centrujące.