To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - Dystanse na piasty

Kamilbike - Wto 31 Mar, 2009
Temat postu: Dystanse na piasty
Pojawil sie maly problem. Marcel odkrylze nie tylko lewe ale tez prawe kolo mi ociera i musze nabyc dystanse aby nie rozwalic rozrzadu :/ Dystanse musza miec 10mm grubosci, ale jak je zalozymy to jak bedzie sie centrowala felga? Taki dystans o ile rozumuje jak trzeba wchlonie, ze tak napisze, pierscien centrujacy. Dokladnie chodzi o takie dystanse

http://allegro.pl/show_it...82+wys%C5%82any

Jakby ktos mogl zdradzic jak to sie wycentruje to bede bardzo wdzieczny

Bart - Wto 31 Mar, 2009

zakładaj taki dystans:



nie ma problemu z centrowaniem felgi na piaście

Kamilbike - Wto 31 Mar, 2009

OK, ale powiedzmy ze otwor centrujacy naszej piasty ma 60mm, zakladamy dystans i ten pierscien ma okolo 65mm srednicy. Moze jestem juz zmeczony, ale chyba to tak jakos wychodzi pirazy drzwi
Michał - Wto 31 Mar, 2009

zzzzzzzzzzłłłłłłłłłłłłłłłłłłoooooooooooooooooo !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
k-mart - Wto 31 Mar, 2009

mialem w clio i chwale sobie, prowadzenie bylo inne, lepsze
mi - Śro 01 Kwi, 2009

Kamilbike napisał/a:
OK, ale powiedzmy ze otwor centrujacy naszej piasty ma 60mm, zakladamy dystans i ten pierscien ma okolo 65mm srednicy.

błądzisz synu, błądzisz... Jeśli ten pierścień by miał inną niż pierścień piasty średnicę - nie miałoby to sensu większego...

Bad-i - Śro 01 Kwi, 2009

Kamil, przeciez mozesz sobie dorobic jaki chcesz dystans - takze tutaj nie ma zadnego problemu.
CHRZANEK - Śro 01 Kwi, 2009

Tak jest jak mawia Champion Bad-i.

Jedziesz do Pana Mietka - tokarza z 30 letnim stażem i mówisz:

Panie Mietku chce takie tuleje dystansowe: i mówisz jakie maja byc i tyle.

Moja uwaga jest jeszcze taka:

Jeżeli planujesz dystans do felgi aluminiowej to powinienes zastapic śruby do kół szpilkami wkręconymi w piaste+ nakretki.

To rozwiazanie ma same zalety:

1) Nie ma sytuacji ze koło trzyma się na 3 nitkach gwintu
2) Duzo łatwiej sie zmienia koło (bo wsuwasz je na 4 wystajace szpilki aa nie celujesz śruba w otwór
3) Mozesz dodolnie zmieniać i dobierać grubość dystansów
4) Jeżeli masz zapasowe kołol na feldze stalowej to nie musisz do niego wozić innych śrub (jedynie musisz mieć głęboka nasadke, krzyzak okazuje się za płytki)

Jezeli nie masz znajomego tokarza to ja Ci moge polecić mojego kumpla

Michał - Śro 01 Kwi, 2009

Cytat:
Jeżeli planujesz dystans do felgi aluminiowej to powinienes zastapic śruby do kół szpilkami wkręconymi w piaste+ nakretki.

tego mi brakowało w czasie jak sruby przez dystanse wyjebało mi z kół ...

CHRZANEK - Śro 01 Kwi, 2009

No własnie...

Jezeli standardowo felga wkreca się w piaste na np 15mm to jak dasz dystans 10mm to śruba sie wkreca w piaste dosłownie na kilka obrotów...
Nie jest to rozsądne i jak widac na przypadku michała wręcz niebezpieczne.

Dlatego jak już mówiłem dystanse TAK ale z głową.

Bart - Śro 01 Kwi, 2009

10mm to nie dystans :faja:

poza tym zawsze można dłuższych śrub użyć

mi - Śro 01 Kwi, 2009

CHRZANEK napisał/a:
Dlatego jak już mówiłem dystanse TAK ale z głowy.

u nas się z bańki mówi, ale ja bym nie próbował...

anjas - Śro 01 Kwi, 2009

może za dużo ostatnio historii czytam, ale za każdym razem widzę ten tytuł jako "dynastia piastów"...
GeKo - Śro 01 Kwi, 2009

www.ettuning.pl zrobią Ci nawet z Tytanu :D Sprawdzone, wyważone i ceny do zaakceptowania.
Greg - Śro 01 Kwi, 2009

Halo, halo, jak zakłada się dystanse to każdy normalny człowiek kupuje do tego dłuższe śruby. :) Wtedy wszystko się trzyma.

Jeśli centrowanie w pierścieniu jest większe niż na piaście, to musisz między ów dystans a wspomnianą piastę :faja: zapodać pierścionek centrujący (plastik fantastik lub metalowy). Jeśli na dystansie jest kołnierz do wycentrowania w otworze felgi i jest inny niż ten otwór, to też tam trzeba dać pierścienie centrujące.

Przerabiałem to... :rotfl:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group