To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

HH.ORG na Torze - mondeo vs mazda 6 mps, mondeo vs bmw e30 po lifcie 325i

Bad-i - Sob 02 Maj, 2009
Temat postu: mondeo vs mazda 6 mps, mondeo vs bmw e30 po lifcie 325i
Ze wzgledu na pogoda, nude, i zmeczenie przeprowadzka postanowilem wczoraj przedmuchac mondziaka. Tak sie tez zlozylo ze akurat byla ku temu okazja i pojechalem odebrac od Micka koszulki.

Juz po wyjezdzie z Zakrętu jadac w strone Warszawy zauwazylem srebrna 6 MPS (kierowca + zona). Szalejac miedzy samochodami kierwonik wyzwolil we mnie chec podjecia proby, chociaz pamietajace dane techniczne tego samochodu (http://www.mazda-dyga.pl/danetechniczne/mazda6mps.pdf) wiedzialem ze szans nie mam.

W koncu dopiero od ostatnich swiatel w strone Kajki otrzymalismy od miejscowych wolne dwa pasy. Ja jechalem za Mazda, za gorka juz na plaskim (a szlismy ogniem juz chwile wczesniej) zauwazylem ze mondeo daje rade i jest szybszy. Niestety kierownik mazdy nie chcial zjechac na prawy pas dlatego tez musialem wykonac nie przepisowy manewr i wyprzedac prawym. Przyznam ze najwieksza roznice bylo widac tak od 16 do 20. W tym wlasnie przedziale bylo widac jak mu odjezdzam (jeszcze raz podkresle ze ku mojemu wielkiemu zdziwieniu i kierownikowi mazdy takze ;) ).


Drugi kill, wracajac od Micka na Radzyminskiej jechalo stare e30 po lifcie 325i. W srodku 5 osob (3 dorosle + 2 dzieci). Pierwszy start kompletnie nie widzialem sensu wyscigu, 3ka poszla szybko do przodu, ja gonie i na w polowie IIIgo biegu juz sie rownamy ale niestety czerwone nas zatrzymuje. No to juz tutaj nie bylo innej mozliwosci tylko uruchomic procedure startu. Mysle ze tak na koniec III biegu mialem z 3-4 dlugosci.

Przyznam ze o tyle co BMW zaskoczylo mnie pozytywnie to MPS mnie zawiodl. Myslalem ze MPS mnie zje i to bez mydła. A teraz mysle ze nawet ta stara BMW by go pojechała ;)

Kamilbike - Sob 02 Maj, 2009

Moze kwestia 4wd w mazdzie, tak samo jak miales z evoze wysokich predkosciach go przechodziles. Ja bym na twoim miejscu pojechal shamowac ten furnik, bo smiga konkretnie z tego co piszesz, a raczej watpie zebys trafial na ludzi ktorzy nie ogarniaja tematu zmiany biegow i wciskania gazu :)
rasta - Sob 02 Maj, 2009

Już dawno temu pisałme, że MPS nie jedzie :)
Bad-i - Sob 02 Maj, 2009

hmm to nawet nie wiedzialem ze Mazda ma 4x4 (ale halo przeciez 3ka MPS ma chyba naped tylko na przod ?? czy sie myle??)
Anonymous - Sob 02 Maj, 2009

tak,3 jest FWD,ale 6 ma 4x4,ale jaki to nie wiem,napewno nie haldexa bo wtedy zrobiłby z Ciebie mielone :rotfl:
Bad-i - Nie 03 Maj, 2009

rabarbar napisał/a:
tak,3 jest FWD,ale 6 ma 4x4,ale jaki to nie wiem,napewno nie haldexa bo wtedy zrobiłby z Ciebie mielone :rotfl:


to tak juz z czystej ciekawosci, dlaczego ta sama jednostka napedowa w 3ce ma FWD a w 6ce 4x4 ? Bo rozumiem ze silnik 2.3 turbo o tej samej mocy jest identyczny w obu autach ?

Anonymous - Nie 03 Maj, 2009

Nie wiem,tez mnie to dziwi,nawet przez jakis czas bylem przekonany ze 3 tez jest AWD
martin.h - Nie 03 Maj, 2009

Mazda 6 MPS ma Haldexa - silnik ułożony poprzecznie.
PiTT - Nie 03 Maj, 2009

:jupi:
bejca jeździ
co masz teraz w mondziaku? gdzie robiłeś program, hamowałeś go?
spotkajmy się :]

Kamilbike - Nie 03 Maj, 2009

To w mondeo jest program zrobiony ? Kurde myslalem ze seria mondkowa tak ganiales ;D
Bad-i - Pon 04 Maj, 2009

Kamilbike napisał/a:
To w mondeo jest program zrobiony ? Kurde myslalem ze seria mondkowa tak ganiales ;D


bo serią ;)

Anonymous - Czw 07 Maj, 2009

martin.h napisał/a:
Mazda 6 MPS ma Haldexa - silnik ułożony poprzecznie.


6ka mps chyba nie do końca ma haldexa, ale coś działajacego na podobnej zasadzie, tyle że nie hydraulicznej, a elektro-magnetycznej. W kazdym razie rusza z napędem na przód, a w razie uślizgu do 50% momentu trafia do tyłu.

Co do 3 MPS to auto jest oparte na płycie Focusa II, nie ma tam napędu AWD, bo i nie ma takiego w Focusie czy Volvo C30, szybciej tam już by zaistaniał, jeśli wogóle (vide nowa Foca RS)..

pcs - Czw 07 Maj, 2009

w kwestii mazdy, naped raczej nei przeszkadzal jak w evo, ale + 200kg tak...
martin.h - Czw 07 Maj, 2009

Nie rozumiem skąd takie przeczucie, że w Evo/Subaru napęd przeszkadza?
Widziałem już kilkanaście wykresów z hamowni i mogę powiedzieć, że jeśli samochód jest regularnie serwisowany, są odpowiednie oleje w skrzyni i dyfrach to straty nie są dużo większe niż w ośkach. Bo nikt nie powie, że straty rzędu 70 - 80 KM przy mocach przekraczających 300 KM to dużo.
A druga sprawa to start, na pewno dużo prościej i szybciej jest wystartować 300 konnym Evo/Subaru niż ośką o podobnej mocy.
Inna sprawa to jazda po torze/OS'ie, Evo jest ciężkie i niejedna ośka byłaby pewnie szybsza, choć Evo nadrabia znowu stabilnością w zakrętach.

Marek23 - Czw 07 Maj, 2009

martin.h napisał/a:
Inna sprawa to jazda po torze/OS'ie, Evo jest ciężkie i niejedna ośka byłaby pewnie szybsza, choć Evo nadrabia znowu stabilnością w zakrętach.

Ale evo/sti prowadzą sie wręcz dziecinnie prosto. Na wyjściu nie masz problemu z trakcją, nie musisz myśleć gazem, po prostu pełen but i tyle. Poza tym stabilność jak wspomniałeś. Niechby się Mikołajczyk, Kus,Nyga i reszta czołówki z górskich przesiadło na jakieś rwd czy coś. Nie dali by sobie rady, pomimo,że trasy są równe... A w 4wd nawet małpa pojedzie. Już Walter to mówił...
martin.h napisał/a:
Nie rozumiem skąd takie przeczucie, że w Evo/Subaru napęd przeszkadza?
Widziałem już kilkanaście wykresów z hamowni i mogę powiedzieć, że jeśli samochód jest regularnie serwisowany, są odpowiednie oleje w skrzyni i dyfrach to straty nie są dużo większe niż w ośkach. Bo nikt nie powie, że straty rzędu 70 - 80 KM przy mocach przekraczających 300 KM to dużo.

Chodzi o to, że przeszkadza na prostej na suchym powyżej 150. Weź bmw 330i 265 koni i serię evo. Stawiam, że powyżej 150 bmw na autostradzie będzie szybsze niż evo. Oczywiśćie evo/sti nie są autami na autostrade,ale to chyba każdy wie.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group