To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

HydePark - Prawo EU - jezeli chodzi o zaliczki i rezerwacje

Bad-i - Nie 03 Maj, 2009
Temat postu: Prawo EU - jezeli chodzi o zaliczki i rezerwacje
Sluchajcie mam takie pytanie. Znajomy zarezerwowal nam wyjazd na Stubai dla kilku rodzin. Oczywiscie nie wplacal zadnej zaliczki itd.....

Z roznych powodow nie pojechalismy na narty a dzisiaj dostal maila ze poniewaz nie przyjechalismy to musimy zaplacic calosc......

Jak to wyglada z prawnego punktu widzenia - czy rezerwacja mailowa jest zobowowiazująca ?? (z tego co wiem jej nie odwolal, tylko telefonicznie im powiedzial ze nas nie bedzie a bedzie tylko jedna rodzina) ??

saxorulez - Nie 03 Maj, 2009

jeśli ma potwierdzenie rezerwacji to zapewne jest dupie (w porządnym hotelu powinien podać numer karty kredytowej i jak by nie przyjechał to by go obciążyli) - najlepiej sprawdzić warunki rezerwacji w tym hotelu i bedzie wszystko jasne (na bank maja opisane na stronie)
Bad-i - Nie 03 Maj, 2009

saxorulez napisał/a:
jeśli ma potwierdzenie rezerwacji to zapewne jest dupie (w porządnym hotelu powinien podać numer karty kredytowej i jak by nie przyjechał to by go obciążyli) - najlepiej sprawdzić warunki rezerwacji w tym hotelu i bedzie wszystko jasne (na bank maja opisane na stronie)


no ma potwierdzenie rezerwacji w takim stylu:

We kindly thank you for your reconfirmation.

To fix your booking we need your credit card details of a Visa or Mastercard ( in that case that you have to cancel) or a prepayment to our bank account like you can read in our booking conditions below:


For paying the bill we accept cash, electronically cash, Visa and Mastercard.
It is also possible to make a deposit payment before arrival (transfer without any expenses) to the following bank connection:

RAIKA Neustift
Kontonr. 41590, Patricia Schönherr
BLZ 36285
IBAN: AT82 3628 5000 0004 1590
SWIFT oder BIC: RZT IAT 22285

We won’t charge any cancellation fee one week before arrival day. After this period we will charge a cancellation fee at about 70% of the booked stay. To avoid that risk we propose a private travel cancellation insurance. We also want to indicate that we will charge the total amount of the booked stay if you have to leave earlier.

Yours faithfully

Patricia & Peter Schönherr
Silke


dodam ze on nie wyslal im zaliczki czyli jakby nie potwierdzil im rezerwacji. Dodatkowo wyslal im maila ze nie przyjedziemy (tego maila ma ale oni go nie dostali) oraz przekazywal taka informacje telefonicznie w momencie kiedy mowil ze przyjedzie tylko jedna rodzina a nie cztery.

Ja z powyzszego rozumiem ze zeby potwierdzic rezerwacje to musisz podac numer karty lub przelac zaliczke czego On nie uczynil.

Bad-i - Nie 03 Maj, 2009

na stronie hotelu nie ma warunkow rezerwacji.....

Poza tym oni maja tylko jego e-mail i nazwisko czy moga cos z tym zrobic. Bo ok przyslali mu informacje ze on ma zaplacic ale przeciez on im kasy nie wysle.

KonradMK - Nie 03 Maj, 2009

olać ich, wyraźnie napisali że żeby potwierdzić potrzebują nr karty itd a tego nie dostali więc mogą się podrapać po jajkach co najwyżej
Bad-i - Nie 03 Maj, 2009

KonradMK napisał/a:
olać ich, wyraźnie napisali że żeby potwierdzić potrzebują nr karty itd a tego nie dostali więc mogą się podrapać po jajkach co najwyżej


ja tez tak to rozumiem, zastanawiam sie tylko czy w Austrii nie maja np innych przepisow i zeby kolezce nie narobili problemow (w postaci jakiegos sciagania tej kwoty)

PieQt - Nie 03 Maj, 2009

tak jak ci mówiłem przez tel - jak nie podał danych swoich (adres, numer karty) to nic nie robić, olać

problem może być, jak pojechała tam 1 rodzina, a oni będą chcieli od nich opłatę jak za 4 rodziny, bo z twojego maila nie wynika, czy pojechała 1 rodzina czy nikt

M - Nie 03 Maj, 2009

Takiego maila mogla wyslac nawet mala dziewczynka z grenlandii i nie moge tego sprawdzic jak podal nawet swoje dane
Bad-i - Nie 03 Maj, 2009

PieQt napisał/a:
tak jak ci mówiłem przez tel - jak nie podał danych swoich (adres, numer karty) to nic nie robić, olać

problem może być, jak pojechała tam 1 rodzina, a oni będą chcieli od nich opłatę jak za 4 rodziny, bo z twojego maila nie wynika, czy pojechała 1 rodzina czy nikt


ta jedna rodzina pojechala i juz dzisiaj wrocila, zaplacili za siebie i tyle. Ok, czekamy na odp od hotelu i ewentualnie ich olewamy. Zastanawiam sie czy nie napisac im ze zglaszamy ich hotel do biura informacyjnego Stubaital ze naciagaja klientow. W sumie troche nas podkurwi.......li taka akcja

PieQt - Nie 03 Maj, 2009

jak nie obciążą katy tych co byli ponad to, za co powinni zapłacić, to olać ich
Bad-i - Pon 04 Maj, 2009

PieQt napisał/a:
jak nie obciążą katy tych co byli ponad to, za co powinni zapłacić, to olać ich


znajomi zaplacili gotówka, takze karty nie moga skasowac ;)

dzisiaj przyslali kolejnego maila, mimo ze znajomy wyslal im to co wtedy napisal to oni napisali ze takiego maila nie otrzymali i prosza o platnosc :F

KonradMK - Wto 05 Maj, 2009

badi, weź się nie pier.dol, zdejmuj kominiare i napisz im że jak się nie odpier.dolą to ich pojedzie zachodniopomorska mafia. jeb.ane helmuty.
saxorulez - Wto 05 Maj, 2009

ja nie wiem czym Ty się badi stresujesz.. duży chłop jesteś - olej to, nic wam nie zrobią
lenny - Wto 05 Maj, 2009

podłączę się mówiąc 10 raz to samo - jeśli nie podałeś im nr. karty kredytowej to możesz olać totalnie....
to jest ich niedopatrzenie, bo bez nr karty nie powinno być rezerwacji.

Ja mam teraz inną walkę.
Rezerwowałem hotel w berlinie na początek września, poprosili o nr. karty na potrzebę zabezpieczenia rezerwacji a następnego dnia mi ściągnęli całą kwotę.
:crazy:

Anonymous - Wto 05 Maj, 2009

Nie ma prepayment to można olać rezerwacje, na 100% tak jest!


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group