Techniczne - hydrauliczny reczny + regulator sily hamowania
wasq - Pon 18 Maj, 2009 Temat postu: hydrauliczny reczny + regulator sily hamowania witam mam pytanko hydrauliczny reczny montowac przed czy za regulatorem ???
tak na logike to za regulatorem czyli regulator reczny zaciski tyl
czy mam racje ??
dzieki pozdrawiam
GeKo - Pon 18 Maj, 2009
w sensie że jak? Bo nie bardzo rozumiem Twoje pytanie. Dużo zależy w jaki sposób chcesz poprowadzić ukł. czy krzyżowy czy prosty, jaka pompa od hydrauliki i jaki korektor. Jeśli chcesz kokrekotr do zachowania krzyżowego ukł. to najlepiej ori z Renault sport.
CHRZANEK - Wto 19 Maj, 2009
Geko: Wasq chyba robi bolid na ulice wiec ma w d**** homologacje, PZM, FIA i Reno sport
Wasq: Dobrze myslisz ale musisz jeszcze pamiętac o tym żeby przed pompa hamulca recznego zastosować zawór (lub zawory w przypadku systemu krzyzowego na dwóch pompach) jednostronnego działania.
Jest on potrzebny po to żeby "zciśnięcie" płynu hamulcowego następowało wyłącznie w tylnej sekcji.
Bez zaworu ciagnąc "wajche" zwiekszałbyś również ciśnienie w całym układzie hamulcowym.
Czyli poprawnie bedzie tak:
Pompa hamulcowa nożna -> korektor sily hamowania -> zawór jednostronny -> pompoa hamulca recznego -> zacisk tylny -> pomógł dla Chrzanka
GeKo - Wto 19 Maj, 2009
Może i ma w dupie FIA, PZM , ale Prokurator w razie dzwona nie będzie miał w dupie prostego układu, o to mi chodzi. No chyba że r5 w serii jest na prostym to po problemie.
CHRZANEK - Wto 19 Maj, 2009
Tak - tu oczywiście masz racje, bezsprzecznie.
Choć wydaje mi się ze hamulec ręczny hydrauliczny sam w sobie może budzić wątpliwości prokuratora i może zostac potraktowany jako zbyt daleko idąca modyfikacja seryjnego układu hamulcowego...
Ale nie o tym ten temat
W przypadku krzyzowego układu hamulcowego musisz zrobić hamulec reczny na dwóch pompach i "wpiąć się" w oba przewody hamulcowe idace do tylnych kół.
Zasadniczo wymaga to "dwóch pomp, dwóch zaworów zwrotnych, oraz korektora hamowania obsługujacego dwie sekcje.
Do tego dochodzi kalibracja układu żeby obie pompy brały tak samo, ale to akurat nie problem.
Geko jak o czymś zapomniałem to prosze poprawić
PS: Wasq - dla Geko tez pomuk
GeKo - Wto 19 Maj, 2009
CHRZANEK napisał/a: | Zasadniczo wymaga to "dwóch pomp, dwóch zaworów zwrotnych, oraz korektora hamowania obsługujacego dwie sekcje. |
No właśnie i np korektor z Renault sport ma wejścia na 4 przewody jeśli dobrze pamiętam, a zwykłe dostępne tiltony tylko 2. wejście/wyjście
Chrzaniu ja nic nie poprawię bo moja wiedza tam nie sięga
MoRToN - Wto 19 Maj, 2009
A to ja w tkaim razie proszem o wyjaśnienie czym się różni układ krzyżowy od prostego ?
GeKo - Wto 19 Maj, 2009
układ krzyżowy działa na zasadzie X gdzie LP jest połączony z PT i PP z LT i jak ci padnie przewód w LP to padnie również PT, ale samochód zachowa sterowność jako taką podczas hamowania. w ukł prostym tu proszę Chrzanka o odp. Bo nie wiem czy jak nam padnie LP to tracimy lewą stroną całą czy cały przód?
Anonymous - Wto 19 Maj, 2009
zdecydowanie polecam regulator z łady 2107
wasq - Wto 19 Maj, 2009
oki dzieki za pomoc
regulator sily hamowania mam willwoda hudrauliczny reczny bedzie zle pompa typ lucasa bedzie
system hamulcowy tzw prosty czyli
z pompy ida dwa druty jeden na przod drugi na tyl
ps. zdaje sobie sprawe ze w przyapdku dzwona bede mial problem ale
auta robione na track daye kzk-i jakies pojezdzawki nocne wiec codziennie jezdzic nie bede poztym jaka kolwiek ingerencja w uklad hamulcowy to juz dupa
swoja droga beda sie mogiljeszcze czepic silnika klatki wydechu szelek nad rejestracja na auto dwu miesjcowe popracuje
ps. gdzie kupic ten "zawor jednostronny"
ps2 fakt homologacje fia pzm teoretycznie mam w dupie ale... chce aby woz byl bezpieczny klatka jest zgodna z zalcznikiem
a na reszte homologowanych bajerow narazie hajsu nie mam
wiec jest fotel mirco pasy racing czy jakies tam ale planuje zakupienie juz czegos z homologacja(kub utracona) poluje na tzw okazje helomofon omp star
jak juz zakoncze "budowe" bede pracowal na homologowane bajerki
|
|
|