To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - Jak przyspieszyć C2?

Greg - Pią 12 Cze, 2009
Temat postu: Jak przyspieszyć C2?
Dobry!

Zainspirowany wczorajszym upalaniem w Ułężu i faktem, że na prostych auto generalnie specjalnie nie przyspiesza, chciałem zapytać o jakieś opcje modyfikacji tegoż pięknego auta. ;D :faja:

Może z tego wątku zrobi się fajna baza wiedzy, super by było gdyby pisać:
- jaka modyfikacja?
- ile kosztuje?
- co daje?
- czy coś jeszcze trzeba przy tym zmienić (co? za ile?)?

Dziedzin do poruszenia jest sporo. :]

- kolektor wydechowy - jaki? czy jakieś przeróbki w nim? 4-2-1 czy 4-1? czy bandażować?
- dolot - jaki? jak zamontować? przeróbki seryjnego filtra? przeróbki przepustnicy?
- silnik - jakie wałki? co jeszcze? przeróbki głowicy - jakie dokładnie i jakie koszty? kółka? ...?
- skrzynia - co ze szperą? jak wygląda temat w praktyce? jak ze sprzęgłem? przełożenia?

Chciałbym coś powoli i możliwie niewielkimi nakładami zrobić, może stopniowo się uda, może nie. :)

Anonymous - Pią 12 Cze, 2009

Opcji jest wiele, ja polecam:

;)

Greg - Pią 12 Cze, 2009

Gdybyśmy rozmawiali o budżecie 20000 euro, czy nawet 5000 euro to uwierz, nie byłoby problemu z wyborem. :devil:
Loko - Pią 12 Cze, 2009

Najprostszą modyfikacją C2 VTS, zeby lepiej się odpychała jest zamiana jej na Clio Sporta :rotfl:
Wyjdzie taniej, szybciej i co najwazniejsze, bez przeróbek silnika zdecydowanie mniej awaryjnie ;)

CHRZANEK - Pią 12 Cze, 2009

Greg napisał/a:
- kolektor wydechowy - jaki? czy jakieś przeróbki w nim? 4-2-1 czy 4-1? czy bandażować?

Jak tanio to RACELAND, jak drogo to Citroen Sport
Ile daje?? Trudno powiedzieć, ale myślę że kolektor + reszta układu wydechowego powinno dać 5-10KM.
Czy bandażować ? Warto bo cieplejsze spaliny łatwiej wypchnąć, a poza tym mniej ciepła w komorze silnika.

Greg napisał/a:
- dolot - jaki? jak zamontować? przeróbki seryjnego filtra? przeróbki przepustnicy?

No i tu mamy problem bo nie wiem czy do C2 sa doloty RACELANDA.
Realne przyrosty w SAXO/106 to było jakieś 5KM.
Sama wkładka w seryjnej obudowie nie da za wiele myśle że była by to różnica nieodczuwalna.
Dobrze zrobiony dolot powinien dać ponad 5KM.
Jeżeli byś chciał to dolot Green do C2 ma oznaczenie: ABPA020 - nie mam wiedzy jaki daje przyrost ale myśle że 5KM jest do urwania.

Greg napisał/a:
- silnik - jakie wałki? co jeszcze? przeróbki głowicy - jakie dokładnie i jakie koszty? kółka? ...?

CATCAMS -> Saxorulez

Greg napisał/a:
- skrzynia - co ze szperą? jak wygląda temat w praktyce? jak ze sprzęgłem? przełożenia?

Szpera: warto ale drogo :( Najtańszy chyba będzie Quaife -> ebay.uk
Sprzęgło: przy mocy do 150KM seryjne spokojnie da rade a samochód będzie przyjemniejszy na codzień
Przełożenia: Im krótsze tym lepsze. Jeżeli twoja skrzynia jest kompatybilna ze skrzynią z 106/Saxo to szukaj przełożenia 13/59 lub 11/64.

Mam nadzieje że choć troche zasłużyłem na "pomuk" :D :D :D

GeKo - Pią 12 Cze, 2009

CHRZANEK napisał/a:
106/Saxo to szukaj przełożenia 13/59 lub 11/64.


Chyba 13/64 jeśli się nie mylę. To już jest bardzo krótkie i nieprzyjemne będzie w jeździe na co dzień. Nie budujesz z tego rajdówki więc masz w D homo. Włóż 13/61

No i jeszcze sprawa wagi, sprawdź gdzie możesz urwać kg.

Greg - Pią 12 Cze, 2009

CHRZANEK napisał/a:

Jak tanio to RACELAND, jak drogo to Citroen Sport
Ile daje?? Trudno powiedzieć, ale myślę że kolektor + reszta układu wydechowego powinno dać 5-10KM.
Czy bandażować ? Warto bo cieplejsze spaliny łatwiej wypchnąć, a poza tym mniej ciepła w komorze silnika.


Czy Raceland wymaga jakichś przeróbek - można lub trzeba w nim cos poprawić? Saxorulez wspominał, że to badziew jeśli chodzi o jakość. Są jeszcze kolektory Ashley ze zwykłej stali (~1000zł), Piper (~1700zł), Supersprint (ultra-drogi). Raceland to jakieś 900zł za 4-2-1. Fajny jest Cituning/Milltek ze sportowym katalizatorem, ale kosztuje jakieś 2900zł. :lol2:


4-2-1 podobno daje lepszy środek, tak?

CHRZANEK napisał/a:
]
No i tu mamy problem bo nie wiem czy do C2 sa doloty RACELANDA.
Realne przyrosty w SAXO/106 to było jakieś 5KM.
Sama wkładka w seryjnej obudowie nie da za wiele myśle że była by to różnica nieodczuwalna.
Dobrze zrobiony dolot powinien dać ponad 5KM.
Jeżeli byś chciał to dolot Green do C2 ma oznaczenie: ABPA020 - nie mam wiedzy jaki daje przyrost ale myśle że 5KM jest do urwania.


AFAIK to nie ma Racelanda, ale jest badziewna (ponoć Simota), Pipercross, BMC CDA i cośtam jeszcze - wszystko wg. angolskich testów zabiera moc i moment. Kombinują z jakimiś dolotami w postaci mega długiej silikonowej rury która idzie nad kolektorem wydechowym i potem w dół do halogenu - ponoć daje radę. Ale jakoś nie prędko mi do takiego rozwiązania.

Forced Air Green'a wygląda nieźle (ale jest drogi), ew. coś z Citroen Sport - próbuję taki załatwić żeby wspólnie z GeKo coś wyrzeźbić. :)

Co w kwestii seryjnego filtra? Jakieś dodatkowe otwory? Doprowadzenie powietrza? Oklejenie go folią termo?

CHRZANEK napisał/a:

Szpera: warto ale drogo :( Najtańszy chyba będzie Quaife -> ebay.uk
Sprzęgło: przy mocy do 150KM seryjne spokojnie da rade a samochód będzie przyjemniejszy na codzień
Przełożenia: Im krótsze tym lepsze. Jeżeli twoja skrzynia jest kompatybilna ze skrzynią z 106/Saxo to szukaj przełożenia 13/59 lub 11/64.


Nic na ebayu nie znalazłem, a szukam co jakis czas. Na Hodze niedawno była kompletna skrzynia ze szperą, ale się sprzedała zanim ja znalazłem. :)

Jak się jeździ ze szperą na co dzień? Jak trzeba ją serwisować?

Skrzynie AFAIK są kompatybilen ze 106/Saxo - MA. Jak wygląda kwestia przełożenia? Dużo krótsze są biegi? Eefkty faktycznie są odczuwalne? Ile to kosztuje?

Chrzanek - dzięki za zainteresowanie!

Greg - Pią 12 Cze, 2009

GeKo napisał/a:
CHRZANEK napisał/a:
106/Saxo to szukaj przełożenia 13/59 lub 11/64.


Chyba 13/64 jeśli się nie mylę. To już jest bardzo krótkie i nieprzyjemne będzie w jeździe na co dzień. Nie budujesz z tego rajdówki więc masz w D homo. Włóż 13/61

No i jeszcze sprawa wagi, sprawdź gdzie możesz urwać kg.

Widzę na Hodze 13x59 - jedne gość liczy 750zł, drugi 1500zł (pytałem mailem).

Jak się ma 13x59 do 13x61 czy 13x64? Nie znam się na tym zupełnie. :)

http://www.rajdy.hoga.pl/...ona=1&D=5&Sl=c2
http://www.rajdy.hoga.pl/...ona=1&D=5&Sl=c2
http://www.motoallegro.pl...en_vts_s16.html

M - Pią 12 Cze, 2009

turbo
GeKo - Pią 12 Cze, 2009

Greg napisał/a:
Skrzynie AFAIK są kompatybilen ze 106/Saxo - MA. Jak wygląda kwestia przełożenia? Dużo krótsze są biegi? Eefkty faktycznie są odczuwalne? Ile to kosztuje?


Kupujesz przełożenie główne jedziesz do Adamanta i wracasz za "5dni" ;)

To jeden z modów który naprawdę mocno czuć. Jednak wyjazd w dłuższą trasę może się okazać mało ciekawy. 100km/h i 4000obr na 5 to przykład ale podejrzewam że takie granice będą. Można dać dłuższą 5 żeby zachować ekonomię, tak ma chyba Saxorulez...?

Natomiast zastanawiam sie czy nie podejdzie skrzynia z 207RC tam jest chyba 6 skrzynia.

13x59 ok. 200 km/h
13x61 ok. 180-190 km/h
13x64 ok. 165-175 km/h

Fydi, Loko, 106 poprawcie w razie czego

Apropo aukcji Majka on montował z 306 GTi-6 do 206RC, może do C2 też się da.

Loko - Pią 12 Cze, 2009

Greg napisał/a:
GeKo napisał/a:
CHRZANEK napisał/a:
106/Saxo to szukaj przełożenia 13/59 lub 11/64.


Chyba 13/64 jeśli się nie mylę. To już jest bardzo krótkie i nieprzyjemne będzie w jeździe na co dzień. Nie budujesz z tego rajdówki więc masz w D homo. Włóż 13/61

No i jeszcze sprawa wagi, sprawdź gdzie możesz urwać kg.

Widzę na Hodze 13x59 - jedne gość liczy 750zł, drugi 1500zł (pytałem mailem).

Jak się ma 13x59 do 13x61 czy 13x64? Nie znam się na tym zupełnie. :)

http://www.rajdy.hoga.pl/...ona=1&D=5&Sl=c2
http://www.rajdy.hoga.pl/...ona=1&D=5&Sl=c2
http://www.motoallegro.pl...en_vts_s16.html


Zapomnij to są ceny z kosmosu, 13x59 kupujesz za 400-500 zł, poszukaj gdzieś w twoich okolicach jakiegoś warsztatu zajmującego się typowo skrzyniami do francuzów i na pewno będą mieli. Jak nic takiego nie znajdziesz to obok krakowa jest http://www.frans-auto.pl/

CO do samej jazdy to w saxo na 13x59 już się niezbyt miło podróżuje na trasie, jazda 130-140 jest męcząca, obroty są wysokie auto wyje, w środku głośno, ja tego nie lubię :d , więc patent z dłuższą piątką jest na prawdę bardzo fajny do auta którym czasem trzeba gdzieś dalej pojechać.
13x64, do rajdówki super, ale tak jak wcześniej do auta którym trzeba gdzieś jechać to chyba już za duży hardkor.

k-mart - Sob 13 Cze, 2009

nie da sie
Anonymous - Sob 13 Cze, 2009

GeKo napisał/a:


Natomiast zastanawiam sie czy nie podejdzie skrzynia z 207RC tam jest chyba 6 skrzynia.

13x59 ok. 200 km/h
13x61 ok. 180-190 km/h
13x64 ok. 165-175 km/h

Fydi, Loko, 106 poprawcie w razie czego

Apropo aukcji Majka on montował z 306 GTi-6 do 206RC, może do C2 też się da.
Było kilka samochdów z silnikiem TU i skrzynia BE,ale właściwie jest to zbyt duża rzeźba,trzeba dorabiać flansze, półosie itp. więc skrzynie z wyżej wymienionych samochdów odpadają na wstępie


Loko napisał/a:


Zapomnij to są ceny z kosmosu, 13x59 kupujesz za 400-500 zł, poszukaj gdzieś w twoich okolicach jakiegoś warsztatu zajmującego się typowo skrzyniami do francuzów i na pewno będą mieli. Jak nic takiego nie znajdziesz to obok krakowa jest http://www.frans-auto.pl/


Loko Ty masz od nich skrzynie? Dziwni są Ci kolesie.Byłem z kumplem w tym tygodniu u nich.Miała być skrzynia poskładana z 13/59.Nie dało się z nimi dogadać przez telefon.Na miejscu się okazało ,że już ją sprzedali.Ogólnie olewcze podejście do klienta.

rasta - Sob 13 Cze, 2009

Turbo + flock ;D
martin.h - Sob 13 Cze, 2009

Loko napisał/a:
CO do samej jazdy to w saxo na 13x59 już się niezbyt miło podróżuje na trasie, jazda 130-140 jest męcząca, obroty są wysokie auto wyje, w środku głośno, ja tego nie lubię :d ,


Jest jeden plus tego, ja jak jadę w trasie to rzadko kiedy przy wyprzedzaniu redukuję bieg :D Choć mam trochę dłuższe przełożenie bo 4,08, ale i tak przy 100km/h mam ponad 3 tyś. obr.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group