To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - Katalizator sportowy a kat seryjny

Dariano - Śro 10 Maj, 2006
Temat postu: Katalizator sportowy a kat seryjny
Jakie jest wasze zdanie na temat roznic miedzy katalizatorem seryjnym a katalizatorem sportowym ja z tego co wyczytalem to jestem troche zdezorientowany. Niektorzy pisza ze sprawny
katalizator nie stawia zadnego oporu dla przeplywu spalin a jedynie
"formuje" je w bardziej rozwnomierny strumien a niektorzy pisza na odwrot ze jednak stawia opor to jak to własniwie jest?? :566: :566: :566:

[ Dodano: Sro 10 Maj, 2006 ]
zalety kata sportowego juz znam
Katalizator sportowy różni się od standardowego konstrukcją. Zazwyczaj jest konstruowany jako metaliczny, a nie ceramiczny, i ma zwiększoną powierzchnię przepływu gazów, dzięki czemu stawia mniejszy opór spalinom. nurtuje mnie tylko pytanie jak to jest z katem seryjnym?

Peter - Śro 10 Maj, 2006

dobry temat zalozyles Dariano.tez sie zastanawiam czy warto (przy budowie wydechu) inwestowac w sportowego kata.ile takowy kosztuje do VTSa?
PiTT - Śro 10 Maj, 2006

Są zwolennicy i przeciwnicy katów
Można wsadzić zamiennik kata, niestety zazwyczaj są to zwyczajne rurki przelotowe w obudowie przypominającej kata
Katy metalowe różnią się tym od ceramicznych że są bardziej trwałe i podobno mają większą przepustowość :?:
Temat strumienic odpuszczamy
Natomiast jest jeszcze jedno rozwiązanie, można zamiast kata wsadzić tłumik przelotowy, nie będzie wtedy tak głośno jak na samej rurce, ale trochę głośniej niż z katem
Może się wydawać, patrząc na kata że musi trochę przytykać wydech, ale tutaj cały czas nie znalazłem odpowiedzi popartej dowodami

Tak wygląda kat w środku:


Vlodarsky - Śro 10 Maj, 2006

tak pitt strumienice zostawmy w koszu na śmieci...
saxorulez - Czw 11 Maj, 2006

PiTT napisał/a:
Są zwolennicy i przeciwnicy katów
Można wsadzić zamiennik kata, niestety zazwyczaj są to zwyczajne rurki przelotowe w obudowie przypominającej kata
Katy metalowe różnią się tym od ceramicznych że są bardziej trwałe i podobno mają większą przepustowość :?:
Temat strumienic odpuszczamy
Natomiast jest jeszcze jedno rozwiązanie, można zamiast kata wsadzić tłumik przelotowy, nie będzie wtedy tak głośno jak na samej rurce, ale trochę głośniej niż z katem


Tłumik przelotowy odpada bo są dwie sondy lambda
Kat sportowy/metalowy rózni się tym tak ajk wspomniano tutaj że jest metalowy a nie ceramiczny.. ceramiczne katy maja bardzo gęsto sitko które ograniczna swobodny przepływ spalin ale zmniejsza zanieczyszczenie dzięki temu iz nagrzewa sie do bardzo wysokich temperatur i dopala spaliny. Katy metalowe maja wieksza przepustowośc mierzoną ilościa włókienek na cm (nie jestem pewny czy dobra jednoskę miary podałem) i wyrażany wartościami : 100 (katalizator najbardziej sportowy najmniej włókienek) 200 (kat gęsty) oczywiście im mniej włókienek tym kat bardziej przelotowy oale coraz bardziej odstaje od norm spalin (tzn mieści się w jakimś zakresie - inaczej nie byłby katalizatorem)

Peter - Czw 11 Maj, 2006

to jak warto czy nie?ile takie cos kosztuje?
saxorulez - Czw 11 Maj, 2006

takie coś kosztuje jakies 300PLN jeśli jest made in PL lub 3000 jeśli jest made in HJS - czyli najlepszy producent takich gratow :D

a czy warto.. z całym wydechem warto...

Tomcat - Pią 03 Cze, 2011

Odgrzewam mega starego kotleciora.

Czy taki katalizator metalowy styknie do Saxo ?

http://moto.allegro.pl/ka...1635527143.html

Anonymous - Pią 03 Cze, 2011

styknie :faja:
was79 - Pią 03 Cze, 2011

zatwierdził bonzo polskiej sceny tuningowej
GeKo - Pią 03 Cze, 2011

Tomcat, firma Lindo Gobex na stronie mają PDFy ze swoimi katami, zapłacisz okolo 350zł.
NBL - Pią 03 Cze, 2011

was79 napisał/a:
zatwierdził bonzo polskiej sceny tuningowej



:rotfl: :pom: :lol2: :devil:

Jacek - Pią 03 Cze, 2011

tłumnik napisał/a:
was79 napisał/a:
zatwierdził bonzo polskiej sceny tuningowej



:rotfl: :pom: :lol2: :devil:

przytaknął tłumnik

Tomcat - Pią 03 Cze, 2011

a jak jest z przepustowością ? koniecznie brać 100 cpsi, czy raczej nie zrobi to różnicy ?
iQ - Pią 03 Cze, 2011

W krajach ktorych spaliny na przegladzie maja znaczenie zaklada sie 200cpsi zeby przeszlo badanie bo ze 100cpsi moze sie nie udac.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group