Dariano - Śro 10 Maj, 2006 Temat postu: Katalizator sportowy a kat seryjnyJakie jest wasze zdanie na temat roznic miedzy katalizatorem seryjnym a katalizatorem sportowym ja z tego co wyczytalem to jestem troche zdezorientowany. Niektorzy pisza ze sprawny
katalizator nie stawia zadnego oporu dla przeplywu spalin a jedynie
"formuje" je w bardziej rozwnomierny strumien a niektorzy pisza na odwrot ze jednak stawia opor to jak to własniwie jest?? :566: :566: :566:
[ Dodano: Sro 10 Maj, 2006 ]
zalety kata sportowego juz znam
Katalizator sportowy różni się od standardowego konstrukcją. Zazwyczaj jest konstruowany jako metaliczny, a nie ceramiczny, i ma zwiększoną powierzchnię przepływu gazów, dzięki czemu stawia mniejszy opór spalinom. nurtuje mnie tylko pytanie jak to jest z katem seryjnym?Peter - Śro 10 Maj, 2006 dobry temat zalozyles Dariano.tez sie zastanawiam czy warto (przy budowie wydechu) inwestowac w sportowego kata.ile takowy kosztuje do VTSa?PiTT - Śro 10 Maj, 2006 Są zwolennicy i przeciwnicy katów
Można wsadzić zamiennik kata, niestety zazwyczaj są to zwyczajne rurki przelotowe w obudowie przypominającej kata
Katy metalowe różnią się tym od ceramicznych że są bardziej trwałe i podobno mają większą przepustowość
Temat strumienic odpuszczamy
Natomiast jest jeszcze jedno rozwiązanie, można zamiast kata wsadzić tłumik przelotowy, nie będzie wtedy tak głośno jak na samej rurce, ale trochę głośniej niż z katem
Może się wydawać, patrząc na kata że musi trochę przytykać wydech, ale tutaj cały czas nie znalazłem odpowiedzi popartej dowodami
Tak wygląda kat w środku:
Vlodarsky - Śro 10 Maj, 2006 tak pitt strumienice zostawmy w koszu na śmieci...saxorulez - Czw 11 Maj, 2006
PiTT napisał/a:
Są zwolennicy i przeciwnicy katów
Można wsadzić zamiennik kata, niestety zazwyczaj są to zwyczajne rurki przelotowe w obudowie przypominającej kata
Katy metalowe różnią się tym od ceramicznych że są bardziej trwałe i podobno mają większą przepustowość
Temat strumienic odpuszczamy
Natomiast jest jeszcze jedno rozwiązanie, można zamiast kata wsadzić tłumik przelotowy, nie będzie wtedy tak głośno jak na samej rurce, ale trochę głośniej niż z katem
Tłumik przelotowy odpada bo są dwie sondy lambda
Kat sportowy/metalowy rózni się tym tak ajk wspomniano tutaj że jest metalowy a nie ceramiczny.. ceramiczne katy maja bardzo gęsto sitko które ograniczna swobodny przepływ spalin ale zmniejsza zanieczyszczenie dzięki temu iz nagrzewa sie do bardzo wysokich temperatur i dopala spaliny. Katy metalowe maja wieksza przepustowośc mierzoną ilościa włókienek na cm (nie jestem pewny czy dobra jednoskę miary podałem) i wyrażany wartościami : 100 (katalizator najbardziej sportowy najmniej włókienek) 200 (kat gęsty) oczywiście im mniej włókienek tym kat bardziej przelotowy oale coraz bardziej odstaje od norm spalin (tzn mieści się w jakimś zakresie - inaczej nie byłby katalizatorem)Peter - Czw 11 Maj, 2006 to jak warto czy nie?ile takie cos kosztuje?saxorulez - Czw 11 Maj, 2006 takie coś kosztuje jakies 300PLN jeśli jest made in PL lub 3000 jeśli jest made in HJS - czyli najlepszy producent takich gratow
a czy warto.. z całym wydechem warto...Tomcat - Pią 03 Cze, 2011 Odgrzewam mega starego kotleciora.
Czy taki katalizator metalowy styknie do Saxo ?
http://moto.allegro.pl/ka...1635527143.htmlAnonymous - Pią 03 Cze, 2011 styknie was79 - Pią 03 Cze, 2011 zatwierdził bonzo polskiej sceny tuningowejGeKo - Pią 03 Cze, 2011 Tomcat, firma Lindo Gobex na stronie mają PDFy ze swoimi katami, zapłacisz okolo 350zł.NBL - Pią 03 Cze, 2011
was79 napisał/a:
zatwierdził bonzo polskiej sceny tuningowej
Jacek - Pią 03 Cze, 2011
tłumnik napisał/a:
was79 napisał/a:
zatwierdził bonzo polskiej sceny tuningowej
przytaknął tłumnikTomcat - Pią 03 Cze, 2011 a jak jest z przepustowością ? koniecznie brać 100 cpsi, czy raczej nie zrobi to różnicy ?iQ - Pią 03 Cze, 2011 W krajach ktorych spaliny na przegladzie maja znaczenie zaklada sie 200cpsi zeby przeszlo badanie bo ze 100cpsi moze sie nie udac.